Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nikkor 50mm 1,8

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nikkor 50mm 1,8

    Hallo,
    Ga me deze week een nikkor 17 - 55 aanschaffen, daarom moet ik een aantal lensjes van de hand doen, oa de tamron 17 -50 (nu te koop op BD)
    De enige waar ik over twijfel is de 50mm 1,8 , iemand die deze nog gebruikt samen met de 17 - 55 ? Ik gebruik ze voonamelijk voor portretjes en bij weinig licht.
    Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

    https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

  • #2
    Re: nikkor 50mm 1,8

    Oorspronkelijk geplaatst door MDY Bekijk bericht
    Hallo,
    Ga me deze week een nikkor 17 - 55 aanschaffen, daarom moet ik een aantal lensjes van de hand doen, oa de tamron 17 -50 (nu te koop op BD)
    De enige waar ik over twijfel is de 50mm 1,8 , iemand die deze nog gebruikt samen met de 17 - 55 ? Ik gebruik ze voonamelijk voor portretjes en bij weinig licht.
    Die tamron kan ik inkomen, maar die 50-1.8 dat zou ik nooit doen.
    Ik heb een 35/70-2.8 maar gebruik toch geregeld die 50mm nog hoor.
    Vriendelijke groeten,Raf

    www.rafvandenbogaert.be

    Comment


    • #3
      Re: nikkor 50mm 1,8

      Oorspronkelijk geplaatst door MDY Bekijk bericht
      Hallo,
      Ga me deze week een nikkor 17 - 55 aanschaffen, daarom moet ik een aantal lensjes van de hand doen, oa de tamron 17 -50 (nu te koop op BD)
      De enige waar ik over twijfel is de 50mm 1,8 , iemand die deze nog gebruikt samen met de 17 - 55 ? Ik gebruik ze voonamelijk voor portretjes en bij weinig licht.
      Ik heb ze allebei, de 17-55 nog maar sinds 1 december. De 50mm al meer dan 2 jaar. Ik gebruik de 50mm natuurlijk veel minder dan vroeger, maar ik zou hem niet weg doen. Je kunt er (in vergelijking met de prijs van de 17-55) bijna niets voor krijgen en ik heb de indruk dat de 50mm 1.8 scherper is dan de 17-55 op 50mm (niet veel, maar wel merkbaar).

      Comment


      • #4
        Re: nikkor 50mm 1,8

        Ikzelf heb ooit de beide 50 mm Nikkors gehad, de 1.8 en de 1.4 maar ben nu overgeschakeld op de Nikkor 35 f/2.0 en die bevalt me eigenlijk nog het meest.
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

        Comment


        • #5
          Re: nikkor 50mm 1,8

          Voor het relatief weinige geld dat de 50mm in tweedehands je gaat opleveren, zou ik hem houden. Er is nog altijd een redelijk verschil tussen F1.8 en F2.8. In erg lichtarme omgevingen kan hij nog altijd dienst bewijzen.

          Comment


          • #6
            Re: nikkor 50mm 1,8

            Oorspronkelijk geplaatst door Bke Bekijk bericht
            Voor het relatief weinige geld dat de 50mm in tweedehands je gaat opleveren, zou ik hem houden. Er is nog altijd een redelijk verschil tussen F1.8 en F2.8. In erg lichtarme omgevingen kan hij nog altijd dienst bewijzen.
            inderdaad , is een superlens vr een superprijsje, mede daardoor ga je er 2de hands niet veel aan overhouden, ik heb de combi 17-55mm + 50mm 1.8, ik gebruik uiteraard meest de 17-55mm, maar kan het toch niet laten de 50mm 1.8 soms nog te gebruiken (weegt niets hé in vgl met de 17-55mm) & heeft een fantastische scherpte.
            Photography helps people to see
            -Berenice Abbott-
            BD1050BE

            Comment


            • #7
              Re: nikkor 50mm 1,8

              Oorspronkelijk geplaatst door MDY Bekijk bericht
              Hallo,
              Ga me deze week een nikkor 17 - 55 aanschaffen, daarom moet ik een aantal lensjes van de hand doen, oa de tamron 17 -50 (nu te koop op BD)
              De enige waar ik over twijfel is de 50mm 1,8 , iemand die deze nog gebruikt samen met de 17 - 55 ? Ik gebruik ze voonamelijk voor portretjes en bij weinig licht.
              Waarom wegdoen?

              Met primes zoals die leer je fotograferen! Positie zoeken.

              hg,

              karel

              Comment


              • #8
                Re: nikkor 50mm 1,8

                Oorspronkelijk geplaatst door Peekaa Bekijk bericht
                Waarom wegdoen?

                Met primes zoals die leer je fotograferen! Positie zoeken.

                hg,

                karel

                Met alle respect, bijleren kan ik abosluut nog altijd , maar echt leren fotograferen heb ik met m'n pentax k1000 en m' ashai 50mm begin jaren tachtig gedaan, in die tijd kon je nog ruiken aan je handen dat fotografie de hobby was
                Maar ga inderdaad de 50mm bijhouden.
                Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

                https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

                Comment

                Working...
                X