Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Paarse Strandloper met de Bigma

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Paarse Strandloper met de Bigma

    Uit de losse hand met de Sigma 50-500 op de D70.

    Niet ideale omstandigheden: 3 uur in strakke NO-wind, bijtende kou en met zeer sterke lichtkontrasten (opkomende zon en staalblauwe lucht).








  • #2
    Re: Paarse Strandloper met de Bigma

    Oorspronkelijk geplaatst door LucD Bekijk bericht
    Uit de losse hand met de Sigma 50-500 op de D70.

    Niet ideale omstandigheden: 3 uur in strakke NO-wind, bijtende kou en met zeer sterke lichtkontrasten (opkomende zon en staalblauwe lucht).
    Wat een (natuur)fotograaf niet allemaal moet en wil doen om een vogeltje te kunnen platen

    Wat mij betreft heeft het allezins de moeite geloond...mooie reeks met de eerste voor mij als beste

    Mvg
    http://www.filipmineur.be/

    Comment


    • #3
      Re: Paarse Strandloper met de Bigma

      ga voor de laatste, al is het moment van de tweede erg leuk.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Paarse Strandloper met de Bigma

        Dat hier niet meer reacties zijn uitgekomen, begrijp ik niet,
        hele mooi fotos voor de tijd van het jaar knap

        Comment


        • #5
          Re: Paarse Strandloper met de Bigma

          Oorspronkelijk geplaatst door DES Bekijk bericht
          Dat hier niet meer reacties zijn uitgekomen, begrijp ik niet,...
          Thx DES, bouk en Xander, maar ik lig er écht niet wakker van hoor!...

          Desalniettemin waardeer ik natuurlijk jullie positieve comments.

          Hoofdbedoeling was hier eigenlijk om aan te tonen dat men met een "eenvoudige" DSLR en een "niet-Nikon" objectief op 500mm, zelfs uit de losse hand, ook bruikbare beelden kan schieten...

          Comment


          • #6
            Re: Paarse Strandloper met de Bigma

            en ik ga voor het moment van de 2de ! zeer mooie reeks!

            Comment


            • #7
              Re: Paarse Strandloper met de Bigma

              Zeer goed reeksje. Ik verkies ook de tweede (op het goede moment)
              lumix LX100 met Nissin commander en Nissin DI700

              Comment


              • #8
                Re: Paarse Strandloper met de Bigma

                Oorspronkelijk geplaatst door LucD Bekijk bericht
                Thx DES, bouk en Xander, maar ik lig er écht niet wakker van hoor!...

                Desalniettemin waardeer ik natuurlijk jullie positieve comments.

                Hoofdbedoeling was hier eigenlijk om aan te tonen dat men met een "eenvoudige" DSLR en een "niet-Nikon" objectief op 500mm, zelfs uit de losse hand, ook bruikbare beelden kan schieten...
                Ik hoop dit binnenkort ook te kunnen

                Comment


                • #9
                  Re: Paarse Strandloper met de Bigma

                  Oorspronkelijk geplaatst door LucD Bekijk bericht
                  Hoofdbedoeling was hier eigenlijk om aan te tonen dat men met een "eenvoudige" DSLR en een "niet-Nikon" objectief op 500mm, zelfs uit de losse hand, ook bruikbare beelden kan schieten...



                  Yep, die ouwe combinaties maken nog heel mooie beelden. En met combinaties bedoel ik hier camera, lens én het mannetje erachter.

                  Op gebied van "pittigheid".....de eerste voor mij. Hier vang je het mooiste licht.

                  Mooie serie.
                  Groetjes
                  ----JO

                  Comment


                  • #10
                    Re: Paarse Strandloper met de Bigma

                    Oorspronkelijk geplaatst door jo99841 Bekijk bericht


                    Yep, die ouwe combinaties maken nog heel mooie beelden. En met combinaties bedoel ik hier camera, lens én het mannetje erachter.
                    Zo had ik het ook begrepen Jo...

                    De camera en het objectief daarentegen zijn nog niet écht oud hé...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Paarse Strandloper met de Bigma

                      Oorspronkelijk geplaatst door jo99841 Bekijk bericht
                      ...

                      Op gebied van "pittigheid".....de eerste voor mij. Hier vang je het mooiste licht...
                      De lichtomstandigheden waren idd. niet zo best. Wél héél (té) veel zon, met wolkenloze hemel, maar de zon stond toen nog relatief laag en ik had wel last van schaduwen die door het staketsel achter mijn rug op de vogels werd geworpen.
                      In N°2 & N°3 heb ik zelfs eventjes moeten invulflitsen om de schaduwpartijen wat op te lichten... Beestje had er helemaal geen last van...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Paarse Strandloper met de Bigma

                        Sorry Luc, deze (mooie) reeks eigenlijk gemist...

                        Het licht van de eerste zit volgens mij toch erg snif...
                        Ik weet niet wat je eigenlijk in deze omstandigheden meer kan verwachten.

                        Tweede is ook sterk, ook omwille van de 'prooi' = een beetje aktie toch.
                        Drie is qua compo dan weer beter..

                        ja, ik blijf resoluut bij één ...alleen dat licht doet het...

                        Goed bezig en heel veel geduld in de koude wind...maar wél met knappe resultaten... geeft toch een grote voldoening als je het mij vraagt!

                        Nog een prettig eindejaar en heel knappe shots in 2008!

                        mvg,

                        Roland

                        Comment


                        • #13
                          Re: Paarse Strandloper met de Bigma

                          Oorspronkelijk geplaatst door Roland Cuypers Bekijk bericht
                          Sorry Luc, deze (mooie) reeks eigenlijk gemist...

                          Het licht van de eerste zit volgens mij toch erg snif...
                          Ik weet niet wat je eigenlijk in deze omstandigheden meer kan verwachten.

                          Tweede is ook sterk, ook omwille van de 'prooi' = een beetje aktie toch.
                          Drie is qua compo dan weer beter..

                          ja, ik blijf resoluut bij één ...alleen dat licht doet het...

                          Goed bezig en heel veel geduld in de koude wind...maar wél met knappe resultaten... geeft toch een grote voldoening als je het mij vraagt!

                          Nog een prettig eindejaar en heel knappe shots in 2008!

                          mvg,

                          Roland
                          Hoi Roland!
                          Thx voor je kritische blik en commentaar.
                          Zeg goede vriend, je moet je trouwens helemaal niet verontschuldigen hoor omdat je deze post gemist hebt...
                          Ik ben niet het type dat hier kom posten om veel Oooh's en Aaaah's te oogsten of om in de HOF te komen... (daarvoor is mijn kunde trouwens niet groot genoeg )
                          Als ik iets post (idd. heel wat minder dan vroeger), dan is het om te proberen om op één of andere manier iets bij te brengen waar iemand mss. iets aan heeft...
                          Beste groetjes en prettig jaareinde voor jou en het hele gezin!
                          mvg,
                          Luc

                          Comment


                          • #14
                            Re: Paarse Strandloper met de Bigma

                            mooie foto's
                            Groeten Björn

                            Comment

                            Working...
                            X