Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D3 - 2 gebruiksvraagjes

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D3 - 2 gebruiksvraagjes

    Ik heb zopas een D3 in m'n bezit en ik heb daarover 2 vraagjes:

    1. in tegenstelling tot de D2X heeft de D3 geen plastic afdekkapje voor het grote LCD-scherm achteraan op de body. Welke alternatieven zijn beschikbaar om dit scherm te beschermen tegen krassen?

    2. De helderheid van het rode rechthoekje in de zoeker die het actieve scherpstelveld aanduidt, is bij (mijn) D3 wel heel erg laag. In sommige situaties is het wel heel erg hard zoeken naar dat rechthoekje. En aangezien er 51 mogelijke actieve veldjes zijn, is dat zoveel verwarrender. Bestaat er een instelling om de helderheid aan te passen? Is dit bij jullie D3 ook zo of alleen bij de mijne?

  • #2
    Re: Nikon D3 - 2 gebruiksvraagjes

    Waarschijnlijk is dat plaatje al gehard, net zoals bij de D50. Veel handiger als zo'n ding wat er altijd af valt.

    Kijk een bij DA-products voor een veel handiger bescherming als je persé iets wil.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D3 - 2 gebruiksvraagjes

      Hallo,
      u kunt voor op de D3 het beschermkapje bestellen bij nikon nl de BM10.
      Doen.
      Ik heb het ook besteld voor op mijn D3.
      Groetjes.
      Nikon-Sony-olympus-Leica

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D3 - 2 gebruiksvraagjes

        Oorspronkelijk geplaatst door Darwin Bekijk bericht
        Ik heb zopas een D3 in m'n bezit en ik heb daarover 2 vraagjes:

        2. De helderheid van het rode rechthoekje in de zoeker die het actieve scherpstelveld aanduidt, is bij (mijn) D3 wel heel erg laag. In sommige situaties is het wel heel erg hard zoeken naar dat rechthoekje. En aangezien er 51 mogelijke actieve veldjes zijn, is dat zoveel verwarrender. Bestaat er een instelling om de helderheid aan te passen? Is dit bij jullie D3 ook zo of alleen bij de mijne?
        mss een checken met trebs of een ander die zijn D3 reeds heeft ..

        ik had vorige week net hetzelfde opgemerkt toen ik hem teste in de winkel,
        fotoboer had mij opgebeld diezelfde dag toen hij binnenkwam , dus hij had ook nog ni nagekeken of dit kon aangepast worden , maar normaao past deze zich toch al automatisch aan bij donkere of lichte partijen in de zoeker
        www.kemizz.com
        Brand new Blog
        kemizzdotcomonflickr

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D3 - 2 gebruiksvraagjes

          We asked our dealer for a cover and he checked, there was no official Nikon cover available yet.. Despite the body having clear locating points for a cover.
          I googled the BM-10 and saw that Studio 73 offers them but the image on the site looks like the D70 version to me
          Maybe a 3rd party item?
          Nothing points directly to a Nikon site yet.


          The red AF indicators do indeed automatically adjust to the conditions, it takes some getting used to, but I think it works well.

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D3 - 2 gebruiksvraagjes

            de AF indicators zijn net heel slecht te zien bij weinig omgevingslicht.

            Net dan zouden ze duidelijker te zien moeten zijn. Ik heb m'n twijfels of ik dat ooit gewoon zal worden ...

            Comment


            • #7
              Re: Nikon D3 - 2 gebruiksvraagjes

              Oorspronkelijk geplaatst door Darwin Bekijk bericht
              de AF indicators zijn net heel slecht te zien bij weinig omgevingslicht.

              Net dan zouden ze duidelijker te zien moeten zijn. Ik heb m'n twijfels of ik dat ooit gewoon zal worden ...
              searching the net on this.. Nikon's move towards automatically changing the brightness is meeting mixed reviews.
              <Speculating>.. That could be a possible firmware update one day.. allowing the user to adjust the brightness... who knows..

              Comment

              Working...
              X