Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke externe flitser voor de FZ50?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke externe flitser voor de FZ50?

    Beste vrienden FZ-ers,

    Ik heb me met overtuiging de Pana FZ 50 aangeschaft (zet me maar op de lijst) Prima camera. Geen reflex maar die hoef ik niet als ik daar zoveel geld moet voor neertellen (ben geen beroeps of semi). Véél dank aan alle raadgevers, in het bijzonder Nete, Runaque, nabi, SeaSquid, Vanslycken.
    Om de resultaten bij slechte lichtomstandigheden te optimaliseren vraag ik me af welke externe flitser ik kan gebruiken. (Vroeger (analoog tijdperk ) werkte ik met de Vivitar 283 autothyristor elektronenflits met zéér goede resultaten. Ik wens evenwaardige resultaten maar zonder daar een overbodig fortuin aan te geven. En hij moet ook 'passen' (lees 'werken'). Pansonic is uiteraard kandidaat maar duur! Olympus (FL36). blijkt compatibel; Metz Mecablitz (geen ervaring mee) lijkt ook heel goed (MB 54 MZ 4i Standaard) maar is die compatibel? En wat met de Metz Mecablitz 58AF-1 voor olympus/panasonic? En waar zit de goedkoopste verkoper in ons klein Vlaanderen of Nederland (niet te ver uiteraard; woon in Klein Brabant). Als dit item al elders duidelijk is behandeld in dit forum, graag de link. Hartelijk dank bij voorbaat
    Last edited by Ray 2; 23 december 2007, 18:24. Reden: belang

  • #2
    Re: Welke externe flitser voor de FZ50?



    Het lijkt me dat al deze werken aangezien de FL50 en FL36 zeker werken
    (heb ik gehad en die FL50 deed het prima)
    Dus lijkt me dat die van Metz het ook wel zullen doen

    Comment


    • #3
      Re: Welke externe flitser voor de FZ50?

      Dank u wel, superduc!

      Comment

      Working...
      X