Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Extra HDD of beter meer RAM

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Extra HDD of beter meer RAM

    Mijn PC wil ik wat sneller maken voor het werken met PS. Nu las ik dat het voor PS het beste is om als werkschijf (dus de instelling in PS bij prestaties), het wisselbestand van PS op een ander station (dus HDD) te zetten dan waar de foto's staan. Nu heb ik ook gelezen dat het beter is om de foto's op een ander station te zetten dan waar PS staat. Daarom dacht ik aan een extra harde schijf , maar mijn vraag is of dit ook wel echt een merkbare snelheidswinst opleverd ? Of kan ik beter extra RAM geheugen aanschaffen ?
    Nu heb ik 1 GB dual channel DDR2 geheugen.
    Een extra HDD heb ik wat ruimte betreft niet nodig, het gaat dus puur om snelheidswinst.

  • #2
    Re: Extra HDD of beter meer RAM

    hoe groot is je huidige HD? en hoeveel is er nog vrij?
    www.designed4u.be

    Comment


    • #3
      Re: Extra HDD of beter meer RAM

      Mijn huidige schijf is 250 Gb en daarvan heb ik nog zo'n 150 van vrij.

      Comment


      • #4
        Re: Extra HDD of beter meer RAM

        HDD lijkt nog voldoende te hebben

        als je wil weten hoeveel RAM je moet bijsteken specifiek voor photoshop, dan moet je naar je "preferences" gaan en dan kiezen voor "memory and image cache..."

        je ziet dan het max. percentage dat door photoshop wordt gebruikt. Indien dit tegen de 100% ligt, dan zou ik RAM bijsteken, anders helpt het niet veel ;-)

        processor snelheid en grafische kaart is ook een rede tot het traag werken van je PC en photoshop
        www.designed4u.be

        Comment


        • #5
          Re: Extra HDD of beter meer RAM

          Als je veel met PS werkt kan je best even een tweede partitie aanmaken van een 50 tal gigs. (partition magic is hiervoor het meest aangeweze programma)

          2gb ram kan nooit kwaad, maar alles hangt een beetje samen. Wat voor processor configuratie heb je? Werkt je met Vista of xp? Als je met Vista werkt is 2gig echt wel aangewezen, Vista heeft gewoon 1gig nodig om vlot te werken en die andere gig is voor je programma's.

          Met dat extra ram geheugen ga je vlotter kunnen werken (sneller?) minder hang tijd tussen programma's etc.. zo'n dingen. Maar het minder effect hebben op verwerkingsnelheid enzo.

          Comment


          • #6
            Re: Extra HDD of beter meer RAM

            Als je er nog geen zou hebben zou ik gaan voor een schijf met 'perpendicular recording' zoals de Seagate Barracuda 7200.10 die een heel goeie prijs/snelheids verhouding heeft.
            T.

            Comment

            Working...
            X