Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lichtsterkere lens ter vervanging kitlens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lichtsterkere lens ter vervanging kitlens

    Hallo Allemaal,
    Ik ben op zoek naar een lichtsterkere lens in vergelijking met mijn standaard 18-55 kitlens. (f3.5-5.6).

    Ik zit te twijfelen aan volgende lenzen
    Sigma 28-70mm F 2.8-4 H.S. Zoom Canon AF
    Sigma 28-70mm F 2.8 EX DG Canon

    Heeft iemand ervaring hiermee of eventueel andere suggesties. Ik wil deze lens o.a. halen omdat ik gevraagd ben door vrienden om foto's te maken tijdens een trouwviering. (Ze weten héél goed wat mijn beperkingen en mogelijkheden zijn. Dit zet ik er even bij om niet terug een andere discussie op gang te brengen die op het forum reeds gevoerd is)

    Alvast bedankt voor jullie reacties!
    Canon 400D, kitlens 18-55, Canon 70-300 f4-5.6 IS USM, Tamron 28-75 f2.8

  • #2
    Re: Lichtsterkere lens ter vervanging kitlens

    ik Zou gaan voor de Tamron 17-50mm f2.8
    Al heel veel goeds over gehoord en mijn eerst volgende aankoop...
    Je hebt wel geen 70mm dan, maar wint wel een groot stuk aan groothoek,
    wat niet onbelangrijk is volgens mij als je ook binnen wil fotograferen...
    En die kloof tussen 50mm en de 70mm die je al hebt is echt niet onoverbrugbaar volgens mij
    *www.InPuT79.be*
    Canon eos 60D// Tokina 12-24mm f4, Canon EF 17-40mm f4L, Canon 50mm f1.8 mkI, Canon EF 70-200mm f2.8 L USM, Canon 85mm f1.8

    Comment


    • #3
      Re: Lichtsterkere lens ter vervanging kitlens

      Maakt die 10 mm dan zoveel verschil uit in de groothoek? Ik wou de lens ook gebruiken voor eventueel concerten te fotograferen vandaar die 70 mm
      Canon 400D, kitlens 18-55, Canon 70-300 f4-5.6 IS USM, Tamron 28-75 f2.8

      Comment


      • #4
        Re: Lichtsterkere lens ter vervanging kitlens

        Ik gebruik op m'n 350d reeds lange tijd de Tamron 28-75 2.8. Deze komt er in vele testen als de betere uit, goeie prijskwaliteit verhouding.

        Enige wat me beetje stoort, is dat je zo goed als geen breedhoek hebt bij deze lens. Bij een 17-50 model zal je die extra breedhoek lens niet meteen missen denk ik.


        grtz
        Mijn werkjes

        Comment


        • #5
          Re: Lichtsterkere lens ter vervanging kitlens

          Oorspronkelijk geplaatst door fotodro Bekijk bericht
          Ik gebruik op m'n 350d reeds lange tijd de Tamron 28-75 2.8. Deze komt er in vele testen als de betere uit, goeie prijskwaliteit verhouding.

          Enige wat me beetje stoort, is dat je zo goed als geen breedhoek hebt bij deze lens. Bij een 17-50 model zal je die extra breedhoek lens niet meteen missen denk ik.


          grtz
          Is het bij de tamron lens ook zo dat het voorste gedeelte NIET meedraait tijdens het scherpstellen? Bij de sigma is dit het geval. Het niet meedraaien maakt het voor sommige filters makkelijker om mee te werken.
          Canon 400D, kitlens 18-55, Canon 70-300 f4-5.6 IS USM, Tamron 28-75 f2.8

          Comment


          • #6
            Re: Lichtsterkere lens ter vervanging kitlens

            Als vervanger van de kitlens ben ik voor de 17-55 F2.8 USM IS van Canon gegaan. Ongeveer hetzelfde bereik als de kitlens, maar een heel stuk lichtsterker. Daarnaast ook IS, dus in donkere omstandigheden, kan je net iets meer doen uit de hand....

            Bij deze lens draait het voorste gedeelte niet, dus met een polarisatie filter kun je alles goed instellen :-) Ik heb deze lens nog maar 3 dagen dus ik kan nog niet putten uit een uitgebreide ervaring, maar mijn eerste indrukken zijn erg goed :-)
            Photoshop en The Gimp voor beginners

            Comment


            • #7
              Re: Lichtsterkere lens ter vervanging kitlens

              Oorspronkelijk geplaatst door Dimidoedel Bekijk bericht
              Is het bij de tamron lens ook zo dat het voorste gedeelte NIET meedraait tijdens het scherpstellen? Bij de sigma is dit het geval. Het niet meedraaien maakt het voor sommige filters makkelijker om mee te werken.
              Voorste gedeelte draait niet mee!

              Wat betreft die Canon 17-55 2.8 IS USM: als je budget het toelaat, is dit zeker een aanrader. Doorzoek het forum eens voor ervaringen..

              grtz
              Mijn werkjes

              Comment


              • #8
                Re: Lichtsterkere lens ter vervanging kitlens

                Als je het bereik vanaf 28mm voldoende vind: Tamron 28-75 2.8!
                *****

                *****
                Nikon D200 | 8/3,5 | 35/2.0 | 50/1,8 | 90/2,8 | 28-75/2,8 | 18-270 | 100-300/4 | 1,4 tc | SB600

                Comment


                • #9
                  Re: Lichtsterkere lens ter vervanging kitlens

                  Ik neem mijn EHBO kit mee als ik erop uit trek met mijn 28-75..
                  Zo scherp is ze

                  Comment


                  • #10
                    Re: Lichtsterkere lens ter vervanging kitlens

                    Om het enigzins betaalbaar en lichtsterk te houden; de tamron 17-50 of tamron 28-75. Koop zeker niet dat eerste lenske dat ge daar vernoemd hebt want dat is weggesmeten geld. Brol.
                    Als het niet persé lichtsterk moet zijn -> sigma 17-70.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Lichtsterkere lens ter vervanging kitlens

                      Als je echt voor vervangeing van de kitlens gaat is de tamron 17-50 zeker geen verkeerde keus. Kijk eens in de exif gegevens van je foto's met welke brandpunt je de meeste foto's hebt gemaakt. Als er vrijwel niets onder de 28 mm is, dan kun je ook voor de 28-75 mm gaan. Maar als je toch veel foto's in het groothoek gebied maakt (18-28mm) is de 17-50 waarschijnlijk geschikter.
                      Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

                      Comment


                      • #12
                        Re: Lichtsterkere lens ter vervanging kitlens

                        Als je in het bereik 28-70 wil gaan en in de prijsklasse van de lenzen die je aangehaald hebt, dan ik de beste keuze de Tamron 28-75 2.8 ... retescherp

                        JanMetDePet
                        Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

                        Comment


                        • #13
                          Re: Lichtsterkere lens ter vervanging kitlens

                          Oorspronkelijk geplaatst door fotodro Bekijk bericht
                          Ik gebruik op m'n 350d reeds lange tijd de Tamron 28-75 2.8. Deze komt er in vele testen als de betere uit, goeie prijskwaliteit verhouding.

                          Enige wat me beetje stoort, is dat je zo goed als geen breedhoek hebt bij deze lens. Bij een 17-50 model zal je die extra breedhoek lens niet meteen missen denk ik.


                          grtz

                          Dit kan ik hier alleen maar beamen. Ik heb zelf die lens en ben er héél tevreden over.
                          Net gelezen dat Rob (Trebs) deze lens ook gebruikt en dit zelfs op zijn nieuwe D3.
                          Ikzelf heb die op mijn D200.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Lichtsterkere lens ter vervanging kitlens

                            Hier nog een stem voor de Tamron 28-75.
                            + heel scherp, superlens voor weinig geld, leuk bereik voor algemeen gebruik
                            - geen echte groothoek en redelijk traag(vooral in slechte lichtomstandigheden)
                            aangezien bijna iedereen hier zijn volledige foto-uitrusting in zijn signature zet...


                            doe ik dat lekker niet!

                            Comment


                            • #15
                              Re: Lichtsterkere lens ter vervanging kitlens

                              Heb het al vaak vermeld, maar de 17-50 2.8 van Tamron is een heerlijke lens

                              http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=193364

                              http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=192958

                              en nog eentje binnen op 17mm en f2.8
                              http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=191631
                              Mvg Tim

                              Comment

                              Working...
                              X