Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SIGMA 100-300 f/4 + 1.4 converter !!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • SIGMA 100-300 f/4 + 1.4 converter !!

    Hallo.

    Ik gebruik een nikon d70 in combinatie met een sigma 100-300 f4 + sigma 1.4 converter.

    Nu was ik vandaag foto's aan het trekken en normaal is de grootste diafragmaopening F/5.6 nu kon ik plots het het diafragma op F/4 zetten. Even later ging dit niet meer. Dit heb ik vandaag een paar keer meegemaakt.

    Alles werkt wel zo als het moet ik heb verder geen problemen met foto's trekken.

    Is dit een slecht contact tussen lens en converter? of ?


    Mvg

  • #2
    Re: SIGMA 100-300 f/4 + 1.4 converter !!

    Niemand

    mvg

    Comment


    • #3
      Re: SIGMA 100-300 f/4 + 1.4 converter !!

      Kan je f/4 bekomen dichter bij de 100mm? En gaat het niet wanneer je verder naar de 400mm draait?
      Deze week kocht ik een Kenko 1.4 converter. Ik heb het nog niet grondig kunnen testen, maar ik merkte dat ik bij korte objectieven zoals de ef 50mm 1.8 en de 85mm 1.8 de f 1.8 kon gebruiken. Bij mijn 70-200mm f/4 wordt de grootste opening 5.6.
      Ik kocht de converter niet om op 50 of 85mm te gebruiken. Ik dacht zelfs dat dat niet ging. Het schijnt wel te werken.
      Maar ik herhaal: ik moet het allemaal nog grondiger uitzoeken.
      Mogelijk bestaat er een regel: bij kortere brandpuntsafstanden behoudt een objectief ondanks de converter zijn lichtsterkte, bij langere brandpuntsafstanden niet????
      Wellicht zullen andere lezers meer kunnen vertellen.
      Groet, Jan

      Comment


      • #4
        Re: SIGMA 100-300 f/4 + 1.4 converter !!

        f4 wordt met extender natuurlijk f5.6. Soms herkent de camera dit, somds niet met vreemd merk converters. Misschien een bug in de software. Verder niks verontrustends: de lichtmeting blijft over het algemeen wel kloppen.
        Sony en Olympus
        Fotoseries

        Comment

        Working...
        X