Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Een goede instap reflex??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Een goede instap reflex??

    Zoals de titel zegt..
    wie kan me vertellen welk toestel perfect is als instap reflex?
    prijs rond de 500-650 euro

    alvast bedankt...

  • #2
    Re: Een goede instap reflex??

    Oorspronkelijk geplaatst door Peusy Bekijk bericht
    Zoals de titel zegt..
    wie kan me vertellen welk toestel perfect is als instap reflex?
    prijs rond de 500-650 euro

    alvast bedankt...




    Nikon D40X (D40 zou ook kunnen, maar ik zou zonder twijfel de 'X' nemen):

    The Nikon D40 was announced just under four months ago, and yet here we are with a new version of that camera. The D40X has the same compact lightweight body and easy to use control layout, in fact the only external physical difference is the badge. Under the bonnet Nikon has swapped out the D40's six megapixel CCD for a ten megapixel unit, this also provides a lower base sensitivity of ISO 100 and must utilize dual readout because continuous shooting frame rate has gone up from 2.5 fps to 3.0 fps. Based on the specs and features this camera is clearly aiming to knock the EOS 400D (Digital Rebel XTi) off its pedestal.


    hg,
    Karel

    Comment


    • #3
      Re: Een goede instap reflex??

      Pentax K100d super + 18-55mm
      433 €
      Welke instapspiegelreflex kan hier tegenop ?
      Met dezer camera heb je toch alles wat je moet hebben?
      correct me if I'm wrong
      Pentax K7,Pentax K100d,18-55mm,Tamrac velocity 7,20giga geheugen,Tamron 24-135mm,Pentax Mz 50+35-72mm,minolta Z10, Sigma 30mm f1.4,Pentax 50mm f1.4, Sigma 24 mm f2.8, Batterygrip.

      Comment


      • #4
        Re: Een goede instap reflex??

        Oorspronkelijk geplaatst door aaron Bekijk bericht
        Pentax K100d super + 18-55mm
        433 €
        Welke instapspiegelreflex kan hier tegenop ?
        Met dezer camera heb je toch alles wat je moet hebben?
        correct me if I'm wrong
        Als het 6Mp moet zijn:



        Die kan daar wel tegenop hoor:

        The Nikon D40 is an all new affordable, compact, point-and-shoot digital SLR from Nikon, it follows on from the D50 but at a significantly lower price point and with a subtly different feature set. The biggest news however is probably fact that Nikon resisted the temptation to keep chasing megapixels (hooray for that) and instead appear to have concentrated on what makes a good camera, a decent viewfinder, short shutter lag, very short viewfinder blackout. They've trimmed some of the 'less important features' (you can't change the exposure steps for example) but have squeezed a range of new features such as custom Auto ISO which we welcomed with the D80.


        "In everyday use the D40 is just what it set out to be, a very capable, compact, lightweight and easy to use camera which makes a perfect first step for anyone wanting to get into digital SLR photography. It provides enough control and a large enough range of manual settings to enable you to experiment and learn but also helps you to take great pictures in the process. It's one of those cameras you can just pick up and start shooting without fuss, that you can hand to a friend who's never used an SLR and know they'll be able to do the same. All of this and a pretty decent kit lens for $600, I'd say it's a bit of a bargain. "

        Karel

        Comment


        • #5
          Re: Een goede instap reflex??

          inderdaad met de instappers van de "gerenomeerde" merken kan je niet missen hoor.

          Nikon, Canon, Pentax, Olympus, Sony,..

          De hamvraag blijft telkens; voor welk soort fotografie zal je hem gebruiken?
          Photography helps people to see
          -Berenice Abbott-
          BD1050BE

          Comment


          • #6
            Re: Een goede instap reflex??

            Oorspronkelijk geplaatst door Lieven0303 Bekijk bericht
            inderdaad met de instappers van de "gerenomeerde" merken kan je niet missen hoor.

            Nikon, Canon, Pentax, Olympus, Sony,..

            De hamvraag blijft telkens; voor welk soort fotografie zal je hem gebruiken?
            Natuur/landschap, auto's, reizen ongetwijfeld ook, feestjes en dergelijke..

            greetz

            Comment


            • #7
              Re: Een goede instap reflex??

              Oorspronkelijk geplaatst door Lieven0303 Bekijk bericht
              inderdaad met de instappers van de "gerenomeerde" merken kan je niet missen hoor.

              Nikon, Canon, Pentax, Olympus, Sony,..

              De hamvraag blijft telkens; voor welk soort fotografie zal je hem gebruiken?
              Lieven,

              denk je niet dat als iemand met +- serieuze fotografie begint die er eigenlijk geen idee van heeft van "wat voor soort": als het min of meer een hobby wordt kan het antwoord op die vraag in -zeg- een paar maanden veranderen.

              Vandaar dat ik die vraag nooit stel.

              hg,
              karel

              Comment


              • #8
                Re: Een goede instap reflex??

                Oorspronkelijk geplaatst door Peekaa Bekijk bericht
                Lieven,

                denk je niet dat als iemand met +- serieuze fotografie begint die er eigenlijk geen idee van heeft van "wat voor soort": als het min of meer een hobby wordt kan het antwoord op die vraag in -zeg- een paar maanden veranderen.

                Vandaar dat ik die vraag nooit stel.

                hg,
                karel
                gja kan idd veranderen, maar ik weet van in de tijd van de analoge fotografie en ervoor met de compactere fotocamera's ik vb altijd al interesse had in het portettenwerk. Kan zijn dat iemand zich meer gaat toespitsen op landschappen, reisfotografie.
                Ik denk dat er daardoor toch belangrijke verschillen kunnen zijn bij het kiezen van een instapmodel (EN dan vooral de lens dat je erbij koopt)
                Photography helps people to see
                -Berenice Abbott-
                BD1050BE

                Comment


                • #9
                  Re: Een goede instap reflex??

                  Als je echt nog niet juist weet wat je wil kan je hier al eens gaan vergelijken en eens nakijken aan welke voorwaarden je toestel zou moeten voldoen, en daarna eventueel op zoek naar een 2de hands want nieuw zal je toch vrij beperkt zijn met dat budget.: http://www.dpreview.com/reviews/compare.asp

                  Uit de koopjeshoek hier op BD :

                  VERKOCHT Nikon D70s body in perfect werkende staat AF-S Nikkor 18-70 1:3.5-4.5 G ED objectief + uv filter 2 Originele accus(EN-EL3a) + oplader Zonnekap + orginele verpakking foto's van de kit op aanvraag Prijs : 400 eurokes


                  Hello, omdat ik hem eigenlijk veel te weinig kan gebruiken door tijdsgebrek verkoop ik mijn in perfecte staat verkerende Canon EOS 350D. Je krijgt er de kitlens (18-55) bij, de echte Canon Grip (BG-E3) en een extra, originele Canon batterij (NB-2LH), ik heb zelfs de Canon remote control (RS-60E3) erbij gekocht, die krijg je


                  Met pijn in het hart verkoop ik mijn canon eos 20D. We hebben besloten een kleiner en compacter toestel te kopen namelijk een 400D... Het toestel is in perfecte staat en werd begin 2006 aangekocht. Geen krasje op de displays te bespeuren. Het juist aantal foto's dat ermee genomen is gaat zeker <10000 zijn (laatste naam van


                  Wegens aankoop Nikon D300 verkoop ik mijn Nikon D50 inclusief lenzen en toebehoren. * Nikon D50 body, kleine 10.000 clicks * Nikor 18-55mm f3.5-5.6 + UV-filter * Nikor 55-200mm f4-5.6 + UV-filter Body en lenzen zijn in perfecte staat en hebben geen gebruikssporen. Inclusief originele batterij + 2de batterij en lader
                  Last edited by Franciskine; 22 december 2007, 18:25.
                  There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                  A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                  Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Een goede instap reflex??

                    nu antwoorden op de vraag van de TS;

                    ik kan enkel in naam van nikon-gerief praten (tot daar strekt mijn technische kennis - uitgezonderd de fuji S5pro, maar da's volledig off-topic);

                    ik stel volgende voor (let op is enkel mijn mening hé);

                    D40 + nikkor 18-70mm; heb je goede kwaliteit in huis vr de verschillende doeleinden die je daar opsomt.
                    met 600 euro moet je er komen. Koop een D40 nieuw & een 18-70mm in occassie (zie o.a. de subforum "aangeboden")

                    een occasie D50 of D70(s) is ook altijd een optie.
                    Photography helps people to see
                    -Berenice Abbott-
                    BD1050BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Een goede instap reflex??

                      Oorspronkelijk geplaatst door Lieven0303 Bekijk bericht
                      gja kan idd veranderen, maar ik weet van in de tijd van de analoge fotografie en ervoor met de compactere fotocamera's ik vb altijd al interesse had in het portettenwerk. Kan zijn dat iemand zich meer gaat toespitsen op landschappen, reisfotografie.
                      Ik denk dat er daardoor toch belangrijke verschillen kunnen zijn bij het kiezen van een instapmodel (EN dan vooral de lens dat je erbij koopt)
                      Ik denk niet dat de body zoveel uit zal maken, de lenzen wel. Maar die kun je later uitbreiden. Dus riskeer je eigenlijk helemaal niets. M'n aanbevelingen (met en zonder X) zijn dik ok, voor welk type fotos ook, maar er zijn echter ook andere, goede, DSLRs.

                      Karel

                      Comment


                      • #12
                        Re: Een goede instap reflex??

                        Oorspronkelijk geplaatst door Peekaa Bekijk bericht
                        Ik denk niet dat de body zoveel uit zal maken, de lenzen wel.
                        euchm dat had ik toch geschreven? (vooral de lenzen), soit
                        Photography helps people to see
                        -Berenice Abbott-
                        BD1050BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Een goede instap reflex??

                          Merci voor de snelle reacties..
                          zou eens goed kunnen dak voor de D40X ga dan..

                          is deze standard lens goed genoeg voor int begin?
                          wat ik bedoel, is het zoombereik ver genoeg ?

                          ps : TK??

                          Comment


                          • #14
                            Re: Een goede instap reflex??

                            Ik heb een D40 met (straks effe nakijken, ben niet zeker) een 18-55 die ik helemaal niet gebruik.
                            Is zo goed als nieuw. Zeer weinig gebruikt, wegens D200...
                            Heb jammer genoeg geen dozen meer, ben niet zo goed in dozen bijhouden.

                            Doe me een ernstig bod en hij is van jou. Denk dat ik zelfs nog wat SD-kes er bij kan doen.


                            ----edit----

                            Ik heb het nagekeken, en het is een 18 - 55
                            Last edited by jupilleke; 23 december 2007, 14:17.
                            Nikon D200- 18-200 VR --- 50mm 1.4

                            Comment


                            • #15
                              Re: Een goede instap reflex??

                              Heel vriendelijk.. maar toch twijfel ik ng tussen de D40 en de D40X

                              maar maakt t aantal megapixels uit voor de kwaliteit vn de fotos? daarmee bedoel ik, zie je duidelijk het verschil tussen een foto getrokken met een toestel vn 6mp en een foto getrokke met een toestel vn 10mp??

                              Want eerlijk gezegd wilde ik voor de D40X gaan, ma natuurlijk is de D40 goedkoper...

                              Comment

                              Working...
                              X