Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Herstelling Canon EOS 1D Mk III

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Herstelling Canon EOS 1D Mk III

    Vandaag kreeg ik een mailtje van Digital Service Point.
    Een koerier komt mijn toestel binnenkort afhalen (vervanging submirror) en brengt het vier dagen later terug.

    Heeft er iemand ervaring met deze hersteldienst ?
    Canon + enkele lenzen

  • #2
    Re: Herstelling Canon EOS 1D Mk III

    Oorspronkelijk geplaatst door Bugman Bekijk bericht
    Vandaag kreeg ik een mailtje van Digital Service Point.
    Een koerier komt mijn toestel binnenkort afhalen (vervanging submirror) en brengt het vier dagen later terug.

    Heeft er iemand ervaring met deze hersteldienst ?
    de laatste drie maanden twee toestellen binnen gebracht bij canon..

    de eerste herstelling (vervanging sluiter) duurde 4 weken, de tweede herstelling (callibreren toestel + lens) drie weken...
    Het ligt meestal niet aan het gebruikte materiaal...

    http://pallenhoven.be

    Comment


    • #3
      Re: Herstelling Canon EOS 1D Mk III

      Oorspronkelijk geplaatst door Bugman Bekijk bericht
      Vandaag kreeg ik een mailtje van Digital Service Point.
      Een koerier komt mijn toestel binnenkort afhalen (vervanging submirror) en brengt het vier dagen later terug.

      Heeft er iemand ervaring met deze hersteldienst ?

      Heb jij zelf vooraf contact genomen ?
      http://www.torekefoto.be

      Comment


      • #4
        Re: Herstelling Canon EOS 1D Mk III

        Ik heb nam eerst telefonisch contact op met Canon, zoals gevraagd op hun website.
        Canon + enkele lenzen

        Comment


        • #5
          Re: Herstelling Canon EOS 1D Mk III

          Geen ervaring met deze hersteldienst, maar het blijkt een Authorized Service Facilities van Canon te zijn in Nederland.
          Ben je zelf woonachtig in Nederland of heb je het toestel daar aangekocht? Is het lang geleden dat je Canon gecontacteerd hebt?

          Groeten, Jean-Pierre
          Last edited by jpjp; 23 december 2007, 01:10.

          Comment


          • #6
            Re: Herstelling Canon EOS 1D Mk III

            Ik woon in België en kocht het toestel ook in België.
            Volgens Canon gebeuren alle herstellingen van de getroffen Mk III's in Nederland.
            Canon + enkele lenzen

            Comment


            • #7
              Re: Herstelling Canon EOS 1D Mk III

              hoe gaat de procedure in zijn werk? naar waar bel of mail je?
              canon neemt op hun kosten courierdienst etc op zich?

              (of moet je via herkomst/aankoopwinkel teruggaan?)

              wat is jullie visie trouwens:
              - nu laten herstellen
              OF
              - wachten... tot men misschien meer ervaring heeft kunnen opdoen en nog beter kan herstellen?!
              Imagination is more important than knowledge...
              http://www.kiekje.be

              Comment


              • #8
                Re: Herstelling Canon EOS 1D Mk III

                Oorspronkelijk geplaatst door b-@rt Bekijk bericht
                hoe gaat de procedure in zijn werk? naar waar bel of mail je?
                canon neemt op hun kosten courierdienst etc op zich?

                (of moet je via herkomst/aankoopwinkel teruggaan?)

                wat is jullie visie trouwens:
                - nu laten herstellen
                OF
                - wachten... tot men misschien meer ervaring heeft kunnen opdoen en nog beter kan herstellen?!
                ikzelf heb van CanonBelgium een brief ontvangen ( 19.11.2007) waarin mij gevraagd werd kontakt op te nemen met de Belgische helpdesk - tel. 02/620 01 97 - om de aanvraag tot reparatie te registreren . Ik heb hiervoor het nodige gedaan op 10.12.2007 en tot op heden heb ik nog geen bericht gekregen om hen mijn toestel te bezorgen .
                Voor zover ik weet zal de fix gebeuren bij Etbass/Roosendaal.

                groeten,

                Comment


                • #9
                  Re: Herstelling Canon EOS 1D Mk III

                  Ik belde naar het onderstaand gratis nummer van Canon België :
                  België 00 800 22666 767 (UIFN-nummer, Universal International Free Number)

                  Ze vroegen me een aantal gegevens van het toestel en ik moest ook mijn e-mailadres doorgeven. Enige tijd later ontving ik de mail van de hersteldienst.
                  Canon + enkele lenzen

                  Comment


                  • #10
                    Re: Herstelling Canon EOS 1D Mk III

                    Wanneer ik een reparatie moet laten uitvoeren aan een van mijn bodies dan maak ik op voorhand een afspraak bij Etbass in Roosendaal en vertel er ook meteen bij wat eraan scheelt of welke fout de camera weergeeft. Op de afgesproken dag ga ik zelf naar Roosendaal. Het resultaat is dat mijn camera meestal direct of binnen de 2 dagen gerepareerd is. Ik weet wel dat ik dan 2 maal over en weer moet naar Nederland, maar aangezien ik in het Antwerpse woon is dat geen grote verplaatsing en zo moet ik tenminste geen weken wachten.

                    grts,
                    Geert
                    www.photopower.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Herstelling Canon EOS 1D Mk III

                      heb vandaag mijn mark 3 zelf naar ETB gebracht voor reparatie.
                      Camera geeft vooral tijdens het fotograferen van concerten zeer onscherpe beelden, mijn 300D doet het stukken beter.

                      is nu al de tweede keer dat hij naar daar gaat hoop dat het nu in orde komt.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Herstelling Canon EOS 1D Mk III

                        Oorspronkelijk geplaatst door maartendelsaer Bekijk bericht
                        heb vandaag mijn mark 3 zelf naar ETB gebracht voor reparatie.
                        Camera geeft vooral tijdens het fotograferen van concerten zeer onscherpe beelden, mijn 300D doet het stukken beter.

                        is nu al de tweede keer dat hij naar daar gaat hoop dat het nu in orde komt.
                        Hadden ze dan daarvoor uw submirror al vervangen of nog niet ?

                        Ik heb de mijne terug woensdag binnen en vandaag terug , ik moet zeggen dat ik over het algemeen de losse beelden scherper vind nu dan voorheen .
                        Morgen of zondag test ik hem uitgebreid in AI Servo.
                        Je krijgt er zelfs een geheugenkaartje van 2 gig bij als compensatie voor de problemen

                        Comment


                        • #13
                          Re: Herstelling Canon EOS 1D Mk III

                          Oorspronkelijk geplaatst door Tubbs Bekijk bericht
                          Je krijgt er zelfs een geheugenkaartje van 2 gig bij als compensatie voor de problemen
                          Welk merk? Niet dat ik er op zit te wachten: ga ik op vakantie en laat ik m´n grootste kaartje thuis in de reader zitten... Dus hier maar weer een nieuwe aangeschaft.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Herstelling Canon EOS 1D Mk III

                            Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                            Welk merk? Niet dat ik er op zit te wachten: ga ik op vakantie en laat ik m´n grootste kaartje thuis in de reader zitten... Dus hier maar weer een nieuwe aangeschaft.

                            Sandisk 2Gig Ultra II

                            Comment


                            • #15
                              Re: Herstelling Canon EOS 1D Mk III

                              Oorspronkelijk geplaatst door Tubbs Bekijk bericht
                              Ik heb de mijne terug woensdag binnen en vandaag terug , ik moet zeggen dat ik over het algemeen de losse beelden scherper vind nu dan voorheen .
                              Heb de mijne nu een maand in gebruik sind de vervanging van de submirror en de foto's zijn scherper zowel in "one shot" als in "AI servo".Voor enkele weken nog de AI servo duchtig uitgetest in Bastogne bij een jump van valschermspringers en de foto's zijn voortreffelijk.
                              Danny's Photosite

                              Comment

                              Working...
                              X