Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon lens

    Hoi,

    Ik heb onlangs voor mijn verjaardag van de wederhelft een Canon EOS 40D body gekregen. Ik had voorheen al een canon EOS 300 met rollekes dus die lenzen kan ik perfect gebruiken op mijn nieuwe body.

    Ik trek (als amateur) vooral reportages van kinderen (geboorte, communie,...) en een occasionele trouw.

    Nu had ik toch graag een nieuwe lens (oude lenzen zijn toch niet zo scherp) dus ben ik naar de winkel gestapt waar men mij de Canon EFS 17-55 2,8 IS aangeraden heeft voor mijn doeleinden.
    Zelf lijkt die me enorm kortbij (17-55) voor als ik bv buiten trouw- of communie foto's moet trekken. Die verkoper deed nogal lacherig over mijn vraag en bleef maar doordrammen over zijn lens die toch zo fantastisch is.

    Wat is jullie gedacht hierover?

    mvg,

    Jedi

  • #2
    Re: Canon lens

    Die 17-55 is een geweldige lens, maar heeft een beperkt bereik inderdaad.
    Er zijn er natuurlijk met meer telebereik, maar dan lever je ofewel in op beeldkwalteit, ofwel op groothoekbereik.
    Is er bij die oude lenzen niet een redelijke met meer dan 55 mm, waarmee je voorlopig het telebereik wat opvult en later kan vervangen voor een betere?
    Ook een mogelijkheid is de 18-55 IS + 55-250 IS, samen goedkoper dan de 17-55 en toch goeie lensjes volgens de eerste berichten.

    Comment


    • #3
      Re: Canon lens

      Als dit je eerste digitale toestel is weet je misschien nog niet dat je moet rekening houden met de verlengingfactor.
      Voor Canon is dat voor de meeste toestellen 1,6.
      Dus die 17 - 55 wordt dan een 27 - 88 wat toch ineens niet meer zo heel groothoek is en eigenlijk een bijna ideale lens voor trouwreportages en dergelijke. Zelf heb ik de 24 -105 en mis ik soms toch dat beetje meer groothoek. Die 24 komt overeen met een 38 mm.
      Dit heeft te maken met de grootte van de sensor.
      Veel succes
      Marnix

      Comment


      • #4
        Re: Canon lens

        Ik heb al een 28 - 90 mm en een 80 - 200 mm van mijn oude toestel. Dus dan kan ik die best nog een tijdje gebruiken in combinatie met toch die nieuwe die ze mij aanraden?

        Ik ben inderdaad nog een groentje ivm de digitale toestellen dus ik wist niet dat die afstand niet overeen kwam.

        Ik start in januarie met een cursus digitale fotografie dus ik hoop dan nog wat wijzer te worden.

        mvg,

        jedi

        Comment

        Working...
        X