Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vergelijkende ISO-test tussen D200 & Fuji S5 pro

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • vergelijkende ISO-test tussen D200 & Fuji S5 pro

    Daar ik een 2de hands Fuji S5 pro heb gekocht & mijne D200 heb verkocht (volgende week donderdag heb ik de fuji) heb ik me eens beziggehouden met de ISO-prestaties van beide toestellen.

    ZIE;


    Test;
    1. Omstandigheden:ik ben deze namiddag met mijn D200 + Nikkor 17-55mm 2.8 nr Mediamarkt geweest bij de foto-afdeling.
    Ik heb hen gevraagd of ik de Fuji kon testen met mijn lens , was dus geen enkel probleem.

    2. Opstelling: ik had 2 opstellingen ; een boekje in de rekken van de D40 & de plafond van mediamarkt.

    3. instellingen; alles is genomen op diafragmavoorkeur (A) en op 2.8, dus volledig open.
    De plafond heb ik getrokken op 55mm, het boekje op andere afstanden, maar deze afbeeldingen zijn gecropt, de plafonds niet.
    ISO-waarden: 400 - 800 - 1600 - 3200
    Alles is genomen op JPG & onbewerkt.


    Wat ik heb opgemerkt; Algemeen kun je stellen dat de fuji het op de meeste ISO-waarden haalt van de Nikon zeker vanaf ISO 1600 . Wat ik ook vond dat bij de plafond de "kleurwaarden" naar voor komen, bij de Nikon niet (reflectie van rood).

    Ik wou vooral die 2 versies(plafond & boekje) omdat ik de ISO ten opzichte van donkere waarden wou zien & eens ten opzicht van lichte waarden.

    Allez, ik weet niet als iemand hier iets mee zal zijn, maar wou dit toch delen(had het dan toch gemaakt).Sorry in ieder geval voor de "rommelige" photoshop bewerking van de vergelijking. De merendeel op het forum had wss nog de D300 ernaast gezien, dat was mijn bedoeling , maar de enige D300 was uitverkocht
    Photography helps people to see
    -Berenice Abbott-
    BD1050BE

  • #2
    Re: vergelijkende ISO-test tussen D200 & Fuji S5 pro

    Lieven 0303: "Allez, ik weet niet als iemand hier iets mee zal zijn, maar wou dit toch delen(had het dan toch gemaakt).Sorry in ieder geval voor de "rommelige" photoshop bewerking van de vergelijking. De merendeel op het forum had wss nog de D300 ernaast gezien, dat was mijn bedoeling , maar de enige D300 was uitverkocht ........"


    Zulke test uit eigen huis zijn altijd leuk en meegenomen....
    Ik had al eens gedacht/gehoopt dat op BD een rubriek(met een zekere invul logica en foto's en met een eigen tevredenheids-quotering) zou komen, met testresultaten door de mensen op BD zelf aangebracht van body's zowel als van lenzen....Ik weet er is genoeg te vinden op internet, maar in eigen taaltje steeds leuk.
    Last edited by Petronix; 22 december 2007, 13:44.

    Comment

    Working...
    X