Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 40D + de kitlens EF-S, 17-85 IS USM

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 40D + de kitlens EF-S, 17-85 IS USM

    Waarschijnlijk al veel gesteld, maar ik ben een twijfelaar...

    Hoe goed is de 40D met deze kitlens 17-85?

    Een groot deel hangt af van de lens zelf, maar ook een deel van de body.

    Gezien mijn budget niet erg hoog is, kies ik liever voor een 40D om dan later misschien een lens bij te kopen, ipv een 400D met direkt 2 goeie lensen...

    Ik zit nu nog met een Canon compact G2... jaja een fijn oud toestel dat me fijne momenten heeft gegeven.. maar de traagheid is niet te doen he.
    Als ik dan zeg dat ik een 40D wil kopen dan zegt m'n familie dat ik toch al een foto-toestel heb; terwijl ik het ze niet uitgelegd krijg dat je de 40D niet mag vergelijken met de G2.

    Feedback zou leuk zijn! Bedankt!
    Canon 40D - 17-85mm IS USM

  • #2
    Re: Canon 40D + de kitlens EF-S, 17-85 IS USM

    Oorspronkelijk geplaatst door Wim Claes Bekijk bericht
    Gezien mijn budget niet erg hoog is, kies ik liever voor een 40D om dan later misschien een lens bij te kopen, ipv een 400D met direkt 2 goeie lensen...
    Wel, ik zou het toch doen, die 400D met 2 goeie lenzen. Goed glas is belangrijker dan de body, en je gaat met een 40D zeker geen spectaculair betere fotos maken dan met een 400D, als je het verschil uberhaupt al zou zien.
    David Leemans
    Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

    Comment


    • #3
      Re: Canon 40D + de kitlens EF-S, 17-85 IS USM

      Ja, maar ik denk dan.. een body koop ik niet elke 3 jaar ofzo.... als ik een body moet kopen zal het voor zeer lange tijd moeten zijn. De vergelijking 400D en 40D is toch wel best een verschil, niet?

      Ik krijg m'n vriendin nu al niet 100% overtuigd dat een dslr echt beter is dan een compact en vooral pakken sneller. (Ooit al eens een trouw gefotografeerd met een G2? ik wel, gelukkig was er nog een 2de persoon als 'backup'.)

      Ik denk dan maar dat ik later nog een 2de lens kan bijkopen.

      maar is de kitlens wel ok? Voor zover ik kan lezen op het net wel, maar hier en daar staan er opmerkingen over ditsortion en vignetting en onscherpe foto's.....
      Canon 40D - 17-85mm IS USM

      Comment


      • #4
        Re: Canon 40D + de kitlens EF-S, 17-85 IS USM

        Je kan ook kiezen voor de 40D (of 400D) met de nieuwe kitlens, de 18-55 IS plus de nieuwe 55-250 IS.

        Een 17-85 kost nu (cashback) zo'n 525 euro, de 18-55 IS kost ongeveer 200 euro, en de 55-250 IS kost ongeveer 300 euro (je zal die vrij gemakkelijk goedkoper vinden als je wat zoekt).

        Met die nieuwe lenzen geraak je dus voor ongeveer dezelfde prijs van 18-250mm, en die lenzen zijn even lichtsterk als de 17-85.
        Volgens de tests zijn de EF-S 18-55 IS en de EF-S 55-250 IS optisch ook beter dan de EF-S 17-85 IS.

        Wil je minder geld uitgeven, dan kies je voor de 400D in paats van de 40D.
        Maar dan zou je best eerst naar een winkel gaan waar je beide toestellen eens kan vastnemen. Sommige mensen hebben problemen met de compacte 400D, een 40D is een stuk groter en ook zwaarder.

        Technisch is de 40D wel degelijk een flink stuk verbeterd ten opzichte van een 400D, maar dat zal je niet aan alle foto's direkt merken.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: Canon 40D + de kitlens EF-S, 17-85 IS USM

          Hello,

          ik ben vroeger ook begonnen met de 17-85 IS lens, en ik vond deze helemaal niet zo slecht als in de reviews vermeld wordt, je moet ze in 'real life' gebruiken, en dan valt ze best mee, alleen was ze vroeger zo duur hé.

          Ik zou momenteel eigenlijk eerst ook denken aan de nieuwe IS versies van de kitlenzen, de 18-55 en de 55-250, één van de redenen waarom ik de 17-85 indertijd gekocht had was de IS, maar die zit nu ook op de 18-55 ... MAAR als je nu de nieuwe 40D kits bekijkt zou ik zonder twijfel de 40D met de 17-85 IS en dan de 55-250 IS nemen (of de 70-300 IS maar dan ben je een stuk duurder uit), dan heb je een mooi zoombereik en een héél goede cam met degelijke lenzen, die je zeker nog jaren zal gebruiken, voor een mooi prijsje.

          Als je er rekening mee houdt dat de kit 40D/17-85 IS 1355,40 Euro kost (en nog 100 Euro CashBack heeft, dus op 1255.40 uitkomt), terwijl de set 40D/18-55 IS/55-250 IS toch rond de 1500 Euro kost, en de eerste kit momenteel nog op voorraad is bij FotoKonijnenberg (de BE versie), dit betekend dat je maar 200 Euro betaald voor de 17-85 IS in kitvorm, een heel scherpe prijs, dan kan je de 55-250 IS nog altijd kopen en toch op ongeveer hetzelfde bedrag uitkomen dan wanneer je de 40D body, 18-55 IS en 55-250 IS koopt.

          Wel snel zijn voor de cashback, ik weet niet of je de 40D body los nog op voorraad gaat vinden, heb gisteren een hele afstand (2u heen en weer) mogen afleggen om mijn 40D body nog op tijd te hebben. Let er wel op dat je geen import toestel koopt, Canon is tegenwoordig heel kritisch hierop, ik verwacht dat ze de cashback alleen op Belgische toestellen terugbetalen als je in België koopt, dus bij bvb FotoKonijnenberg zeker een BE versie nemen !

          Mark
          Last edited by LamboCars; 22 december 2007, 07:37.
          Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
          Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

          Comment


          • #6
            Re: Canon 40D + de kitlens EF-S, 17-85 IS USM

            Mmmm.... ok ik begrijp wat je bedoeld met de kitlens. 200 euro is niet zo heel veel voor een all-around lens om te beginnen.

            Waar ik ook aan dacht was dan de minder goede bouwkwaliteit van die 17-85 en dat hij ook stof binnenlaat...

            Een andere combinatie die ik bekeek was de 40D + de 24-70 L lens ... maar die lens zit toch al rond de 1000 euro. En dan zit ik met een minder wijde hoek, aangezien 1.6 de crop factor is. Ook de combinatie 40D + 17-40 L lens lijkt me een goed begin, niet? ....maaaar daar zit geen IS op, dus is dat dan zo slecht om geen IS te hebben bij die lenzen?
            Canon 40D - 17-85mm IS USM

            Comment


            • #7
              Re: Canon 40D + de kitlens EF-S, 17-85 IS USM

              Oorspronkelijk geplaatst door Wim Claes Bekijk bericht
              Waarschijnlijk al veel gesteld, maar ik ben een twijfelaar...

              Hoe goed is de 40D met deze kitlens 17-85?

              Een groot deel hangt af van de lens zelf, maar ook een deel van de body.

              Gezien mijn budget niet erg hoog is, kies ik liever voor een 40D om dan later misschien een lens bij te kopen, ipv een 400D met direkt 2 goeie lensen...

              Ik zit nu nog met een Canon compact G2... jaja een fijn oud toestel dat me fijne momenten heeft gegeven.. maar de traagheid is niet te doen he.
              Als ik dan zeg dat ik een 40D wil kopen dan zegt m'n familie dat ik toch al een foto-toestel heb; terwijl ik het ze niet uitgelegd krijg dat je de 40D niet mag vergelijken met de G2.

              Feedback zou leuk zijn! Bedankt!

              Ik zou zeggen " Niet twijfelen, kopen!" Nu heb je nog een cashback van €100 op de kit en als deze lens zo slecht was had ik er zeker geen tweede bijgekocht ( al zijn er natuurlijk altijd betere ). In vergelijking met de gewone kitlens (18-55mm)is deze pakken scherper en dan nog de IS niet vergeten.

              Comment


              • #8
                Re: Canon 40D + de kitlens EF-S, 17-85 IS USM

                als die 17-85IS in combinatie met 40D echt maar 200tal euro's kost... gaan voor die banaan !!!!

                En wat je schreef over dat het een stofzuiglens is... pff, in iedere DSLR komt er stof.
                Soms een paar maand niet, soms een week niet, soms al na een uur.

                Dust falls, and Sh*t happens ;-)
                Imagination is more important than knowledge...
                http://www.kiekje.be

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 40D + de kitlens EF-S, 17-85 IS USM

                  Wel ik dacht dat de 17 - 85 ook slecht was, maar ik moet mijn mening herzien.
                  Ok er is wat vignetering aanwezig bij 17mm; maar met software aan te passen, dus no probs. Laatst deze nog eens uit de tas gehaald voor de winterefteling, en deze heeft best wel mooie beeldjes opgeleverd.

                  De body is voor jou belangrijker, dus dan zeker de 40D nemen.
                  Voelt solider als de 400D, en je moet er heus niet druk om doen als het wat mieserige regen is, of als er plots sneeuw opvalt vanuit de bomen ofzo.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 40D + de kitlens EF-S, 17-85 IS USM

                    ga zeker voor de 40D= nagelnieuw met alles erop en aan,en de 400 zal zeker binnenkort een update krijgen en dan zit je met een 'verouderd' modelleke.wat niet wil zeggen slecht hé.ook zoals hier eerder vermeld is de grip niet onbelangrijk.ikzelf heb de 30D met erop de 17-85mm en inderdaad op 17mm heb je toch wat tonvorming.zeker bij het nemen van horizonten.maar voor de rest een toplens. je moet ergens beginnen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon 40D + de kitlens EF-S, 17-85 IS USM

                      Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                      Hello,

                      ik ben vroeger ook begonnen met de 17-85 IS lens, en ik vond deze helemaal niet zo slecht als in de reviews vermeld wordt, je moet ze in 'real life' gebruiken, en dan valt ze best mee, alleen was ze vroeger zo duur hé.

                      Ik zou momenteel eigenlijk eerst ook denken aan de nieuwe IS versies van de kitlenzen, de 18-55 en de 55-250, één van de redenen waarom ik de 17-85 indertijd gekocht had was de IS, maar die zit nu ook op de 18-55 ... MAAR als je nu de nieuwe 40D kits bekijkt zou ik zonder twijfel de 40D met de 17-85 IS en dan de 55-250 IS nemen (of de 70-300 IS maar dan ben je een stuk duurder uit), dan heb je een mooi zoombereik en een héél goede cam met degelijke lenzen, die je zeker nog jaren zal gebruiken, voor een mooi prijsje.

                      Als je er rekening mee houdt dat de kit 40D/17-85 IS 1355,40 Euro kost (en nog 100 Euro CashBack heeft, dus op 1255.40 uitkomt), terwijl de set 40D/18-55 IS/55-250 IS toch rond de 1500 Euro kost, en de eerste kit momenteel nog op voorraad is bij FotoKonijnenberg (de BE versie), dit betekend dat je maar 200 Euro betaald voor de 17-85 IS in kitvorm, een heel scherpe prijs, dan kan je de 55-250 IS nog altijd kopen en toch op ongeveer hetzelfde bedrag uitkomen dan wanneer je de 40D body, 18-55 IS en 55-250 IS koopt.

                      Wel snel zijn voor de cashback, ik weet niet of je de 40D body los nog op voorraad gaat vinden, heb gisteren een hele afstand (2u heen en weer) mogen afleggen om mijn 40D body nog op tijd te hebben. Let er wel op dat je geen import toestel koopt, Canon is tegenwoordig heel kritisch hierop, ik verwacht dat ze de cashback alleen op Belgische toestellen terugbetalen als je in België koopt, dus bij bvb FotoKonijnenberg zeker een BE versie nemen !

                      Mark
                      Beste het is bij wet verboden fotozaken te vernoemen dit wordt beschouwd als sluikwerk en is strafbaar(heb hier belgiumdigitaal reeds op de hoogte gebracht).
                      Leo.
                      F.O.E.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon 40D + de kitlens EF-S, 17-85 IS USM

                        Oorspronkelijk geplaatst door marauder Bekijk bericht
                        Beste het is bij wet verboden fotozaken te vernoemen dit wordt beschouwd als sluikwerk en is strafbaar(heb hier belgiumdigitaal reeds op de hoogte gebracht).
                        Leo.
                        F.O.E.
                        @marauder : en deze post van jou heb je natuurlijk ook aan BD aangegeven zeker ?


                        Probeer je iemand te helpen om zijn keuze te maken en enkele van zijn zuurverdiende euro's uit te sparen, krijg je zo'n reactie ... als het zo zit hoeft het voor mij niet meer hoor ...
                        Ik dacht dat BD opgericht was om mensen te helpen, maar dat is dan strafbaar blijkbaar ... niet iedereen heeft hier de middelen om een 1dIII aan te kopen zoals marauder, er zijn mensen die de goedkoopste prijs moeten zoeken, en dan blij zijn als er iemand een duwtje in de juiste richting geeft. Ik heb niets met Konijn te maken, wou gewoon helpen, maar dat wordt dus niet op prijs gesteld ?

                        Mark
                        Last edited by LamboCars; 23 december 2007, 18:26.
                        Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                        Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon 40D + de kitlens EF-S, 17-85 IS USM

                          @ marauder

                          Hoe kom je aan het gekke idee dat het bij wet verboden is om op forums man en paard te noemen?
                          Sommige forums doen niks anders. Kijk op tweakers.net!!
                          Ik denk dat als je hier een zoekje doet op konijnenberg, kamera-expesse of geheugenkaart.be, dat nog je een week kunt lezen.
                          Sony en Olympus
                          Fotoseries

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon 40D + de kitlens EF-S, 17-85 IS USM

                            Persoonlijk zou ik eerder investeren in goed glas en een iets goedkopere body. Lenzen zijn minder veranderlijk dan de continue evolutie van de body's. En een 40D kost maar liefst het dubbele van een 400D.
                            De overgang van een compact camera naar een instap DSLR als een 400D lijkt me logischer dan naar de 40D, tenzij je heel specifieke features van de 40D zou nodig hebben.
                            Dus €500 besparen op de body, maar dat geld aanwenden voor een betere lens of lenzen.

                            Ik beweer allerminst dat de 40D geen goeie keuze zou zijn, want ik heb 'm nu ook sinds 2 weken en ben er absoluut tevreden over. Maar het toestel heeft toch een overvloed aan features die niet echt 'nodig' zijn voor een beginnend amateur.

                            Maar om een direct antwoord te geven op je vraag: de 40D met de 17-85 zal ongetwijfeld mooie foto's schieten (op voorwaarde dat de fotograaf 'm correct bedient )
                            Ik heb de iets betere 17-55 F2.8 IS, maar echt héél veel verschil zit er niet tussen de lenzen op gebied van beeldkwaliteit. Ik heb gekozen voor de lichtsterkere F2.8, maar betaal er ook de prijs voor. Ik boet dan ook weer wat in op zoombereik, maar daar heb ik dan mijn andere lenzen al voor.
                            Voordien had ik al 4 jaar geëxperimenteerd met een 300D met kitlens. Dus ik kende de 'mankementen' van het instapsegment al vrij goed.
                            Mijn collega, ook overgestapt van een compact camera zoals jij, heeft vorige maand een 400D + Sigma 17-70 aangeschaft voor minder dan €1000. Die Sigma lens is ook zeker niet te onderschatten, maar mankeert IS...
                            Canon EOS 40D + grip + handstrap
                            EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM + EF 28-135mm f/3.5-5.6 IS USM + EF 50mm f/1.8 II
                            Statief: Manfrotto 055XPROB + 804RC2

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon 40D + de kitlens EF-S, 17-85 IS USM

                              Bedankt voor al jullie reacties!

                              Ik heb de knoop doorgehakt en ben gegaan voor de 40D + de 17-85 IS USM kitlens;-)

                              Als er nu nog iemand twijfel aan dit toestel met deze lens... zeker niet doen, want het is het waard, voor dat geld.

                              In vergelijking met een compact G2 (die toch ook vrij toeliet qua instellingen) is het natuurlijk niet te vergelijken met een dslr;-) Mega snel, I love the autofocus! Bij de G kreeg je letterlijk stress als je een goede foto snel wou nemen .... zowel jij zelf als de persoon die je fotografeert...

                              Thanks for all!

                              En wie weet als ik veel geoefend heb en een mooie foto de moeite waard vind, dan most ik hem hier wel. ... maarja, eerst nog leren werken met de 40D, want dat ding kan vééél ;-)
                              Canon 40D - 17-85mm IS USM

                              Comment

                              Working...
                              X