Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waarde D200 met 12000 kliks

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Waarde D200 met 12000 kliks

    Wat zou de waarde zijn van een body Nikon D200 met ongeveer 11000 kliks?
    Ik kan nl zo'n toestel op de kop tikken.
    Waarop moet ik letten bij de aanschaf van een dergelijk toestel.
    Nikon D300 - Nikon AF-S 80-200mm f/2.8D, Tamron AF-S DX 17-50mm f/2.8, Nikon AF-S 105 mm f/2.8 VR - Nikkor 18-55mm f/3.5-5.6G ED AF-S DX Nikkor 55-200mm f/4.5-5.6G - SB-800

  • #2
    Re: Waarde D200 met 12000 kliks

    Oorspronkelijk geplaatst door Nazboy Bekijk bericht
    Wat zou de waarde zijn van een body Nikon D200 met ongeveer 11000 kliks?
    Ik kan nl zo'n toestel op de kop tikken.
    Waarop moet ik letten bij de aanschaf van een dergelijk toestel.
    11.000 kliks voor een D200 is toch prachtig, als er fouten zouden inzitten, zouden deze reeds uitgekomen zijn, en het kan zeker nog een tienvoud mee, eerste nazicht aan 100.000 kliks.
    Waar je moet op letten bij aankoop, is vooral de buitenkant, daaraan kan je best zien hoe het toestel is behandeld, en natuurlijk een paar opnames maken en deze goed bekijken op ware grootte.

    Comment


    • #3
      Re: Waarde D200 met 12000 kliks

      Er zijn er veel in de aanbieding, zelfs nog zeer recente.
      Dus zorg ervoor dat je eentje neemt waar er nog garantie op is. (de factuur is belangrijk)

      Neem een foto van de lucht op een klein diafragma (F/22 of meer) en bekjik hem op een PC. Als je veel zwarte stipppen ziet, is de sensor vuil !

      Klap ook de spiegel eens omhoog en bekijk de sensor, je mag geen krassen of andere dingen zien.

      Zorg ervoor dat alle dopjes op de externe aansluitingen zitten.

      Check dat het toestel compleet is met alle attributen, normaal gezien zit er een lijst bij van wat er in de doos moet zitten.
      BD0497BE : Nikon body + glas
      www.RudyVerrijt.info

      Comment


      • #4
        Re: Waarde D200 met 12000 kliks

        750 à 850 euro, zeker niet meer.
        Minder glas dan vroeger, maar beter.

        Comment


        • #5
          Re: Waarde D200 met 12000 kliks

          inderdaad 750 à 850 euro is de huidige richtprijs.

          Als je weet dat www.geheugenkaart.be een afhaalprijs heeft vr een nieuwe nikon D200 (engelse versie, but what's in a name) van 998 euro NIEUW met 2 jr garantie!

          Ik denk dat het idd een goeie tip is te zorgen dat ie zeker nog onder garantie is.
          Het aantal clicks (als het niet enorm veel zijn), is minder van belang, zoals hierboven; kan gemakkelijk boven de 100 000 aan, en tegen dat je dar zit..
          Photography helps people to see
          -Berenice Abbott-
          BD1050BE

          Comment

          Working...
          X