Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nikon ??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nikon ??

    sinds enkele jaren ben ik in het bezit van een fuji fine pix 5500

    nu zou ik overwegen om een nikon D40 aan te schaffen zou dat een goeie stap zijn of zijn er betere alternatieven foor digitale reflex camera's

  • #2
    Re: nikon ??

    evt een 2de hans D50 of D70(s) die ten opzichte van de D40 het voordeel hebben van lenzen te kunnen gebruiken die zelf geen scherpstelmotor hebben.
    Photography helps people to see
    -Berenice Abbott-
    BD1050BE

    Comment


    • #3
      Re: nikon ??

      Oorspronkelijk geplaatst door Lieven0303 Bekijk bericht
      evt een 2de hans D50 of D70(s) die ten opzichte van de D40 het voordeel hebben van lenzen te kunnen gebruiken die zelf geen scherpstelmotor hebben.
      Dat is toch niet zo'n groot nadeel als je de beschikbaarheid van AFs, HSM en de berichten leest dat ook andere merken motoren gaan inbouwen. Alleen als je Nikkor primes wilt gaan gebruiken, moet je met de hand scherpstellen. De techniek van de D40 is natuurlijk veel verder als die van de de D70(s)/50.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: nikon ??

        Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
        Dat is toch niet zo'n groot nadeel als je de beschikbaarheid van AFs, HSM en de berichten leest dat ook andere merken motoren gaan inbouwen. Alleen als je Nikkor primes wilt gaan gebruiken, moet je met de hand scherpstellen. De techniek van de D40 is natuurlijk veel verder als die van de de D70(s)/50.
        tuurlijk en maar als je iets meer spaart dan heb een D80, niets met de hand scherpstellen.

        Karel

        Comment


        • #5
          Re: nikon ??

          Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
          Dat is toch niet zo'n groot nadeel als je de beschikbaarheid van AFs, HSM en de berichten leest dat ook andere merken motoren gaan inbouwen. Alleen als je Nikkor primes wilt gaan gebruiken, moet je met de hand scherpstellen. De techniek van de D40 is natuurlijk veel verder als die van de de D70(s)/50.

          gja ik moet toch zeggen dat ik in het begin de 50mm 1,8 hoofdzakelijk heb gebruikt..
          Luistert; eigen mening hé
          Photography helps people to see
          -Berenice Abbott-
          BD1050BE

          Comment


          • #6
            Re: nikon ??

            Oorspronkelijk geplaatst door Peekaa Bekijk bericht
            tuurlijk en maar als je iets meer spaart dan heb een D80, niets met de hand scherpstellen.Karel
            en nog iets langer een D3....
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: nikon ??

              Oorspronkelijk geplaatst door freesoul Bekijk bericht
              sinds enkele jaren ben ik in het bezit van een fuji fine pix 5500

              nu zou ik overwegen om een nikon D40 aan te schaffen zou dat een goeie stap zijn of zijn er betere alternatieven foor digitale reflex camera's
              Met de D40 kan je echt weinig verkeerd doen

              Wat zijn je verwachtingen/doelstellingen met deze camera?

              MVG,

              Comment


              • #8
                Re: nikon ??

                Met mijn D40x + Nikon 55-200 VR moet ik ook niets manueel scherpstellen en de D40x heeft dezelfde sensor & shutter als de D80...daarom kan hij in tegenstelling tot de D40 bvb ook ISO100 aan.

                En als je nog meer spaart kan je nog een duurdere camera kopen waar je als beginner meer moeite mee gaat hebben om goeie foto's te nemen...

                Kortom Freesoul, met de D40 of D40x kan je zeker weinig verkeerd doen als instap DSLR...

                Comment


                • #9
                  Re: nikon ??

                  Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                  Met de D40 kan je echt weinig verkeerd doen

                  Wat zijn je verwachtingen/doelstellingen met deze camera?

                  MVG,
                  de natuur fotograferen en wat andere experementele fotografie
                  soms wat bewegende beelden

                  Comment


                  • #10
                    Re: nikon ??

                    Oorspronkelijk geplaatst door freesoul Bekijk bericht
                    soms wat bewegende beelden
                    Kan niet, daarvoor zijn er filmcamera's.

                    Comment


                    • #11
                      Re: nikon ??

                      euh ik bedoel foto's van bewegende beelden
                      wat doen bijvoorbeeld alle sportfotografen ???

                      Comment


                      • #12
                        Re: nikon ??

                        Oorspronkelijk geplaatst door freesoul Bekijk bericht
                        euh ik bedoel foto's van bewegende beelden
                        wat doen bijvoorbeeld alle sportfotografen ???
                        Voor foto's van bewegende beelden heb je toch een snel focussend objectief nodig, wat altijd neerkomt op AFS/HSM, dus is die compatibel met de D40.

                        Kijk maar naar mijn voetbalfoto's in de maand November die met een D40 genomen zijn. De andere maanden zijn met een D2X genomen.

                        MVG,

                        Comment


                        • #13
                          Re: nikon ??

                          ja maar ik heb dan een goed toestel en kan ik steeds uitbreiden met objectieven en een flits
                          hoofdzakelijk is het natuurfotografie

                          Comment


                          • #14
                            Re: nikon ??

                            zeer goed toestel D40 ik ben er zeer tevreden van.
                            en ik dit weekend de 50mm 1.8 gekregen voor kerst en mij stoort hetecht niet dat handmatig scherpstellen. het is gewoon een haarscherpe lens.
                            vraagt mischien wat meer oefening maar dat neem k er graag bij.
                            11-300mm
                            jeff heylen

                            Comment


                            • #15
                              Re: nikon ??

                              ik heb ook een nikon d40 en ik ben er zeer tevreden over
                              ik heb lensen 18/55 EN 55/200 EN 70/300 die laaste moet ge wel
                              handmatig in stellen maar dat luk ook vrij goed maar oefening maak baat
                              groetjes pierre 160

                              Comment

                              Working...
                              X