Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

foto's bekijken op LCD-TV

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • foto's bekijken op LCD-TV

    Hoi,

    ik heb een 42inch full-HD lcd TV en zou hierop mijn foto's genomen met een DSLR-toestel willen bekijken. De TV heeft echter geen usb-aansluiting, dus ik zet de foto's over op DVD en bekijk ze dan via de dvd-speler. De foto's zijn echter zeer pover van kwaliteit (wazig, schuine lijnen zijn gekartelde lijnen geworden, enz.). Iemand een tip hoe ik alsnog met de bestaande hardware deftig foto's kan kijken op de TV ?

    Groeten,

    Danny

  • #2
    Re: foto's bekijken op LCD-TV

    Probeer eens om de foto's eerst te resizen naar de juiste resolutie voor die LCD-TV, dan zal het beeld wel beter zijn.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: foto's bekijken op LCD-TV

      Als je je foto's met een progamma hebt gemaakt voor slideshows is dit normaal.De foto's worden dan omgezet naar DVD formaat (720x576) en worden opgeslagen als film.Is dit niet het geval dan worden ze alsnog door je DVD speler gecomprimeerd weergegeven,het heeft dus geen zin om ze op de volledige bestandsgrootte op te slaan.Misschien bieden Blu-Ray schijfjes een oplossing als je er de speler voor hebt,maar daar heb ik geen ervaring mee.
      Ik denk dat TV al bij al niet het geschikte medium is om foto's scherp en duidelijk weer te geven.
      Groeten Fred

      Comment


      • #4
        Re: foto's bekijken op LCD-TV

        black b@ndit en wat is dan de juiste resolutie want ik zit met net hetzelfde probleem

        Comment


        • #5
          Re: foto's bekijken op LCD-TV

          Oorspronkelijk geplaatst door fredkroket Bekijk bericht
          Als je je foto's met een progamma hebt gemaakt voor slideshows is dit normaal.De foto's worden dan omgezet naar DVD formaat (720x576) en worden opgeslagen als film.Is dit niet het geval dan worden ze alsnog door je DVD speler gecomprimeerd weergegeven,het heeft dus geen zin om ze op de volledige bestandsgrootte op te slaan.Misschien bieden Blu-Ray schijfjes een oplossing als je er de speler voor hebt,maar daar heb ik geen ervaring mee.
          Ik denk dat TV al bij al niet het geschikte medium is om foto's scherp en duidelijk weer te geven.
          Groeten Fred
          Met de MAGIX software heb ik in tegenstelling tot andere programma's wel goede resultaten op een LCD TV.
          https://www.behance.net/Lynx1966

          Comment


          • #6
            Re: foto's bekijken op LCD-TV

            Oorspronkelijk geplaatst door grijzewolf Bekijk bericht
            black b@ndit en wat is dan de juiste resolutie want ik zit met net hetzelfde probleem
            Kan je die niet terugvinden in de gebruiksaanwijzing?

            Elk TFT-paneel heeft een aantal pixels horizontaal en verticaal, als je daar een foto op wil bekijken die niet "past" in dat aantal, dan zal de afbeelding verkleind of vergroot worden, en krijg je een slechtere beeldkwaliteit.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: foto's bekijken op LCD-TV

              Op deze sites vind je waarschijnlijk de oplossing;

              http://jojo.havank.com/

              http://www.bbc.co.uk/commissioning/t...turesize.shtml

              Comment


              • #8
                Re: foto's bekijken op LCD-TV

                heb deze ost nog eens aandachtig gelezen
                wat moet ik nu doen
                de ene oa black b@ndit zegt, foto's resizen omdat de fotoresolutie te hoog is voor de TV ook al is dat een full HD 1080 100 HZ
                de andere zegt dat je programma je fotoresolutie verlaagt naar 720 x 576 en dan dien ik dus de resolutie van de TV aan te passen

                het is wel zo dat als we de SD-kaart rechtstreeks in de TV steken en zo bekijken we geen enkel afwijking (de zogenaamde blokjes) zien, wat recht moet zijn is recht
                maar wanneer we dezelfde foto's branden en dan de cd in de speler steken we al die fouten krijgen

                ik krijg dus ook de indruk, na deze post nogmaals te hebben gelezen, dat het brandprogramma "iets" met de foto's doet, verkleinen???, zodat er fouten optreden

                en waarom zou een tv geen geschikt medium zijn??
                waar dienen al die programm's zoals Ulead, proshow, adobe premieré dan voor als de tv geen geschikt medium is

                Comment


                • #9
                  Re: foto's bekijken op LCD-TV

                  video is interlaced: de even beeldlijnen zijn verschillend van de oneven beeldlijnen. dit is om de beweging beter te kunnen tonen, maar gaat te koste van scherpte en detail.

                  video, zelf HD blijft een beperkte resolutie, en de pixels blijven relatief groot.

                  als je foto's die je via geheugenkaart rechtstreeks in de TV stopt mooi tonen, wilt dit zeggen dat de inerne bewerking om de foto op het scherm te tonen perfect is afgestemd op je beeldscherm. Je zal moeten zoeken naar de juiste settings om dit via DVD ook te bekomen. De exacte hardware resolutie van je TV kennen is hier belangrijk.

                  is je DVD wel HD geschikt? of is de output van je DVD al beperkt op 576 pixels hoog? want dan ga je eerst downsizen, om nadien te upsizen .. dat kan nooit goed resultaat geven

                  Comment


                  • #10
                    Re: foto's bekijken op LCD-TV

                    Oorspronkelijk geplaatst door grijzewolf Bekijk bericht
                    en waarom zou een tv geen geschikt medium zijn??
                    waar dienen al die programm's zoals Ulead, proshow, adobe premieré dan voor als de tv geen geschikt medium is

                    Die programma's dienen in de eerste plaats voor videobewerking,zeker Adobe Premiere.Proshow ken ik niet.Ik heb gezegd dat TV geen geschikt medium is voor het scherp en duidelijk weergeven van foto's.Daarmee bedoel ik dan dat je nooit de kwaliteit zal krijgen zoals van een PC monitor.Dat is ook wat Visio aanhaalt in zijn reactie,zij het dan anders verwoord.
                    Mvg,Fred

                    Comment


                    • #11
                      Re: foto's bekijken op LCD-TV

                      fredkroket
                      ik moet je daar toch in tegenspreken hoor
                      de tv die mijn vriendin heeft is de laatste nieuwe philips full HD, 100 Hz dus das wel het nieuwste van het nieuwste
                      zoals ik al zei, als wij de sd kaart van zowel mijn D50 als van haar D80 in die tv steken, zijn die foto's haarscherp en van dezelfde kwaliteit als haar beeldscherm (dat ook een philips is ) of als van mijn beeldscherm
                      het ligt dus niet aan de tv maar ofwel aan het programma, nero in ons geval, dat de foto's op cd/dvd zet ofwel aan de videobewerkingsprogramma', die allemaal beweren dat je perfecte diashows (en dat zijn toch foto's die je in een tijdslijn zet) kan maken
                      nu lijkt het mij wel onwaarschijnlijk dat gerenomeerde programma' dit gaan beweren als iedereen die daar mee werkt een diamontage maakt van zijn verlof, trouw ed, shows krijgt waar rechte lijnen gekarteld zijn en meer van die onvolmaaktheden

                      Comment


                      • #12
                        Re: foto's bekijken op LCD-TV

                        Uw DVD speler zal maar 576 lijnen weergeven.

                        Via USB of SD rechtstreeks in de TV zal de TV scalen naar haar native resolutie.

                        ipv de DVD speler eerst downscalen naar 576 waarna uw TV terug upscaled, met de gekende blokjes als gevolg.


                        (heeft dus niks met Nero of wat dan ook te zien. Als je de volledige resolutie van je foto's moet weergeven moet je een apparaat gebruiken die dit ook naar je televisie kan sturen (via component, hdmi of vga poort), tenzij je een DVD/HD combinatie hebt zal dit niet lukken.)

                        Comment


                        • #13
                          Re: foto's bekijken op LCD-TV

                          Oorspronkelijk geplaatst door dbr Bekijk bericht
                          Hoi,

                          ik heb een 42inch full-HD lcd TV en zou hierop mijn foto's genomen met een DSLR-toestel willen bekijken. De TV heeft echter geen usb-aansluiting, dus ik zet de foto's over op DVD en bekijk ze dan via de dvd-speler. De foto's zijn echter zeer pover van kwaliteit (wazig, schuine lijnen zijn gekartelde lijnen geworden, enz.). Iemand een tip hoe ik alsnog met de bestaande hardware deftig foto's kan kijken op de TV ?

                          Groeten,

                          Danny
                          Danny,

                          ik zet ze op cd (dvd mag maar hoeft niet) in de beste kwaliteit en bekijk ze dan (of ergens anders) via een HDMI aansluiting (hoeft niet per se).

                          Op 50inch is de kwaliteit heel goed, maar standaard niet zo gecalibreerd als m'n monitoren maar ook dat kan nog dwz je reserveerd 1 van de display settings van de TV voor foto en calibreerd die dan.

                          Maar de gebruiksaanwijzing van de DVD moet uitsluitsel bieden.

                          Succes,

                          Karel

                          Comment


                          • #14
                            Re: foto's bekijken op LCD-TV

                            mijn pc is via een vrije scartaansluiting op mijn LCD TV aangesloten. Dit op de S-video uitgang van de videokaart. Slideshows starten via lightroom om mijn TV gaat zonder problemen. Omzetten naar DVD-formaat is dan niet meer nodig.

                            Comment


                            • #15
                              Re: foto's bekijken op LCD-TV

                              Via Svideo hetzelfde probleem, maximaal ongeveer 700 X 576 resolutie.

                              Comment

                              Working...
                              X