Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

eventuele overstap...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • eventuele overstap...

    Ik zit met de volgende kwestie:

    Momenteel in het bezit van een Nikon D40 met daarbij een Nikkor 18-200mm VR.

    Nu, mijn vader heeft een DSLR nodig voor zijn werk en mag dit dan ook bestellen op kosten van zijn baas (prijs rond de 1000 euro)

    Mr we kunnen het zo regelen dat ik eventueel een andere koop, en dat de D40 overgaat naar mijn vader.

    Maar dan is dus de vraag wat ik zelf aanschaf

    Ik wil mss gaan voor de D80, waarbij ik dan de 18-200mm zelf hou.
    Of ik ga voor een Canon, en dan kies ik de 400D met bijpassende lens.

    Ik kom er niet goed uit, dus alle hulp en advies is welkom.

    greetz
    Nikon D300 | Tamron 17-50mm 2.8 | Nikon 18-200mm VR | Sigma 150mm 2.8 Macro | Nikon SB-600 | Manfrotto 190XDB + 322RC2 Ball Head
    <<< www.pbase.com/robbyj >>>

  • #2
    Re: eventuele overstap...

    Er bestaat meer dan Nikon of Canon.
    Wat dacht je ven aan Pentax K10D met Tamron 18-200 voor 950€ of met de Tamron 18-250 voor 1100€?
    Groetjes van tozumi

    Bezoek hier mijn webstek

    Comment


    • #3
      Re: eventuele overstap...

      En waarom heb je ooit die Nikon gekozen ?
      Ben je dan ondertussen van gedacht veranderd of er niet tevreden van ?

      Als je er wel tevreden van bent en je bent Nikon gewoon, blijf dan gewoon bij Nikon. Kies er een andere (minder all-round) lens bij en met wat geluk kan je nog altijd die superzoom gebruiken van je vader als je dat een keer nodig hebt.

      Ben je niet tevreden met die Nikon, zoek dan eerst de reden eens waarom. Anders kan je binnen een paar maand misschien weer een ander merk gaan zoeken.
      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

      Comment


      • #4
        Re: eventuele overstap...

        Op zich ben ik zeer tevreden over mn D40, enkel het "probleem" van het ontbreken van AF in de body maakt de keuze voor lenzen wat moeilijker.
        Ook auto-bracketing mocht erop zitten.

        Mn voorkeur gaat naar Nikon eerlijk gezegd, maar dan naar een model die bovengenoemde punten wel heeft... daarom de D80.

        Stel dak ga voor de Canon, dan kan ik de 18-200 niet meer gebruiken (en mijn vader heeft niet zo'n zoom nodig, 18-55 bv volstaat)

        Maar dan heb ik focus in body, auto-bracketing (euh ja toch?), maar dan moet ik wel op zoek naar een andere lens. Ook dust-removel systeem wordt zeer goed beroordeeld op de Canon....
        Nikon D300 | Tamron 17-50mm 2.8 | Nikon 18-200mm VR | Sigma 150mm 2.8 Macro | Nikon SB-600 | Manfrotto 190XDB + 322RC2 Ball Head
        <<< www.pbase.com/robbyj >>>

        Comment


        • #5
          Re: eventuele overstap...

          Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
          En waarom heb je ooit die Nikon gekozen ?
          Ben je dan ondertussen van gedacht veranderd of er niet tevreden van ?

          Als je er wel tevreden van bent en je bent Nikon gewoon, blijf dan gewoon bij Nikon. Kies er een andere (minder all-round) lens bij en met wat geluk kan je nog altijd die superzoom gebruiken van je vader als je dat een keer nodig hebt.

          Ben je niet tevreden met die Nikon, zoek dan eerst de reden eens waarom. Anders kan je binnen een paar maand misschien weer een ander merk gaan zoeken.
          Dit is een zeer verstandig antwoord.
          mvgr
          antoine200

          Comment


          • #6
            Re: eventuele overstap...

            Oorspronkelijk geplaatst door robbyj Bekijk bericht
            Op zich ben ik zeer tevreden over mn D40, ...

            Mn voorkeur gaat naar Nikon eerlijk gezegd, maar dan naar een model die bovengenoemde punten wel heeft... daarom de D80.

            Stel dak ga voor de Canon, dan kan ik de 18-200 niet meer gebruiken (en mijn vader heeft niet zo'n zoom nodig, 18-55 bv volstaat)

            Je geeft hier zelf de redenen al om een D80 te kiezen.

            Enkel voor een "dust removal" ding ga je toch niet naar een ander merk ? (Allez, ik toch niet ). Dan kan je volgend jaar weer van merk veranderen wanneer de D90 net één feature extra heeft t.o.v. de 400d...

            Teveel twijfelen is nooit goed en aan de andere kant zal er altijd wel een grasspriet groener zijn hé.
            Ga gewoon die D80 halen man
            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

            Comment


            • #7
              Re: eventuele overstap...

              Dat is wel een antwoord dat me helpt
              Nikon D300 | Tamron 17-50mm 2.8 | Nikon 18-200mm VR | Sigma 150mm 2.8 Macro | Nikon SB-600 | Manfrotto 190XDB + 322RC2 Ball Head
              <<< www.pbase.com/robbyj >>>

              Comment


              • #8
                Re: eventuele overstap...

                Even een vraagje:

                is het zo dat de D80 enkel automatisch focus heeft, dus geen manuele focus?

                Of is dat toch mogelijk dmv je lens ofzo
                Nikon D300 | Tamron 17-50mm 2.8 | Nikon 18-200mm VR | Sigma 150mm 2.8 Macro | Nikon SB-600 | Manfrotto 190XDB + 322RC2 Ball Head
                <<< www.pbase.com/robbyj >>>

                Comment


                • #9
                  Re: eventuele overstap...

                  is het zo dat de D80 enkel automatisch focus heeft, dus geen manuele focus?
                  D80 heeft ook hendeltje voor manuele of autofocus

                  fotokwaliteit van D80 is evengoed als D40 met als extra's:
                  -ingebouwde lensaandrijving
                  - iso 100
                  - extra megapixels
                  meer knopjes op je functies te bepalen wat je via D40 telkens via menu moet aanpassen.
                  -knop voor autobracket en scherpdieptecontrole

                  gaan voor die D80 of wat bijleggen voor D200 !!
                  mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

                  IMac/IPad/Mac Air 
                  D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

                  Comment


                  • #10
                    Re: eventuele overstap...

                    Oorspronkelijk geplaatst door robbyj Bekijk bericht
                    ...knip Mn voorkeur gaat naar Nikon eerlijk gezegd, maar dan naar een model die bovengenoemde punten wel heeft... daarom de D80. ...knip
                    je kan ook gaan voor een tweedehands D200, nu ongeveer dezelfde prijs als D80, inwendig quasi identiek, maar wel semiprofessioneel toestel uit metaal (neem ze beide eens vast en je snapt wat ik bedoel).
                    erik, Nikon materiaal

                    'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

                    Comment


                    • #11
                      Re: eventuele overstap...

                      Voor wie de schoen past.........

                      Op de helft haak ik af,dit gaat nergens over,lees terug en hou je niet zo bezig met geneuzel a.u.b.Dit stoort erg vind ik en ik word er niet veel wijzer van!!
                      Eigelijk zou een moderator in moeten grijpen.Dit stimuleerd me weer om na 1 jan mijn abonn.op te zeggen,wat ik heel erg jammer zal gaan vinden.
                      Ga toch lekker in de kroeg zitten en disc.daar verder op deze manier.
                      gegroet

                      reagerend op de vraag,misschien een tip;zoek iemand op het forum in de buurt die de 400d heeft en vraag samen met hem eens diepgaand te oefenen.
                      Zelf heb ik dit ook gedaan en kwam tot de conclusie dat de 350d mij erg goed beviel, ook gezien het butget wat ik had,en de voor mij makkelijker keuze omdat ik graag canon wou i.v.m.al eerder aangeschafte 420ex/slave van canon.
                      sukses
                      Groet Ruudt
                      Last edited by ruudt; 22 december 2007, 11:07. Reden: voor wie de schoen past.....

                      Comment


                      • #12
                        Re: eventuele overstap...

                        Oorspronkelijk geplaatst door ruudt Bekijk bericht
                        Voor wie de schoen past.........

                        Op de helft haak ik af,dit gaat nergens over,lees terug en hou je niet zo bezig met geneuzel a.u.b.Dit stoort erg vind ik en ik word er niet veel wijzer van!!
                        Eigelijk zou een moderator in moeten grijpen.Dit stimuleerd me weer om na 1 jan mijn abonn.op te zeggen,wat ik heel erg jammer zal gaan vinden.Ga toch lekker in de kroeg zitten en disc.daar verder op deze manier.
                        gegroet

                        reagerend op de vraag,misschien een tip;zoek iemand op het forum in de buurt die de 400d heeft en vraag samen met hem eens diepgaand te oefenen.
                        Zelf heb ik dit ook gedaan en kwam tot de conclusie dat de 350d mij erg goed beviel, ook gezien het butget wat ik had,en de voor mij makkelijker keuze omdat ik graag canon wou i.v.m.al eerder aangeschafte 420ex/slave van canon.
                        sukses
                        Groet Ruudt
                        Ik kan je gevoelens best begrijpen.
                        Alleen laat ik mij niet door die onnozele figuren mijn hobby kapot maken.
                        Overal waar je komt tref je die mensen aan.
                        Zelf hebben ze niet in de gaten hoe onnozel zij zich aanstellen.
                        Volgens mij is het een ziekte, die helaas door een arts niet is vast te stellen.

                        Het is alleen jammer dat een TS van dit alles niets wijzer wordt.
                        Wij hebben goede moderatoren op het BD echter door de hoeveelheid aan berichten kunnen zij ook niet overal tegelijkertijd zijn.
                        Wij allen zouden een beetje meer verstand moeten gebruiken en mocht dan toch nog zo een onnozele persoon berichten plaatsen, zet hem dan in je negeer lijst.
                        Hoe minder reacties deze onnozele persoon krijgt hoe eerder hij stopt c.q. verdwijnt
                        mvgr
                        antoine200

                        Comment


                        • #13
                          Re: eventuele overstap...

                          Oorspronkelijk geplaatst door ruudt Bekijk bericht
                          Eigelijk zou een moderator in moeten grijpen.Dit stimuleerd me weer om na 1 jan mijn abonn.op te zeggen,wat ik heel erg jammer zal gaan vinden.
                          Wat ik ondertussen dus heb gedaan . . . alle off topic berichten zijn verwijderd.

                          PS : naast je naam, helemaal rechts staat een uitroepteken, daar kan je gebruik van maken om iets snel te laten weten, ALLE moderatoren krijgen dan dit bericht, meestal is er wel steeds iemand van hen online . . . hier gebruik van maken is een soort sociale controle. Het is wel de bedoeling hier ook geen misbruik van te maken he . . .
                          Last edited by Franciskine; 22 december 2007, 17:53.
                          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                          Comment

                          Working...
                          X