Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke DSLR-camera??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke DSLR-camera??

    hey

    Ik heb raad nodig over de aankoop van een DSLR-camera. Mijn oog valt op de CANON EOS 400D omdat dit volgens mij een redelijk goede camera is voor een mooie prijs. Ik heb de camera vooral nodig om foto's te maken van artikelen om in folders te plaatsen (voor eigen winkel) + ook voor foto's om op een webshop te zetten. Vooral tuinmeubelen moet ik trekken (dit in een zelf te maken "studio". Bovendien moet ik er ook sfeerfoto's mee kunnen trekken waar de tuinmeubelen op een terras staan aan bijvoorbeeld een zwembad o.d. Dit ook weer om in de folders en op de websites te gebruiken. Kunnen jullie mij misschien zeggen welke lens ik hiervoor het beste neem. Is de standaard lens die bij dit pakket zit voldoende (EOS 400D Kit 18-55mm) of moet ik een andere lens nemen?

    Indien jullie tips hebben ivm het trekken van tuinmeubelen en sfeerbeelden hiervan of ivm het maken van een eigen (grote) fotostudio daarvoor mag je dat ook steeds posten. Alle hulp is welkom.

    dank je

    Kristof
    - Dunky -
    Nikon 5700

  • #2
    Re: Welke DSLR-camera??

    De grootste vraag is hier, wat is het budget en hoeveel ga je het nodig hebben.
    Want er is natuurlijk beter materiaal, maar is er budget voor en heeft het nut er veel extra geld aan uit te geven.
    Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
    http://www.stevevandegaer.be

    Comment


    • #3
      Re: Welke DSLR-camera??

      het is zo dat ik op dit moment een amateur ben. Ik ben toevallig diegene die foto's moet trekken en wil er wel over bijleren, maar ben en zal nooit een professionele fotograaf zijn. Maar natuurlijk moet de kwaliteit van de foto's mooi genoeg zijn om in folders en op de website te staan. Vooral de sfeerfoto's moeten toch mooi zijn. Voor het budget is niet echt een limiet vastgelegd maar ik mag natuurlijk niet overdrijven. Ik heb ook niet meer nodig dan waarvoor het nodig is. Ik kan waarschijnlijk toch niet het volle benutten van de nog betere toestellen. Dat was mijn redenering, maar...

      Mvg
      Kristof
      - Dunky -
      Nikon 5700

      Comment


      • #4
        Re: Welke DSLR-camera??

        Als je een deftig budget hebt en toch er wat wil mee werken, dan zou ik gaan voor de 400D met de 17-55 2.8 IS. Dat heb je nog voor een redelijke prijs en die lens is echt super. Dat canon die maar snel maakt in EF versie.
        Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
        http://www.stevevandegaer.be

        Comment


        • #5
          Re: Welke DSLR-camera??

          Ik ga het hier niet over een bepaald merk hebben.

          Ieder merk heeft zij voordelen en ook zijn nadelen.

          Doe verstandig zet eens een paar dingen op een rijtje.

          1. Wat is mijn budget.
          2. Wat wil ik ermee gaan doen (vakantie, hobby of studie).
          3. Indien een DLSR welke lenzen heb ik nodig (budget)
          4. Wil ik kit lenzen of wil ik gelijk goede lichtsterke lenzen (budget)
          5. Tweede hands of nieuw (mijn voorkeur zou altijd uitgaan naar nieuw)
          6. Welk merk (is het een gangbaar merk, hoe is het met de service gesteld etc)
          7. Hoe ligt de camera in de hand.
          8. Wat zijn de overige kosten zoals flitser etc
          Zo zijn er nog wel meer zaken te bedenken.
          Persoonlijke smaken zijn verschillend en dat is ook maar goed ook anders hadden we allen dezelfde camera en hadden ons niets meer te vertellen.
          mvgr
          antoine200

          Comment

          Working...
          X