Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wacom Bamboo

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wacom Bamboo

    Ben aan het denken om een tekentablet aan te schaffen.
    Bij m'n locale PC boer hebben ze zowel de Graphire4 als Bamboo tabletten,
    maar op de site van Wacom wordt er over de Graphire niet meer gesproken.

    Is dit een oud model? Opgevolgt door de Bamboo reeks?
    Uit de uitleg op de Wacom site, lijkt de Bamboo reeks niet echt bedoeld voor fotobewerking maar eender als vervanging van de muis. Of klopt dit niet?
    Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
    Website - 500px - Instagram

  • #2
    Re: Wacom Bamboo

    Klopt niet. ik heb de bamboo fun medium en ik kan je zeggen dat ik niet meer zonder kan. Een pracht van een tablet. Kopen die hap

    Hans
    Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

    Comment


    • #3
      Re: Wacom Bamboo

      Bamboo is inderdaad de opvolger.
      Werkt echt super, moet er wel rekening mee houden dat het eerst even wennen is
      -------------------------------
      Een tas met een D300 en wat glas
      -------------------------------

      Comment


      • #4
        Re: Wacom Bamboo

        Over de Bamboo kan ik me niet uitspreken, maar ik heb onlangs die intuos3 besteld. Echt super, het is zoals hierboven gezegd wel even aanpassen, maar eens je het gewoon bent wil je het niet meer kwijt.
        Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
        http://www.stevevandegaer.be

        Comment


        • #5
          Re: Wacom Bamboo

          Topic verplaatst naar een meer passend forumonderdeel.
          Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
          --------

          Comment


          • #6
            Re: Wacom Bamboo

            Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
            Over de Bamboo kan ik me niet uitspreken, maar ik heb onlangs die intuos3 besteld. Echt super, het is zoals hierboven gezegd wel even aanpassen, maar eens je het gewoon bent wil je het niet meer kwijt.
            De Intuos3 is wel een heel stuk duurder dan de Bamboo.

            Ik heb hier nog een oude Graphire liggen (heb die gisteren pas terug aangesloten omdat ik nu wat begin te experimenteren met fotobewerking in Photoshop) en ook nog een Volito (gekregen van mijn broer).

            Ik dacht dat de Volito nieuwer en dus beter was, maar de Graphire heeft een gom optie als je de pen omdraait en de volito niet.

            Maar goed, ik dacht er dus ook aan op te upgraden naar een nieuwer tablet (als ik deze antieken modelen iets beter gewoon ben).

            is de Intuos3 de meer prijs waard voor fotobewerking ? of is de Bamboo dan voldoende (staan trouwens 3 modellen op de site van Wacom en ze zeggen dat de Bamboo Fun voor dergelijke dingen is).

            Trouwens op de website van Wacom-Eurote staat de Graphire nog steeds (Graphire4 waarschijnlijk).

            Je kan de Grahpire4 Studio daar kopen voor 150 euro.

            Trouwens wat is een goed formaat ? want ze hebben A6, A5 en A3 (ik denk dat de Graphire en Volito die ik heb A6 zijn en ik denk dat een groter formaat toch iets beter zal werken ??).

            Comment


            • #7
              Re: Wacom Bamboo

              Ik heb de Intuos3 A5 USB sederd 1 jaar en voor fotobewerking,logo ontwerpen, enz...ongeveer de grootte van een laptop, kunt je geen beter tablet wensen. niet te groot zodat je uw hand niet erg ver moet verplaatsen.
              Allé, voor mij moet het niet kleiner of groter zijn , ik denk dat dit het beste tablet is die ze in het gamma hebben, ook de drukgevoeligheid, zonder afbreuk te doen aan anderen, maar voordien had ik iets anders, en is in in korte tijd de vuilbak in gekieperd(maar ik werk ook veel met het tablet) Dus als je het niet veel gebruikt is een ander (beterkoop/ ander merk, model misschien ook te smaken)
              Dus die Bamboo ken ik niet, maar zal ook wel te gebruiken zijn, zei het met iets minder mogelijkheden dacht ik.
              Klein kodakske

              Comment


              • #8
                Re: Wacom Bamboo

                Ik kan de bamboo niet vergelijken met de intuos, maar denk dat die resolutie en sampel rate wel belangrijk zijn. Ik merk nu al soms dat de pen niet 100% kan volgen.
                Als je toch voor de bamboo kiest, neem dan zeker 1 met de knoppen. Volgens mij zitten die ook beter geplaatst op de intuos, dan zit je jezelf niet in de weg als je een knop moet indrukken en terwijl je pen gebruiken.
                Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                http://www.stevevandegaer.be

                Comment


                • #9
                  Re: Wacom Bamboo

                  Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
                  Ik kan de bamboo niet vergelijken met de intuos, maar denk dat die resolutie en sampel rate wel belangrijk zijn. Ik merk nu al soms dat de pen niet 100% kan volgen.
                  Als je toch voor de bamboo kiest, neem dan zeker 1 met de knoppen. Volgens mij zitten die ook beter geplaatst op de intuos, dan zit je jezelf niet in de weg als je een knop moet indrukken en terwijl je pen gebruiken.
                  Hoe zit het eigenlijk met de bijgeleverde pen ?

                  Ik heb zelf het gevoel dat de classic pen die bij de Graphire en Volito zit niet echt ergonomisch is (krijg nog al snel wat pijn in mijn duim, maar dat kan ook komen doordat ik het niet echt gewoon ben).

                  edit : Nu moet ik me even corrigeren, Ik heb toch de indruk dat de pen van de oudere Graphire iets beter in de hand ligt dan de nieuwere Volito pen.
                  Beide pennen zijn trouwens niet uitwisselbaar tussen de 2 tablets.
                  Last edited by Patrick79; 21 december 2007, 13:38.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Wacom Bamboo

                    Mijn tip: volhouden in het begin. Na 2 dagen sukkelen had ik zin om dat tablet de deur uit te shotten. Maar vanaf dag 3 vlotte het opeens en nu zou ik niet meer zonder kunnen.
                    www.YourConcertShots.com

                    Comment


                    • #11
                      Re: Wacom Bamboo

                      Bedankt voor jullie info al!

                      Nog 1 vraagje. A6 of A5?

                      Wil dit maar sporadisch gebruiken om een foto wat bij te werken.
                      Voldoet de A6 dan, of toch maar beter voor de A5 gaan?
                      Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
                      Website - 500px - Instagram

                      Comment


                      • #12
                        Re: Wacom Bamboo

                        Oorspronkelijk geplaatst door SteefD Bekijk bericht
                        Bedankt voor jullie info al!

                        Nog 1 vraagje. A6 of A5?

                        Wil dit maar sporadisch gebruiken om een foto wat bij te werken.
                        Voldoet de A6 dan, of toch maar beter voor de A5 gaan?
                        Hangt denk ik ook een beetje af van de grote van je beeldscherm.

                        ik gisteren toevallig een webwinkel gevonden waar je door een formulier in te vullen advies kan krijgen welke tablet het beste bij je past.

                        de site is : http://www.wacomshop.be/advice.html#advies (ik weet niet of ik dit hier mag plaatsen, maar als het niet mag zal een moderator het wel weghalen).

                        ik heb daarnet even gekeken en bij een 15inch scherm raden ze nog een A6 tablet aan, maar bij 17 en 19inc. al A5 en zelfs A4 (en voor professionals zelfs A3).

                        misschien kan je hiermee een beter inzicht krijgen in welk tablet het beste bij je past.

                        Bij mij gaven ze het advies voor de Intuos3 A4 of zelfs de Intuos A4 Oversize USB, maar ik denk zelf dat de Intuos3 A5 de beste zou zijn voor mij.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Wacom Bamboo

                          Ik denk dat je ook beter gebaat bent met A5 fun...
                          Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

                          Comment


                          • #14
                            Re: Wacom Bamboo

                            De Bamboo ken ik niet, maar ik heb zelf een Intuos 3, en zou deze geen seconde willen missen! En ik denk dat dit met elke tablet is: eens je er gewoon aan bent, wil je geen muis meer!
                            https://waltertalboom.be-
                            Medewerker RvB - belgiumdigital vzw

                            Comment

                            Working...
                            X