Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

serienummer d200 wat is de leeftijd?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • serienummer d200 wat is de leeftijd?

    Hallo

    Ik kan een d 200 overnemen van 7 maanden oud, geheel compleet echter zonder de bon. De vrekoper heeft mij wel het serienr gegeven, waar kan ik ergens vinden hoe oud de camera is ? Via de zoekfunctie vond ik wel een site die ging echter alleen over lenzen

    Weten jullie of de garantie geldt in nederland als uit het serienr blijkt dat de camera idd slechts 7 maanden oud is ?

    Alvast bedankt

  • #2
    Re: serienummer d200 wat is de leeftijd?

    7mnd en dan de bon kwijt?

    Normaal heb je in NL 12mnd garantie, dus zou er nog 5mnd(NL) of 17mnd(BE) garantie opzitten.

    Maar zonder bon ben je weinig.

    Vraag eens na bij welke winkel deze aangeschaft is en of de verkoper achter een kopie aan wil gaan.
    Volgens mij heeft een winkel de bonnen zelf ook nog in archief. ( maar hier ben ik niet zeker van )

    Zonder bon kan hij je vanalles wijsmaken natuurlijk en via het serienummer kom je ook niet te weten wanneer een toestel verkocht is. ( hooguit de productiedatum )

    Ik zou zo'n verkoper in eerste instantie niet vertrouwen of het moet een wel heel goede deal zijn.

    Daarmee zit je ook met de vraag of het geen import toestel is en daar zit geen garantie op als het geen EU toestel is.

    Al met al veel dingen om op te letten.

    Greetz rich
    D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

    Comment


    • #3
      Re: serienummer d200 wat is de leeftijd?

      Hoi,
      Misschien kun je die vraag eens stellen aan de mensen van nikon zelf op de support pagina. http://nikoneurope-nl.custhelp.com/?...andwidth=broad
      Heb ze ook eens een vraag gesteld ivm het serienummer van m'n camera en de dag nadien al antwoord gekregen.
      Groetjes,

      Comment


      • #4
        Re: serienummer d200 wat is de leeftijd?

        Ik dacht dat de garantie niet overdraagbaar was, dus geen garantie als je iets overkoopt.

        Normaal gezien zou Nikon het gele garantiebewijs moeten vragen, maar als je een factuur met serienummer kan laten zien waaruit blijkt dat het toestel nog binnen de garantie periode valt, maken ze geen probleem (toch niet bij mij)

        Ik zou geen toestel kopen waar de papieren niet meer bij zijn. Er zijn genoeg 2de hands toestellen te koop, zodus je kan kiezen.
        BD0497BE : Nikon body + glas
        www.RudyVerrijt.info

        Comment


        • #5
          Re: serienummer d200 wat is de leeftijd?

          Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
          Ik dacht dat de garantie niet overdraagbaar was, dus geen garantie als je iets overkoopt.

          Normaal gezien zou Nikon het gele garantiebewijs moeten vragen, maar als je een factuur met serienummer kan laten zien waaruit blijkt dat het toestel nog binnen de garantie periode valt, maken ze geen probleem (toch niet bij mij)

          Ik zou geen toestel kopen waar de papieren niet meer bij zijn. Er zijn genoeg 2de hands toestellen te koop, zodus je kan kiezen.
          de garantie is overdraagbaar naar andere eigenaar mits het bewijs van aankoop er bij is er zijn sommige verkopers die dit beweren (reden dienen zij er niet meer voor te zorgen)

          Comment


          • #6
            Re: serienummer d200 wat is de leeftijd?

            Allen bedankt voor jullie recaties, canra stond niert geregistreerd en een pin bewijs was er ook niet bij.

            Ik zoek dus gewoon verder

            Comment

            Working...
            X