Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

definitieve keuze: Canon Powershot G9 of Panasonic FZ50

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • definitieve keuze: Canon Powershot G9 of Panasonic FZ50

    Nog twee camera's blijven over na selectie:
    Canon Powershot G9
    Panasonic FZ 50
    Bedoeling: vakantiefoto's nemen (binnen en buiten), foto's kleinkindje
    Ook aankoop van externe flits is nodig voor de cursus.
    Welke zouden jullie kiezen?
    Last edited by Colet; 18 december 2007, 18:40.

  • #2
    Re: definitieve keuze: Canon Powershot G9 of Panasonic FZ50

    Neem dan maar de FZ50. Lens zowel in kwaliteit als kwantiteit heel wat performanter.

    Djienbe

    Comment


    • #3
      Re: definitieve keuze: Canon Powershot G9 of Panasonic FZ50

      Ik kan niets vertellen over de canon maar wel over de fz50. En dit is een super camera'tje.
      nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

      Comment


      • #4
        Re: definitieve keuze: Canon Powershot G9 of Panasonic FZ50

        Het zijn camera's die beide tot de top van hun klasse behoren, maar het zijn ook twee totaal verschillende camera's.

        De G9 is een vrij compacte camera met een (redelijk) laag gewicht (320gr), het zoombereik gaat van 35 tot 210mm.

        De FZ50 is heel wat groter en zwaarder (734gr), maar die heeft ook twee maal het zoombereik van de Canon (G9 = 35-210mm ; FZ50 = 35-420mm).

        Een externe flitser kan je wel monteren op de G9, maar omdat die camera zo compact is, zal de combinatie wat moeilijker te hanteren zijn.

        Ik heb zelf gekozen voor de G9, maar voor het zwaardere werk heb ik dan ook nog ander materiaal in huis. Die camera doet alleen dienst als ik eens op stap wil met minder gewicht, als ik echt op pad ben om foto's te maken, dan zal ik eerder een DSLR meenemen, met de nodige lenzen (naargelang de omstandigheden).

        Met de FZ50 haal je, mede door het heel grote zoombereik, een camera in huis waarmee er toch nog meer mogelijkheden zijn dan met de G9. De handmatige zoom maakt het ook gemakkelijker om er snel mee te werken.
        Maar dan moet je wel een groter en zwaarder toestel meenemen...
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: definitieve keuze: Canon Powershot G9 of Panasonic FZ50

          Ik zou zeker gaan voor de panasonic FZ50.

          Naast veel functies en mogelijkheden, zal je zeker veel plezier beleven aan de manuele zoomlens, hij is zeer snel (hangt er wel vanaf hoe snel je kan draaien aan het objectief ) en het geeft de camera een DSLR-gevoel.
          Eerlijkheidshalve moet ik wel zeggen dat er wel wat ruis op het beeld zit in slechte lichtomstandigheden.
          De canon ken ik niet, en ik weet dus ook niet of deze camera dit probleem ook heeft.

          Voor zover ik weet laat de FZ50 TTL toe, wat zeker handig zal zijn eens je er een externe flits op plaatst

          Comment

          Working...
          X