Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon Powershot G9

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon Powershot G9

    Ben al een tijdje op zoek naar een nieuwe digitale camera omdat ik digitale fotografie volg in CVO en mijn huidige compactje weinig mogelijkheden biedt.
    Eerst dacht ik aan een Canon 400 D maar dan zie ik mij niet altijd sleuren met die lenzen. En ik vrees dat het toestel dan in de kast gaat belanden en ik toch ga kiezen voor een lichter toestel.
    Nu is mijn oog gisteren toevallig gevallen op een Canon Powershot G 9.
    Heeft iemand ervaring hiermee?
    Of beter blijven bij mijn eerste gedacht = Panansonic FZ 50 ?
    Ik zou ook graag mooie foto's kunnen nemen binnen. En met externe flits.
    Welke flits gebruik ik dan best bij beide toestellen?

  • #2
    Re: Canon Powershot G9

    Hi

    Als het toch wat kleiner moet zijn en je wil instel mogelijkheden kan je best voor de G9 gaan. Verder zou ik bij een Canon flits blijven, perfect compatibel met het toestel. Later moest je toch veranderen en een DSLR kopen heb je toch al een goede flits.
    De G9 is een zeer prachtig compact toestel.
    Mvg,
    SW
    BD1071BE

    Comment


    • #3
      Re: Canon Powershot G9

      Oorspronkelijk geplaatst door Colet Bekijk bericht
      Ben al een tijdje op zoek naar een nieuwe digitale camera omdat ik digitale fotografie volg in CVO en mijn huidige compactje weinig mogelijkheden biedt.
      Eerst dacht ik aan een Canon 400 D maar dan zie ik mij niet altijd sleuren met die lenzen. En ik vrees dat het toestel dan in de kast gaat belanden en ik toch ga kiezen voor een lichter toestel.
      Nu is mijn oog gisteren toevallig gevallen op een Canon Powershot G 9.
      Heeft iemand ervaring hiermee?
      Of beter blijven bij mijn eerste gedacht = Panansonic FZ 50 ?
      Ik zou ook graag mooie foto's kunnen nemen binnen. En met externe flits.
      Welke flits gebruik ik dan best bij beide toestellen?
      Hoi,

      ik heb de Metz 58AF-1C digital (voor Canon) bij de G7. Die hebben ook kleiner, maar deze bevalt mij goed: doet alles wat de Canonflitsers doen en je kunt de firmware via een USB verbinding updaten.

      hg,
      Karel

      Comment


      • #4
        Re: Canon Powershot G9

        Ik heb zelf pas een G9 gekocht, en ik heb ook een 580EX, maar die flitser weegt de helft meer dan een G9, en dat werkt verschrikkelijk onhandig.

        Je kan er wel mee werken, maar een DSLR + 580EX ligt veel beter in de hand dan een G9 + 580EX.

        Als je voor de G9 kiest, en je wil een externe flitser, koop dan zeker een lichter model dan de 580EX.

        Hou er wel rekening mee dat je met een compact nooit de beperkte scherptediepte kan krijgen als met een DSLR + lichtsterke lens.
        En op de hoge iso-waarden zal je ook veel meer ruis krijgen dan met een DSLR.

        Binnen dat segment is de G9 wel één van de toestellen met de meeste instel-mogelijkheden (het is ook een van de duurste toestellen).
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment

        Working...
        X