Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke camera??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke camera??

    Ik ben momenteel aan het uitkijken naar een nieuw digitaalfototoestel.
    Op dit moment zijn er 3 à 4 kanshebbers.
    Nl Canon SX100 - Sony DSC-H3 & Fujifilm S5800.
    Ook een tweedehands Powershot S3is behoort tot de mogelijkheden.
    De camera zal voornl gebruikt worden om rallyfoto's te nemen,dus een optische zoom van minimaal 8x is aangewezen.
    Filmen zal er niet gedaan worden.
    Welk van deze toestellen raden jullie mij aan??? Of moet ik toch iets anders nemen (budget is ca 300€)???
    Alvast bedankt
    Last edited by Vanni; 17 december 2007, 21:07.

  • #2
    Re: Welke camera??

    Gezien de afmetingen van de Sony en de Fuji die je noemt neem ik aan dat het niet persé zo'n plat compactje moet zijn. In dat geval is de Panasonic FZ8 zéker aan te raden, ik zou hem voor alle andere uit jouw lijstje plaatsen. Bekijk ook eens of het budget met een ietsje omhoog kan want dan zijn de Panasonic FZ18 en de Fuji S9600 hele sterke aanraders.

    Anderzijds, zowel wat je reeds in gedachten had als wat ik je net aanraadde zijn niet zo geschikt voor snelle onderwerpen als voorbijzoevende rallywagens. Als dit echt je belangrijkste reden wordt, moet je de aankoop van een snellere camera overwegen. Met de genoemde hybrides is de kans groot dat de wagen al een stuk buiten beeld is tegen dat de foto gemaakt is. Op dat punt zijn DSLR's dan beter af maar dat kost meer natuurlijk. Voor de simpelste Canon of Nikon ben je al gauw €500 à 550 kwijt.

    Djienbe

    Comment


    • #3
      Re: Welke camera??

      [QUOTE=Vanni;1677604s.
      Nl Canon SX100 - Sony DSC-H3 & Fujifilm S5800.
      Ook een tweedehands Powershot S3is behoort tot de mogelijkheden.
      De camera zal voornl gebruikt worden om rallyfoto's te nemen,dus een optische zoom van minimaal 8x is aangewezen.
      Filmen zal er niet gedaan worden.
      [/QUOTE]
      Ik heb sinds 2 jaar een Sony H1 (vergelijkbaar met een Canon S3) brandpunt 35-420 dus 12x zoom met IS. Ik heb met dit toestel op de 24 uren van Zolder wat rondgelopen en zolang de wagens stilstaan geen probleem, maar tijdens de race zelf is de focus van zo'n toestel veel te traag. Zeker als je dan nog zoomt, want je wilt die wagens toch in close up
      En als de lichtomstandigheden dan nog niet meezitten (bewolkt - druilerig) blijven er weinig presentabele foto's over.
      Dus ik heb me een Pentax K100D aangeschaft. Omdat ik meer wou dan wat de Sony me kon bieden.
      BTW, de Sony komt in de verkoop als je interesse moest hebben.
      En ik moet mijne nick nog aanpassen
      Comfortably numb with my Pentax

      Comment


      • #4
        Re: Welke camera??

        Alvast bedankt voor de reacties.
        Persoonlijk vind ik dat je circuit & rally helemaal niet kan vergelijken.
        Circuit rijden is "zoef" en gepasseerd. Rally is eerder vd ene praktisch stilstaande fase naar de andere rijden.
        Dus mijn inziens is rally toch makkelijker te fotograferen dan circuit
        Een vb die ik trok met mijn simpele Canon A70:

        Comment


        • #5
          Re: Welke camera??

          Voor rallyfoto's is het heel belangrijk dat de camera snel reageert. De meeste nieuwste compactjes zijn wel sterk verbeterd op dat vlak, maar je kan ze nog steeds niet vergelijken met een digitaal reflextoestel.

          De Canon SX 100 reageert wel vrij snel volgends de test (zolang de flitser niet moet geladen worden), en die valt ook nog binnen je budget.
          test: http://www.dpreview.com/reviews/canonsx100is/

          Je zal met die toestelletjes wel rallyfoto's kunnen maken, maar het percentage geslaagde foto's zal heel wat kleiner zijn dan wanneer je met een DSLR + de aangepaste lenzen werkt. Maar die DSLR met een setje degelijke lenzen zal wel zo'n 10 keer duurder uitvallen...
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: Welke camera??

            Ik kan een nieuwe Fuji S5700 aankopen voor 150€.
            Vinden jullie dit een koopje?? Of zou ik toch beter uitkijken voor iets anders??
            Ik zie door de bomen 't bos niet meer

            Comment

            Working...
            X