Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

waarde van deze lenzen ( pentax)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • waarde van deze lenzen ( pentax)

    Hallo,

    wat zijn de lensjes ongeveer nog waard tegenwoordig

    Pentax - FA SMC 50mm/f1.4
    Pentax - FA SMC 24mm/f2

    Alvast bedankt voor jullie reacties.

    mvg
    Canon EOS 600D , Canon EF 70-200mm f/4.0 L USM , Tamron 17-50mm f/2.8 XR Di II LD ASP , flits Sigma EF-610 DG ST Canon

  • #2
    Re: waarde van deze lenzen ( pentax)

    Oorspronkelijk geplaatst door rafcke Bekijk bericht
    Hallo,

    wat zijn de lensjes ongeveer nog waard tegenwoordig

    Pentax - FA SMC 50mm/f1.4
    Pentax - FA SMC 24mm/f2

    Alvast bedankt voor jullie reacties.

    mvg
    De 50 mm: 50 tot 80€
    De 24 mm is er bij mijn weten nooit geweest als F 2, maar ALS ie bestaat is hij zeldzaam en > 200€ waard....

    Comment


    • #3
      Re: waarde van deze lenzen ( pentax)

      Op http://www.fotokonijnenberg.nl/product_list.php?idc=725
      kost de 50/1.4 € 222 - natuurlijk wel nieuw. Die 24/2.0 zal je elders moeten zoeken, maar zoals Telekees aangeeft zal hij je wellicht meer opbrengen dan die lichtsterkere 50 mm.
      Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

      Comment


      • #4
        Re: waarde van deze lenzen ( pentax)

        Er is laatst een 2.0/24 weggegaan op Ebay voor een forse prijs, iets van 300-400 Euro of zelfs meer.

        Comment


        • #5
          Re: waarde van deze lenzen ( pentax)

          de reden waarom ik dit vroeg is, dat ik dit tegen kwam, maar de verkoper wil dit pakket enkel als één geheel verkopen.....

          Canon EOS 600D , Canon EF 70-200mm f/4.0 L USM , Tamron 17-50mm f/2.8 XR Di II LD ASP , flits Sigma EF-610 DG ST Canon

          Comment


          • #6
            Re: waarde van deze lenzen ( pentax)

            Telekees slaat de bal behoorlijk mis... 't Is 'm vergeven als Canon user...

            De FA*24/2 is een fijn objectief uit de professionele FA* reeks (de enige vaste breedhoek uit die reeks). M'n broer heeft er zo eentje. Nieuw kostte die indertijd rond de 24000 BEF als ik me goed herinner. Tweedehands lijkt me een prijs rond de 300 EUR correct, al naargelang de toestand, meer is allicht overdreven maar dat hangt natuurlijk af van de waarde die je zelf aan dit objectief hecht.

            De FA50/1.4 is nog nieuw te krijgen voor prijzen tss de 200 en 300 EUR. Ikzelf betaalde ruim 10 jaar geleden een 8000 BEF voor de mijne. Tweedehands lijkt me 150 tot 200 EUR fair voor een goed exemplaar.

            hth, Wim
            Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

            Comment

            Working...
            X