Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

(G)een vuiltje aan de lucht?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • (G)een vuiltje aan de lucht?

    Hallo BDers,

    Vraagje :
    Als ik door de zoeker van mijn Pentax K100d kijk zie ik rechtsonder een zwart puntje/vlekje en linksboven lijkt er een miniscuul haartje te zitten. Als ik een foto neem en deze dan in Photoshop open staan noch het "haartje" noch het "zwarte vlekje" op de foto. Heb ook al lenzen gewisseld en het probleem blijft.
    Wat is er vuil?

    Bedankt !
    PENTAX K100d SUPER !!!!!
    Pentax DA 35 F2.4 - Pentax A 35-105 F3.5
    En een dapper standaard-kitlensje

  • #2
    Re: (G)een vuiltje aan de lucht?

    Het vuiltje zit in de zoeker of op de spiegel, daarom zie je het niet op de foto.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: (G)een vuiltje aan de lucht?

      als het vlekje scherp is, dan zit de kans erin dat het in je prisma zit (en kan je zelf amper weghalen)
      als het daarentegen een nogal vaag vlekje of haartje is, dan kan het zijn dat het op je zoeker of je matglas zit, en die kun je (met de nodige voorzichtigheid) wel kuisen
      5DmkIII en wat glas

      Comment


      • #4
        Re: (G)een vuiltje aan de lucht?

        Thanks guys.
        Eerst eens met een blaasbalgje proberen weg te blazen?
        PENTAX K100d SUPER !!!!!
        Pentax DA 35 F2.4 - Pentax A 35-105 F3.5
        En een dapper standaard-kitlensje

        Comment


        • #5
          Re: (G)een vuiltje aan de lucht?

          Smeer wat Veet (ontharingsmiddel) op de spiegel of in de viewfinder van de camera.....gegarandeert dat het haartje weg is

          Zonder zeveren nu... je kan dit haartje heel waarschijnlijk wegblazen met een blaaspeertje. Soms zit dit haartje ook op het matglas( bovenaan in de spiegelkamer boven de spiegel.Altijd voorzichtig zijn dat je dit matglas(plastieken venstertje) niet raakt met de top van de blaaspeer.....deze dingen zijn erg snel beschadigd. Zet voor alle veiligheid ook de camera af voor je met een blaaspeer binnen de spiegelkamer gaat......als de spiegel per ongeluk opklapt is er nog meer schade. Succes

          Edit; oeps Matthias was me reeds voor
          Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
          http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

          Comment

          Working...
          X