Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D2x of D300

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D2x of D300

    Ben zo stilletjesaan aan het rondkijken voor een nieuwe camera (tegen de zomer). Ondertussen zit ik vooral met de D300 in mijn hoofd ... doch merk dat er nu reeds veel D2x'en (occasie wel te verstaan) te koop staan omwille van de aankoop van een D3.
    Mijn vraag : hoe verhoudt zich de D300 tegenover de D2x ? Zou het misschien beter zijn een D2x te kopen ipv een D300?

    Thx,
    JanMetDePet
    Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

  • #2
    Re: D2x of D300

    gebruik de zoek-functie even AUB, hierover zijn al meerdere topics gestart.

    Comment


    • #3
      Re: D2x of D300

      Heb ik reeds gedaan...vind geen enkel topic met deze expliciete vraag. Misschien kan je me helpen

      JanMetDePet
      Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

      Comment


      • #4
        Re: D2x of D300

        Oorspronkelijk geplaatst door JanMetDePet Bekijk bericht
        Heb ik reeds gedaan...vind geen enkel topic met deze expliciete vraag. Misschien kan je me helpen

        JanMetDePet
        Ik heb nu een D2x en zit toch uit te kijken naar de D300 omwille van de AF tuning, de CAM3500 autofocus, de live view voor macrofotografie, de betere LCD, de hoge ISO die er weliswaar softer maar toch veel bruikbaarder uit ziet. Ik zou sowieso gaan voor de MB-D10 batterijgrip met EN-EL4 voor de 8FPS wat de kostprijs toch nog flink hoger legt.

        Wat ik zou missen als ik mijn D2x zou wegdoen? Buiten de zeer scherpe ISO100 enkel de iets snedigere respons van de spiegel en de grotere zoeker. De "oerdegelijke" bouw heb ik niet echt nodig, en zeker niet om me boven anderen verheven te voelen De technologie evolueert immers zo snel dat die bouwkwaliteit eigenlijk weggegooid geld is.

        MVG,

        Comment


        • #5
          Re: D2x of D300

          [
          Wat ik zou missen als ik mijn D2x zou wegdoen? "de grotere zoeker". MVG,[/QUOTE]







          ??Die zoeker van de D2X kan toch nooit groter zijn dan van de D300,integendeel.

          Walter
          D850

          Comment


          • #6
            Re: D2x of D300

            Heb zelf al enkele jaren de D2x . Verleden week effe met de D300 gewerkt.
            Verkies toch nog steeds de D2x. Waarom ? De zoeker , en het automatisme van de meest gebruikte instellingen (knoppen) . Ik kom van de F100/F5 , daarna de D1/ x en toen de D2x . Ken je een van deze camera's dan kan je met alle blindelings werken.En natuurlijk de bouw met de daarbijhorende handligging. Over de IQ van de D2x en de D300 ? Tot iso 400 vind ik de D2X superieur aan de D300. AF snelheid ? De D2X is al supersnel, dus merk het verschil niet met de nieuwe cam.Pluspunt voor de D300 , het fantastische LCD scherm.


            ??Die zoeker van de D2X kan toch nooit groter zijn dan van de D300,integendeel.
            Waarom zou dit niet kunnen. Vind de zoeker van de D2X wel net iets groter en helderder (kan wel komen door het lichtsterke glas)

            @jan met de pet : Als je een D2x op de kop kan tikken aan een mooie prijs ? Zeker doen. Je zal het je niet beklagen.(als je goede objectieven hebt)

            grt,
            Stefan
            Last edited by beeldmaker; 16 december 2007, 17:56.

            Comment


            • #7
              Re: D2x of D300

              hier alvast een review gevonden van de D300 :




              groeten,

              Comment


              • #8
                Re: D2x of D300

                Ik denk dat ik nog ff wacht met kopen.
                Als er iets met
                het iq van d3(00) (met name af tuning en AFsysteem )
                de zoeker van de D2X
                dx sensor uitkomt dan wordt het tijd.
                nu blijf ik nog ff bij de d200 (denk ik )

                J.
                A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
                Nikon stuff

                Comment


                • #9
                  Re: D2x of D300

                  Opvolger van de D2X is de D3 beiden PRO toestellen gebouwd voor het harde labeur.
                  Opvolger van de D200 is de D300 beiden semi pro toestellen
                  Fotografeer je veel buiten bij aanzienlijk licht, sport enz. ga dan voor de D2X op 100 iso fenomenaal scherp, en goed bruikbaar tot 400 ISO. Een beest van een camera die makkelijk 2.000 opnames op één batterijlading aankan.
                  Doe je meer binnenfotografie, ga dan zonder twijfel voor de D300 heel goed bruikbaar tot 800 en zelfs 1600 ISO. Meer geschikt voor de zachte aanpak.

                  Comment


                  • #10
                    Re: D2x of D300

                    Waarom zou dit niet kunnen. Vind de zoeker van de D2X wel net iets groter en helderder (kan wel komen door het lichtsterke glas)

                    grt,
                    Stefan[/QUOTE]






                    En kijk hier bij viewfinder,meer bepaald de magnification:

                    Four years is a long time, especially in the digital photography business. When the D1X was announced back in February 2001 (along with the D1H) it was certainly cutting edge, offering almost six megapixels in the D1's proven quality body the D1X caused quite a stir. We reviewed the D1X in June of that year, in September (some seven months after the D1X's announcement) Canon introduced the four megapixel EOS-1D, followed by the EOS D60 in February 2002. So here we are almost four years since we reviewed the D1X with its successor the twelve megapixel D2X, and a lot has changed in those years.




                    Walter
                    D850

                    Comment


                    • #11
                      Re: D2x of D300

                      Oorspronkelijk geplaatst door JanMetDePet Bekijk bericht
                      Ben zo stilletjesaan aan het rondkijken voor een nieuwe camera (tegen de zomer). Ondertussen zit ik vooral met de D300 in mijn hoofd ... doch merk dat er nu reeds veel D2x'en (occasie wel te verstaan) te koop staan omwille van de aankoop van een D3.
                      Mijn vraag : hoe verhoudt zich de D300 tegenover de D2x ? Zou het misschien beter zijn een D2x te kopen ipv een D300?

                      Thx,
                      JanMetDePet
                      Ben je er al uit jan met de pet? speel zelf ook met die gedachte...

                      Comment


                      • #12
                        Re: D2x of D300

                        Hallo,

                        ik heb sinds kort de D300, voor mij een dream machine!
                        Groet Nosomoho :NIKON D300 / 18-200 AF-S ED / http://nasama.fotki.com

                        Comment


                        • #13
                          Re: D2x of D300

                          Oorspronkelijk geplaatst door Fujifil Bekijk bericht
                          Ben je er al uit jan met de pet? speel zelf ook met die gedachte...
                          Ik denk dat ik toch maar voor een D300 ga. Je hebt uiteindelijk een nieuw toestel. Misschien is een D2x misschien ook iets te hoog gegrepen...ik bedoel..ik ben ook maar een amateurke , hé ... en eigenlijk is dan een D300 al een serieus toestel. De D2x is oerdegelijk gebouwd doch ook dit heb ik niet nodig. Ik behandel mijn D50 nu met de grootste zorg en zal dit ook doen voor elk ander toestel.
                          Het enige wat ik me nog afvraag is voor hoeveel clicks de D300 berekend is. Van de D2x is geweten dat 150000 clicks geen probleem is, doch hoe zit dit met de D300?

                          JanMetDePet
                          Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

                          Comment


                          • #14
                            Re: D2x of D300

                            Ik heb mijn D2X te koop staan en ben van plan een D300 in de plaats te kopen voor de betere AF-tracking, de AF bijregeling en de live view voor statiefgebruik. Toegegeven, die D2X is een gebruikt toestel met 41000 clicks en je ziet natuurlijk de onvermijdelijke kleine sporen van gebruik, maar 'm presteert nog evengoed als op de eerste dag (beter zelfs omdat de AF correct gecalibreeerd is). Toch zijn de biedingen echt ondermaats en dus overweeg meer en meer om 'm toch te houden naast die D300. Extra reden hiervoor is dat ik de EN-EL4 batterij in de D300 grip kan gebruiken voor de betere FPS. Anders zou ik een extra lader en minstens 2 batterijen moeten bijkopen, wat alweer aan de verkoopsprijs van de D2X knabbelt Verder biedt de D2X een echte en zeer goede ISO100 die soms wel eens nuttig is.

                            Maar ik zou ik de robuustheid van de D2X toch rustig negeren. Als 'm op een kritisch punt valt, gaat ie even snel kapot als een D300

                            Edit: oeps ik val in herhaling want hier staat eigenlijk hetzelfde als in post 4 van deze topic

                            MVG,
                            Last edited by frank207be; 20 december 2007, 15:42.

                            Comment


                            • #15
                              Re: D2x of D300

                              Het enige wat ik me nog afvraag is voor hoeveel clicks de D300 berekend is. Van de D2x is geweten dat 150000 clicks geen probleem is, doch hoe zit dit met de D300?

                              JanMetDePet[/QUOTE]

                              idem voor d300 : 150.000 clicks. Ik denk dat je al hééééééééél veel foto's moet nemen als amateur om daaraan te geraken...

                              succes!

                              Comment

                              Working...
                              X