Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Modelfotografie: kledij?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Modelfotografie: kledij?

    Hallo,

    Een vraagje, vooral aan de modelfotografen, waar ik al een tijdje mee zit;
    Bij fotoshoots, hoe geraken jullie telkens aan de juiste kledij voor het model?

    Je kan natuurlijk hem/haar altijd duidelijk de bedoelingen uitleggen, desnoods met voorbeeldfotos, en vragen of ze zelf al wat in bezit heeft dat hierbij bruikbaar kan zijn. Maar wat doen jullie als dit niet het geval is?
    Ergens huren? Welke winkels zijn aan te raden?
    Telkens nieuw of tweedehands aankopen (lijkt me op termijn een dure bedoening, en dan zit je daar na een tijd met een hoop kledij die je zelf toch niet aandoet...)?
    Lokaal kledingwinkeltje binnenvallen met een portfolio, probleem uitleggen, en hen voorstellen kledij te mogen gebruiken in ruil voor gebruikstoestemming van de genomen foto's voor bv reclame?
    ...?

    Soit, sorry als het een domme vraag is, maar is een praktisch probleempje waar ik toch al enkele keren ben tegenaangelopen, en kon hier zo niet direct info vinden op het forum...

    Greetz,
    Joeri

  • #2
    Re: Modelfotografie: kledij?

    Géén kleding probleem opgesopt!
    Bwa ik denk dat dit van elke fotograaf verschilt..
    Ik zou eens op de markt gaan kijken, daar wordt je met korte, kleurrijke zommerrokjes naar je hoofd gesmeten!
    groetjes,
    Lennert

    Comment


    • #3
      Re: Modelfotografie: kledij?

      Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
      Géén kleding probleem opgesopt!
      Bwa ik denk dat dit van elke fotograaf verschilt..
      Ik zou eens op de markt gaan kijken, daar wordt je met korte, kleurrijke zommerrokjes naar je hoofd gesmeten!
      groetjes,
      Lennert
      Dat is natuurlijk ook een oplossing, maar enkel naaktfotografie doen is nu niet echt m'n ambitie.
      Dat het per fotograaf verschilt weet ik, daarom dat ik nieuwsgierig ben naar anderen hun methodes.

      Op de markt kan je uiteraard soms koopjes doen, maar niet alles kan je even goedkoop aankopen he, ik denk bv aan stijlvolle jurken voor glamour ofzo, die kosten al vlug een pak meer

      Comment


      • #4
        Re: Modelfotografie: kledij?

        Je kan misschien proberen om samen te werken met een mode ontwerper in opleiding.
        Jij hebt unieke stukken voor u model en de ontwerper heeft mooie beelden van zijn ontwerpen.
        Fujifilm X-PRO2 - Fujifilm XF 16mm F1.4 - Fujifilm XF 23mm F2 - Fujifilm XF 35mm F2 - Fujifilm XF 50mm F2 - Fujifilm EF-X20 - Canon Speedlite 580EX II - Manfrotto 055XPROB met de Manfrotto 488RC2

        Comment


        • #5
          Re: Modelfotografie: kledij?

          model zorgt zelf voor de kledij... als ze dat niet heeft... dan zoek je een ander model...

          modellen hebben over 't algemeen heeeeeel veel kleren!

          wat ik wel soms toevoeg is atributen...
          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

          Comment


          • #6
            Re: Modelfotografie: kledij?

            Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
            model zorgt zelf voor de kledij... als ze dat niet heeft... dan zoek je een ander model...

            modellen hebben over 't algemeen heeeeeel veel kleren!
            Modellen komen steeds met TEVEEL kledij (ik bedoel, teveel stukken, een hele koffer vol)
            www.fotofolio.be

            Comment


            • #7
              Re: Modelfotografie: kledij?

              Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
              Modellen komen steeds met TEVEEL kledij (ik bedoel, teveel stukken, een hele koffer vol)
              lol echt wel
              Maar ik heb zelf in de loop der tijd een aantal spullen gekocht bij H&M. Jurkjes voor 15-25 euro, de leukste dingen voor weinig geld.

              Altijd handig om wat reserve te hebben.
              Groetjes, Jörgen
              www.beautyshoot.nl

              Comment


              • #8
                Re: Modelfotografie: kledij?

                Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
                lol echt wel
                Maar ik heb zelf in de loop der tijd een aantal spullen gekocht bij H&M. Jurkjes voor 15-25 euro, de leukste dingen voor weinig geld.

                Altijd handig om wat reserve te hebben.
                Jorgen, enne... pas je die dan ook zelf?

                Comment


                • #9
                  Re: Modelfotografie: kledij?

                  Hehe, bedankt voor de tips. Blijkbaar toch niet echt iets waar ik me teveel zorgen over moet maken.

                  Comment

                  Working...
                  X