Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ruis D300

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ruis D300

    Heb net wat testjes bekeken waarin de D300 vergeleken word met de D200 wat ruis betreft. In diafragma-modus lijkt de D300 2/3 stop over te belichten in vergelijking met de D200.
    volgende bedenking:
    Als de D200 bvb. al genoeg heeft met 1/100s in een bepaalde situatie dan heeft de D300 in dezelfde situatie 1/60s nodig. Stel dat je in deze situatie een zoomlens gebruikt op 80mm. De D200 zal dan nog een scherpe foto maken. De D300 niet meer (bewegingsonscherpte) . Willen we wel nog een scherpe foto maken met de D300 dan moet de iso met 2/3 stop omhoog. Dus ook meer ruis.

  • #2
    Re: Ruis D300

    Dat is het domme van al die ISO testjes, die ISO waarde is niet echt gestandaardiseerd en mag heel wat afwijken. Nu is het zo dat op hogere ISO's de afwijkingen kleiner zouden worden bij de D300. Heb in deze thread gevraagd hieromtrent enige testjes te doen
    Hallo mensen, Ik wil hier graag een topic starten voor iedereen die interesse heeft in de prestaties van de Nikon D300. Dit topic is dus NIET bedoeld voor zielige types die weer een flame war willen starten! Het interesseert mij persoonlijk geen ruk wat jouw kanon beter kan..... Voor wie interesse heeft wil ik vanavond


    Een goede low-light test gebeurt volgens mij door bij een gegeven lichtbron, beelden te vergelijken van camera's die een optimale instelling hebben, voor dat gegeven licht.
    Het kan zijn dat je de ene camera op 800 ISO kunt instellen, terwijl de andere 1600 ISO vraagt bij hetzelfde licht, sluiter snelheid en diafragma.

    Comment


    • #3
      Re: Ruis D300

      Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
      Een goede low-light test gebeurt volgens mij door bij een gegeven lichtbron, beelden te vergelijken van camera's die een optimale instelling hebben, voor dat gegeven licht.
      Het kan zijn dat je de ene camera op 800 ISO kunt instellen, terwijl de andere 1600 ISO vraagt bij hetzelfde licht, sluiter snelheid en diafragma.
      Dat lijkt me inderdaad veel relevanter als test. Nu word bij ruisvergelijkingen tussen verschillende camera's steeds de isowaarde als constante gebruikt terwijl het het diafragma en de belichtingstijd zouden moeten zijn die constant blijven.
      Er mag dan wel zo gejubeld worden over camera A dat hij zo weinig ruis heeft op iso 1600 t.o.v camera B. Er word er dan wel niet bijverteld dat camera B het met iso 1000 kan doen waar camera A iso 1600 nodig heeft.
      Last edited by rubenknockaert; 15 december 2007, 19:23.

      Comment

      Working...
      X