Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 400 F2.8L IS

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 400 F2.8L IS

    Ik overweeg om dit objectief aan te schaffen.

    Heeft er iemand ervaring mee ?

    Het zou moeten dienen voor concertfotografie, sportfotografie en beperkt voor natuurfotografie.

    Alvast bedankt,

    Wim
    BD0808BE

  • #2
    Re: Canon 400 F2.8L IS

    Geen ervaring met de 400mm , wel met de 300 en de 500, de 400 zal in hetzelfde rijtje zitten denk ik , en dan doe je zeker en vast geen miskoop, stuk voor stuk toplenzen
    Voor sport en concert zou ik eerder voor de 300 gaan, is heel wat handelbaarder dan de 400 , voor natuur eerder voor de 500, wil je de gulden middenweg dan is de 400 misschien de beste keus maar dan moet je wel kunnen leven met het grote gewicht...
    1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

    Comment


    • #3
      Re: Canon 400 F2.8L IS

      Het probleem, als ik het een probleem mag noemen, is dat mijn camera's beiden over een FF chip beschikken.

      Daarom vrees ik dat de 300 mm wat kort is en de 500 zit op F4.5, als ik me niet vergis.

      Vandaar de 400 inderdaad de gulden middenweg is, waar ik nog met een TC van 1.4 of zelfs 2 weg kom, én de autofocus behoud.

      Ik heb alleen nog geen enkele foto van die nieuwe 400 mm gezien, laat staan met een TC.
      BD0808BE

      Comment


      • #4
        Re: Canon 400 F2.8L IS

        Oorspronkelijk geplaatst door *wim* Bekijk bericht
        Het probleem, als ik het een probleem mag noemen, is dat mijn camera's beiden over een FF chip beschikken.

        Daarom vrees ik dat de 300 mm wat kort is en de 500 zit op F4.5, als ik me niet vergis.

        Vandaar de 400 inderdaad de gulden middenweg is, waar ik nog met een TC van 1.4 of zelfs 2 weg kom, én de autofocus behoud.

        Ik heb alleen nog geen enkele foto van die nieuwe 400 mm gezien, laat staan met een TC.

        De 500 is een F4 versie Wim, ik gebruik deze zowel met een FF als een 1.3 crop, met een 1.4ext heb ik nog AF op beide body's , met een 2x nog op de 1D ook.
        1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

        Comment


        • #5
          Re: Canon 400 F2.8L IS

          Volgens mij is dit de scherpste lens die Canon heeft!
          Bruidsfotografie www.totaalfotografie.nl

          Comment


          • #6
            Re: Canon 400 F2.8L IS

            Oorspronkelijk geplaatst door Aestiva Bekijk bericht
            Volgens mij is dit de scherpste lens die Canon heeft!
            ik heb mij nochtans al stevig gesneden aan de vatting van een stokoude 35-70
            5DmkIII en wat glas

            Comment


            • #7
              Re: Canon 400 F2.8L IS

              Ik ken iemand die hem heeft en het is inderdaad een superlens alleen is ze echt wel zwaar!
              [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

              Comment


              • #8
                Re: Canon 400 F2.8L IS

                Je zou ook eens een kijkje kunnen nemen bij de reviews op fredmiranda.com. Voor wat het waard is: gemiddelde beoordeling is volgens mij een 10 dus echt slecht zal dat lenske niet zijn .......

                Je haalt je letterlijk (gewicht) en figuurlijk (financieel) natuurlijk ook wel wat op de hals als je tot aankoop overgaat

                Humphrey

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 400 F2.8L IS

                  Ik ga volgende week deze lens eens bekijken bij mijn hofleverancier.
                  Alles zal afhangen of het gewicht te doen is of niet.
                  BD0808BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 400 F2.8L IS

                    Oorspronkelijk geplaatst door *wim* Bekijk bericht
                    Ik ga volgende week deze lens eens bekijken bij mijn hofleverancier.
                    Alles zal afhangen of het gewicht te doen is of niet.

                    Kzal meegaan om te dragen hé...
                    KEEP THE SPIRIT HIGH AND KEEP ON CAPTURING!!!
                    http://www.photopat.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon 400 F2.8L IS

                      Ze zal allesinds zoveel wegen als de prijs
                      Canon eos 30D met L glas + Kodak z8612IS
                      http://www.racenews.be

                      Comment

                      Working...
                      X