Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goeie camera die net geen DSLR is

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Goeie camera die net geen DSLR is

    Ik zoek een goeie camera om met de Paasvakantie naar de USA te gaan.

    Mijn vorige was een Casio Exilim Z51, en ik kende dit toestel door en door, waardoor ik nu wel wat meer instelmogelijkheden wil.

    Eerst kwam ik uit bij een Sony H9 maar deze blijkt niet zo goed te zijn.

    Daarna twijfelde ik over een Powershot S5 of een EOS 400d met kitlens.

    Nu botste ik deze morgen op een Lumix Z50, die hier aangeprezen wordt op dit forum. Het is net geen DSLR, dus niet zo duur, en toch veel instelmogelijkheden. Is mijn vermoeden juist?

    Wat raden jullie me aan?

    Ik wil gewoon een zéér goeie camera, zonder de exuberante DSLR kosten ( ben nog student )

  • #2
    Re: Goeie camera die net geen DSLR is

    Die FZ50, zonder twijfel..
    Tenzij je echt een camera wilt die niet té veel ruis geeft (wat sowieso wel is bij bridge-cameras..), dan ga je best voor een fuji (vb de S9600)

    Comment


    • #3
      Re: Goeie camera die net geen DSLR is

      Ik stel voor ...

      Denk wat op lange termijn en .... kies toch voor een spiegelreflex met de basislens. Dan heb je het echt spul in handen.

      Hier en daar kan je uitloopmodellen hebben voor een zeer schappelijke prijs van de rond 500 € zoals :

      - Canon 350d
      - Nikon D40 (nu in Carrefour voor net geen 500 € dacht ik)
      - Olympus e500
      - ...

      Sommige bridge / superzoom modellen kosten snel evenveel.



      Dus ... Think twice .... !






      R
      Nikon D7000/16-85mm / 70-300mm / 50 mm f1.8 / 85 mm f1.8 / Tamron 70-200 f2.8 / SB600

      Comment


      • #4
        Re: Goeie camera die net geen DSLR is

        Oorspronkelijk geplaatst door ryder Bekijk bericht
        Die FZ50, zonder twijfel..
        Tenzij je echt een camera wilt die niet té veel ruis geeft (wat sowieso wel is bij bridge-cameras..), dan ga je best voor een fuji (vb de S9600)
        Die ruis is dat erg? Ik vond de foto's van die Lumix echt wel heel goed.

        Noob

        Comment


        • #5
          Re: Goeie camera die net geen DSLR is

          Oorspronkelijk geplaatst door Reginald Dwight Bekijk bericht
          Ik stel voor ...

          Denk wat op lange termijn en .... kies toch voor een spiegelreflex met de basislens. Dan heb je het echt spul in handen.

          Hier en daar kan je uitloopmodellen hebben voor een zeer schappelijke prijs van de rond 500 € zoals :

          - Canon 350d
          - Nikon D40 (nu in Carrefour voor net geen 500 € dacht ik)
          - Olympus e500
          - ...

          Sommige bridge / superzoom modellen kosten snel evenveel.



          Dus ... Think twice .... !






          R
          Het probleem zit zicht in t feit: ik wil ook video kunnen opnemen met mijn camera, zij het occasioneel.

          En ik vind 500€ al verschrikkelijk veel geld. Ik heb me trouwens laten vertelle dat zo een kitlens niet veel inhoudt, en dat alsje dan de basislens nog zou moeten bijkopen je toch al op 670€ komt ..

          Comment


          • #6
            Re: Goeie camera die net geen DSLR is

            Ik heb net een Pentax K100 gekocht en ik bezit nog een Sony H1 (voorloper van de H9). Dus ik kan vergelijken. Met die Pentax moet ik nog veeeeeeeeeeel oefenen, maar voor een quasi vergelijkbare pixelgrootte (5 tegen 6) neemt de Pentax toch veel betere foto's. Meer diepte, scherpte en veel minder ruis op de hogere ISO waarden. Wat niet wegneemt dat de Sony zeer goede foto's neemt. Maar zoals de meeste hier zullen bevestigen, vroeg of laat loop je tegen de beperkingen aan van een niet DSLR. En dan moet je kiezen.
            Ik heb gekozen voor wat meer geld uitgeven, maar ik ga het me niet beklagen.

            P
            Comfortably numb with my Pentax

            Comment


            • #7
              Re: Goeie camera die net geen DSLR is

              Oorspronkelijk geplaatst door Reginald Dwight Bekijk bericht

              Dus ... Think twice .... !
              Inderdaad, think twice en zelfs Threece
              De toestellen die den Elton voorstelt zijn , MAAR slechts voorzien van een 28-80 (in 35m formaat)
              Die 28 is goed en enkel (??) de Fuji 9600 heeft dat ook. En 28 is breder dan de FZ50 (35mm). Maar zowel de Fuji (300) als de FZ50 (420 en meer als je met wat minder pixels tevreden bent, laat me zeggen dat 5Mp een 535mm oplevert, maar heel zeker ben ik niet) bieden meer tele.

              Die extra mm kosten bij een DSLR stukken van mensen! Voor een goed bereik op reis zou je toch een 18-200 (is 28-300 in 35mm, het bereik van de Fuji) moeten hebben. Kostprijs?
              Een originele Nikon ongeveer 600-650 euro. Canon biedt zoiets niet, dacht ik, dus dat wordt Tamron of Sigma. Die zijn wat goedkoper.

              Nu is dus de vraag: wat zijn je onderwerpen? Dat kan je lens keuze bepalen.

              Of misschien een tip: zie de rubriek aangeboden.
              Een D80 met Tamron 28-200 voor 650 euro.
              (Foto Maes is (was?) in Maasmechelen, geloof ik

              Oorspronkelijk geplaatst door rabbit1986 Bekijk bericht
              Die ruis is dat erg? Ik vond de foto's van die Lumix echt wel heel goed.

              Noob
              Mee eens
              Op dit forum heerst gewoon een ruisfobie.

              Comment


              • #8
                Re: Goeie camera die net geen DSLR is

                Oorspronkelijk geplaatst door Pink Floyd fan Bekijk bericht
                Ik heb net een Pentax K100 gekocht en ik bezit nog een Sony H1 (voorloper van de H9). Dus ik kan vergelijken. Met die Pentax moet ik nog veeeeeeeeeeel oefenen, maar voor een quasi vergelijkbare pixelgrootte (5 tegen 6) neemt de Pentax toch veel betere foto's. Meer diepte, scherpte en veel minder ruis op de hogere ISO waarden. Wat niet wegneemt dat de Sony zeer goede foto's neemt. Maar zoals de meeste hier zullen bevestigen, vroeg of laat loop je tegen de beperkingen aan van een niet DSLR. En dan moet je kiezen.
                Ik heb gekozen voor wat meer geld uitgeven, maar ik ga het me niet beklagen.

                P
                Ik ben het hier mee eens, maar als rabbit1986 zegt dat 500 euro al verschrikkelijk veel geld is, geld voor de K100 toch hetzelfde als wat ik schreef. Of niet?
                Tussen haakjes: Ik meen de K100 ergens gezien te hebben aan 399 euro. Bartok Hasselt?
                Last edited by nabi; 15 december 2007, 12:56.

                Comment


                • #9
                  Re: Goeie camera die net geen DSLR is

                  Oorspronkelijk geplaatst door rabbit1986 Bekijk bericht
                  Het probleem zit zicht in t feit: ik wil ook video kunnen opnemen met mijn camera, zij het occasioneel.
                  Blijf dan van DSLR af!
                  Dan gaat je keuze tussen de Fuji en de FZ50 met de lensbeperking die hiervoor staat beschreven.


                  Oorspronkelijk geplaatst door rabbit1986 Bekijk bericht
                  En ik vind 500€ al verschrikkelijk veel geld. Ik heb me trouwens laten vertelle dat zo een kitlens niet veel inhoudt, en dat alsje dan de basislens nog zou moeten bijkopen je toch al op 670€ komt ..
                  Tja ....
                  Geen commentaar.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Goeie camera die net geen DSLR is

                    Oorspronkelijk geplaatst door rabbit1986 Bekijk bericht
                    Die ruis is dat erg? Ik vond de foto's van die Lumix echt wel heel goed.

                    Noob
                    Wel ruis is vooral als ge in donkere omstandigheden foto's trekt, en uw iso hoger moet zetten.
                    Dan krijg je wat ruis..
                    Kweetniet waarvoor u foto's moeten voor dienen.
                    Als ze in't groot gaan afgedruk worden gaje hier toch wat van merken..

                    Comment


                    • #11
                      Re: Goeie camera die net geen DSLR is

                      Het valt me net binnen dat de FZ18 goeie commentaren krijgt, een groot lensbereik heeft (28-500, dacht ik), kleiner is dan de FZ50 en de Fuji en nog wat voordelen biedt.
                      Daar staat tegenover dat de snelheid ondermaats is, zoals veel compactjes daaronder leiden. Dus snelle onderwerpen zijn moeilijk of niet te fotograferen.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Goeie camera die net geen DSLR is

                        Oorspronkelijk geplaatst door ryder Bekijk bericht
                        Wel ruis is vooral als ge in donkere omstandigheden foto's trekt, en uw iso hoger moet zetten.
                        Dan krijg je wat ruis..
                        Kweetniet waarvoor u foto's moeten voor dienen.
                        Als ze in't groot gaan afgedruk worden gaje hier toch wat van merken..
                        Je kan altijd een (mini)statief als remedie gebruiken.
                        Of als wereldreiziger een zandzakje

                        Comment


                        • #13
                          Re: Goeie camera die net geen DSLR is

                          Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
                          Je kan altijd een (mini)statief als remedie gebruiken.
                          Of als wereldreiziger een zandzakje
                          Jamaj.. : P
                          Alsge zo moeilijke toestanden zoekt kunt ge evengoed voor een DSLR gaan hé! ^^

                          Comment


                          • #14
                            Re: Goeie camera die net geen DSLR is

                            Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
                            Het valt me net binnen dat de FZ18 goeie commentaren krijgt, een groot lensbereik heeft (28-500, dacht ik), kleiner is dan de FZ50 en de Fuji en nog wat voordelen biedt.
                            Daar staat tegenover dat de snelheid ondermaats is, zoals veel compactjes daaronder leiden. Dus snelle onderwerpen zijn moeilijk of niet te fotograferen.
                            Toch niet op dpreview ... ("recommended" is ongeveer zo goed als 2e zit )

                            Barely half a year after the introduction of the DMC-FZ8, Panasonic added another model to its popular range of compact 'super zoom' Lumix cameras in the shape of the FZ18. Although obviously based on the FZ8 (they are externally almost identical), the FZ18 doesn't replace it; it's a sort of 'big brother' with a bigger zoom, more pixels and a smattering of new features.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Goeie camera die net geen DSLR is

                              Bedankt voor de vele reacties mensen.

                              Ik ga er ngo eens over nadenken. Ik ga deze namiddag eens naar de MediaMarkt om de dingen te bekijken ( no way dat ik daar een cam koop ).

                              Niet dat 500€ zoveel geld is, maar ik vidn het veel geld, omdat ik nog niet echt goed weet in welke mate ik er ga mee bezig zijn met die fotografie.
                              Het kan heel goed zijn dat ik zeg van "damn ik wil een DSLR". Het kan even goed dat ik als ik een DSLR heb hem toch niet zoveel gebruik.

                              Ik weet het, ik ben een moeilijk geval.

                              Comment

                              Working...
                              X