Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

filmpjes maken met een digitale reflex

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • filmpjes maken met een digitale reflex

    Ik overweeg de aankoop van een dslr en ben zonet tot de vaststelling gekomen dat je hiermee geen filmpjes kan maken.(Of zijn er toch exemplaren waarmee je dit wel kan - voor zover ik heb begrepen zou dit met het Live-view principe wel technisch mogelijk moeten zijn).

    Nu begrijp ik best dat dit niet meteen het doel is van zo'n toestel, maar zo af en toe kan zo'n filmpje ook wel eens leuk zijn.

    Mijn vraag: Zijn er hier mensen die af en toe een filmpje opnemen en zo ja, hoe en met welk toestel doen jullie dit?
    Last edited by Franciskine; 15 december 2007, 09:50. Reden: Titelaanpassing
    canon 400D - EF 35-80

  • #2
    Re: filmpjes

    Kijk eens naar de Canon S 5 is.

    Comment


    • #3
      Re: filmpjes

      Zelfs met Live-View op een DSLR kan je geen filmpjes maken, omdat een DSLR een aparte sensor gebruikt om scherp te stellen.
      Je kan niet automatisch scherpstellen met een opgeklapte spiegel (toch niet met een EOS 40D).

      Ik denk ook niet dat het de bedoeling is van de fabrikanten om hier in de direkte toekomst wat aan te veranderen, als ze bijvoorbeeld een DSLR zouden maken waarmee je dezelfde filmkwaliteit krijgt als met een goede digitale videocamera, dan verkopen ze er daar weer flink wat minder van.
      Een filmcamera wordt ook anders opgebouwd, omdat je er op een andere manier mee werkt. Bovendien moeten er ook grotere (zwaardere) akku's ingebouwd worden, en heb je ook een ander soort data-opslagmedium nodig omdat geheugenkaartjes daarvoor nog te beperkt zijn.

      Met alle compacte digitale camera's zal je wel filmpjes kunnen maken, maar daar is er ook nog heel wat verschil in kwaliteit. Een echte digitale videocamera zal altijd betere resultaten geven.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: filmpjes maken met een digitale reflex

        met de Fuji 7000 leuke resultaten hoor.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: filmpjes

          Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
          Zelfs met Live-View op een DSLR kan je geen filmpjes maken, omdat een DSLR een aparte sensor gebruikt om scherp te stellen.
          Je kan niet automatisch scherpstellen met een opgeklapte spiegel (toch niet met een EOS 40D).

          Ik denk ook niet dat het de bedoeling is van de fabrikanten om hier in de direkte toekomst wat aan te veranderen, als ze bijvoorbeeld een DSLR zouden maken waarmee je dezelfde filmkwaliteit krijgt als met een goede digitale videocamera, dan verkopen ze er daar weer flink wat minder van.
          Een filmcamera wordt ook anders opgebouwd, omdat je er op een andere manier mee werkt. Bovendien moeten er ook grotere (zwaardere) akku's ingebouwd worden, en heb je ook een ander soort data-opslagmedium nodig omdat geheugenkaartjes daarvoor nog te beperkt zijn.

          Met alle compacte digitale camera's zal je wel filmpjes kunnen maken, maar daar is er ook nog heel wat verschil in kwaliteit. Een echte digitale videocamera zal altijd betere resultaten geven.
          Met een camera zoals de 40D,1DMIII etc... ben je wel in de mogelijkheid om filmpjes op te nemen.

          Kijk hier maar eens. filmpje(scrollen tot bij de foto van de slak)

          Of het ook handig is laat ik in het midden.

          Het zou mooi zijn als we onze dure lenzen konden gebruiken, om aan de ene kant foto's te nemen en aan de andere kant dezelfde lenzen te gebruiken om filmpjes op te nemen.

          Het is misschien toekomstmuziek?
          Groetjes
          ----JO

          Comment


          • #6
            Re: filmpjes maken met een digitale reflex

            De simpelste hedendaagse video-camera maakt véél en véél beter filmpjes dan gelijk welke fotocamera (bv compactcamera's) en kan daarenboven ook al still beelden vastleggen van om en bij de 4 Mb (soms al meer !).
            Zowel de video- als de fotocamera hebben echter hun specifieke eigenschappen, en dat nog niet zo vlug veranderen. Dus : voor video (de naam waardig) : een videocamera en voor foto's de andere !
            Bij fotocamera's hebben de meeste compacts, mits een gepaste voorzetlens, een boontje voor op de DSLR's voor wat Macro-opnamen betreft. Voor de rest zijn de DSLR's, alleen al door de verwisselbare optiek, de meester.

            Mvg.
            The bird is known by his note, a man by his word.

            Comment


            • #7
              Re: filmpjes maken met een digitale reflex

              Met een Samsung van 79 euro heb je 5mp foto kwaliteit en kun je ook filmen MET behoud van zoom!
              Sony en Olympus
              Fotoseries

              Comment


              • #8
                Re: filmpjes maken met een digitale reflex

                Hallo,

                Ik verkocht m'n compactcamera (Canon S3 IS) filmtjes waren goede kwaliteit, maar fotos teveel ruis in het donker zoals meeste compactcamera's in het donker (uitz Fuji las ik).
                Vandaar ik een spiegelreflex zal kopen (EOS400D of EOS450D eind Januari) voor de grotere sensor + mooie bokeh (scherptediepte).

                Daarbovenop koop ik een goedkoop HD700 Sanyo Xacti Camcordertje in High Definition (kan in je broekzak zelfs €400) of indien te duur kun je al een Aiptek vinden voor €100 op Ebay, ook in high-definition, dus nog beter dan je compactcamera filmmodus. High-definition cams staan nog in hun kinderschoenen, maar van deze Xacti is de kwaliteit nog beste zie :

                link review : http://forums.steves-digicams.com/fo...40&forum_id=27
                vb kwaliteit : http://88.191.20.67/video/data/Xacti-test.zip

                Er zijn geruchten dat er in de PMA 2008 een eerste Spiegelreflex zou uitkomen die kan filmen (hopelijk EOS450D) maar betwijfel dit, zou wel een grote innovatie zijn van Canon (wat we soms wel kunnen verwachten).

                Nog even afwachten tot eind Januari...

                Greetz,
                Innovator
                Last edited by Innovator; 1 januari 2008, 13:48.

                Comment


                • #9
                  Re: filmpjes maken met een digitale reflex

                  Eerlijk gezegd snap ik niet goed waarom iedereen filmpjes wil maken met een fototoestel. En zeker niet als het over een dSLR gaat. Je kan toch evengoed vragen waarom je met videocamera's geen foto's van dslr-kwaliteit kan maken?

                  Producenten zouden zich beter bij het hoofdonderwerp houden. Fototoestellen moeten hoodwaardige foto's kunnen trekken en videocamera's moeten hoogwaardig bewegend beeld opleveren. Al de rest is flauwekul!

                  Maar dat is mijn persoonlijke visie.
                  Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

                  Comment


                  • #10
                    Re: filmpjes maken met een digitale reflex

                    Met een D3 of een gelijkwaardige Canon moet je op volle snelheid toch redelijke filmpjes van 11 fps kunnen maken....
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                    Comment


                    • #11
                      Re: filmpjes maken met een digitale reflex

                      Daar zit nu net ook het verschil tss DSLR en compact: compacts hebben over het algemeen een 'minderwaardige' video-ccd..
                      Altijd grappig als mensen iets hebben van 'tiens, je kan niet eens het beeld zien met dat schermpje...'

                      Comment


                      • #12
                        Re: filmpjes maken met een digitale reflex

                        Oorspronkelijk geplaatst door Omag Bekijk bericht
                        Eerlijk gezegd snap ik niet goed waarom iedereen filmpjes wil maken met een fototoestel. En zeker niet als het over een dSLR gaat. Je kan toch evengoed vragen waarom je met videocamera's geen foto's van dslr-kwaliteit kan maken?

                        Producenten zouden zich beter bij het hoofdonderwerp houden. Fototoestellen moeten hoodwaardige foto's kunnen trekken en videocamera's moeten hoogwaardig bewegend beeld opleveren. Al de rest is flauwekul!

                        Maar dat is mijn persoonlijke visie.
                        AMEN to that !

                        Comment


                        • #13
                          Re: filmpjes maken met een digitale reflex

                          Ik snap wel waarom veel mensen foto + video in 1 toestel willen, tot eind vorig jaar was ik hier ook voorstander van, maar eind december m'n perfect filmende compactcam Canon Powershot S3 IS verkocht.

                          In Egypte zat ik op een kameel met compactcamera, kon fotos maken + filmen, in Santorini op het ezeltje idem. In Thailand graafde de gids met de hand een Tarantula uit de grond, filmde dit + tussentijds fotos. Veel handiger dan tussen 2 toestellen switchen daar alles soms zo snel gaat. Met je ene hand moet je wel het dier (kameel of ezel - niet de tarantula) nog vasthouden, of je ligt met je dslr en je videocamera samen van de berg naar beneden Ook in het algemeen, te geladen is nooit leuk op een ontspannend reisje...

                          Ik heb hiervoor een tussenoplossing gevonden, een eos 400D + een Sanyo Xacti high-definition cameratje (kan in je hemdzak).
                          Vooral voor de betere foto & filmkwalteit is beide toestellen appart nog beter, een echte dslr + een echte videocam.
                          Ter vergelijking : mijn HTC P3300 pda-phone kan ook fotos nemen & filmen, maar zou dit nooit gebruiken, mindere kwaliteit. Wel telefoon + gps + internet in 1 toestel vind ik altijd handig.

                          Tenzij Canon science fiction brengt na de PMA eind Januari : een opvolger CANON EOS 450D met live-view en high-definition movies en groter zoeker
                          Heb ergens gelezen als live-view mogelijk is, dat het dan ook mogelijk is dat ze een filmfunctie inbouwen.

                          Mensen willen dit in 1 toestel liever dan geladen met 2 toestellen (en lenzen)
                          De compactcamera's zullen wel meer naar de DSLR's toegroeien, de mega-pixelgekte is voorbij, nieuwste toestellen hebben IS, face detection,
                          Moest ik nu iets vernieuwen zou het high-definition filmen zijn op een compactcamera + de sensor vergroten, prijzen zouden wel stijgen, maar minder ruis & beter filmkwaliteit met al die lcd's nu.

                          Het is duidelijk merkbaar dat compact-camera's en DSLR's naar elkaar toegroeien... recent met de liveview bvb...

                          Nog een laatste opmerking:
                          Was wel tevreden met de filmkwaliteit 640x480 (maar tegenwoordig High Definition om reeds mee te zijn met LCD thuis) maar niet tevreden met de fotokwaliteit zonder flits bij laag licht met een compactcamera (teveel ruis). Vandaar een apparte HD Camera + EOS400D.... simpel maar effectief...
                          Last edited by Innovator; 3 januari 2008, 22:09.

                          Comment


                          • #14
                            Re: filmpjes maken met een digitale reflex

                            Oorspronkelijk geplaatst door Innovator Bekijk bericht
                            Heb ergens gelezen als live-view mogelijk is, dat het dan ook mogelijk is dat ze een filmfunctie inbouwen.
                            zonder AF dan!
                            5DmkIII en wat glas

                            Comment


                            • #15
                              Re: filmpjes maken met een digitale reflex

                              het is niet zo moeilijk te voorspellen maar the future of a digital camera is een fusie tussen video en still , eerste fatsoenlijk binnenkort leverbaar exemplaar http://www.dpreview.com/news/0801/08010601casiof1.asp ... nog al eens aangehaald hier op het forum en ik dacht zelfs met info/comment van Jan 10D

                              Comment

                              Working...
                              X