Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Sony lenzen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe Sony lenzen

    Dit is op DPR te vinden :

    "According to a Sony factory rep, this is the list of lenses Sony plans to release in 2008, All are FF, SSM:

    14-24mm f2.8 G (This lens may be delayed to 2009)
    24-70mm f2.8 G
    70-200mm f2.8 G (Replaces current lens, improved for digital)
    70-300mm f4.5-5.6 G
    400mm f2.8 G
    600mm f4.0 G

    Some notes:
    No prices or release dates available (Sorry!)
    The list may grow for 2008, definitely more lenses in 2009.
    Any new primes will be FF only.
    No information on APS-C only lenses yet.

    I hope this helps.
    --
    Glassman"

    DPR-link


    Zo'n 14-24/2.8G zou ik wel zien zitten (zeker als de beeldkwaliteit weer op het niveau zit van de Minolta G's !).
    Ik vraag me wel af hoe ze in godsnaam die 70-200G nog kunnen verbeteren. Deze lens was al een D-type.
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

  • #2
    Re: Nieuwe Sony lenzen

    Weinig reactie hé
    Maar die 12-24 ziet er heerlijk uit. Maar als je ziet welke prijs Sony hanteerd heden, dan slik ik toch af en toe hé, zeker als je de letter "G" uitspreekt.
    OK, andere merken hebben ook "L" glas enz....
    Maar de "gewone" lens van Sony die dikwijls gestroomlijnde Tamrons zijn kosten ook bovenmaats.
    En zoals je zegt, hoe kunnen ze sommig glas nog verbeteren...........
    Daarom dat ik zelf , grasduin tussen Tamron, Minolta en Tokina-glas, en als je de Dyxum-barometer wat hanteert, zit daar zeker prijs/kwaliteit, leuk en goed glas tussen.............

    Sony zou moeten begrijpen dat er een "hoop" klanten zijn die vanaf Minolta komen, en dat we toch al redelijk moeten rondneuzen om glaswerk te vinden zeker in de kleinere mm........
    v.b.: wil je nu een +/- 12-24 mm kopen, en deze later nog kunnen gebruiken op ne FF, dan is er niet veel over.........
    Maar ja, dat maakt de hobby misschien net zo leuk (voor mij toch) rondneuzen op internet en af en toe iets leuk op de kop kunnen tikken.....
    Veel succes en fotofun............

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe Sony lenzen

      Oorspronkelijk geplaatst door Petronix Bekijk bericht
      Weinig reactie hé :^
      Tja, wat wil je? ik was net in de saturn, en als je daar de prijzen ziet, 2500 voor de ssm, en de andere lenzen in dezelfde orde van.... dan laat de massa dat merk gewoon links liggen hoor. en pakken een C of N, alternatief ga je vaan P, O of S. Maar die moeten in elke geval samen de rest delen.
      En met alle respekt, het glas is goed, maar er zijn ook andere minstens evengoede lenzen hoor.
      Ze prijzen zich gewoon de markt uit!
      Als je ziet dat zelfs de die-hards de ssm nu pas kopen als er een zeer flinke korting op zit... hoe wil je dan de massa er voor overtuigen?

      Vergeet 1 ding niet, de massa Minolta gebruikers zijn altijd prijsbewuste kopers geweest, die het meeste voor hun geld wilden, en net die formule zit niet meer bij S

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwe Sony lenzen

        De die-hards hebben hun SSM al lang thuis liggen, zonder korting Rudy ;-)
        En persoonlijk was ik eigenlijk niet van plan om een SSM te kopen, maar wat ze nu bieden, vind ik een zodanig lage prijs voor die lens dat ik ze toch maar besteld heb.

        Over de prijzen van Sony hebben we het eigenlijk al een paar keer gehad hé.
        (Voor een heel aantal lenzen zijn de prijzen al een stuk naar beneden aangepast, en dat zal nog wel verder gaan.) Men is bij Sony echt niet achterlijk. Anders was dat bedrijf nooit geworden wat het nu is. Als ze zich voorgenomen hebben een stuk marktaandeel te bekomen, dan zullen ze wel zorgen dat ze concurrentieel zijn. En Nikon is bv. ook duurder dan Canon voor een heel aantal dingen wat hen niet belet het goed te doen.
        Weet je, we zullen we binnen 5 jaar wel zien hoe uiteindelijk hun gamma eruit ziet en welk resultaat daarmee gerealiseerd wordt, door Sony zowel als door de fotograaf die hun spullen gebruikt.
        Jij had daar geen vertrouwen in en hebt alles verkocht, wat een optie is. Ik heb een andere optie gekozen en geniet daarvan nog elke dag ;-).

        Een a700 komt er volgend jaar bij mij, en dan die 14-24 en 24-70 nog om de zaak rond te maken. En ook die zal ik weer niet tegen om het even welke prijs komen, net zo min als die SSM, maar wie wat geduld heeft, vindt altijd alles aan goede prijzen.
        Last edited by K-2; 16 december 2007, 20:32.
        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

        Comment


        • #5
          Re: Nieuwe Sony lenzen

          Met dit lenzen aanbod zou ne mens nog gaan vermoeden dat ze zinnens zijn een FF op de markt te brengen. Als de lenzen dezelfde kwaliteit niveau halen als de G's van Minolta, en de FF in verhouding dezelfde kwaliteit als de A700, zal dit vuurwerk geven.

          Comment


          • #6
            Re: Nieuwe Sony lenzen

            Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
            Met dit lenzen aanbod zou ne mens nog gaan vermoeden dat ze zinnens zijn een FF op de markt te brengen. Als de lenzen dezelfde kwaliteit niveau halen als de G's van Minolta, en de FF in verhouding dezelfde kwaliteit als de A700, zal dit vuurwerk geven.

            Uiteraard de A900

            Comment


            • #7
              Re: Nieuwe Sony lenzen

              Een paar eerste foto's van de nieuwe 24-70/2.8 voor Sony :

              CZ 24-70/2.8 SSM
              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

              Comment


              • #8
                Re: Nieuwe Sony lenzen

                Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                Een paar eerste foto's van de nieuwe 24-70/2.8 voor Sony :

                CZ 24-70/2.8 SSM
                ah mooi man !

                aan de alpha'ers ...tijd om te beginnen sparen
                Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

                Comment


                • #9
                  Re: Nieuwe Sony lenzen

                  Oorspronkelijk geplaatst door ijsje Bekijk bericht
                  ah mooi man !

                  aan de alpha'ers ...tijd om te beginnen sparen
                  en chinees te leren

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nieuwe Sony lenzen

                    Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                    Een paar eerste foto's van de nieuwe 24-70/2.8 voor Sony :

                    CZ 24-70/2.8 SSM
                    Ziet er mooi uit. En het ziet er blijkbaar ook naar uit dat deze lens snel in de winkels zal liggen. Of vergis ik mij hierin?
                    Jammer dat er nog geen richtprijzen bekent zijn voor deze lens.
                    Ik overweeg namelijk heel sterk om mij een CZ 16-80 te kopen.
                    Mocht ik nu echter weten wanneer en aan welke prijs deze 24-70/2.8 lens zal te kopen zijn dan zou ik misschien nog wel even mee wachten met die aankoop en voor de lichtsterkere "G"-lens kiezen.

                    Nu zou ik gaan voor de combinatie CZ 16-80f/3.5-4.5 tesamen met de 70-200/2.8 "G" maar een combinatie van de 14-24/2.8 G, een 24-70/2.8 G en de 70-200 G zou dus NOG mooier zijn hé .
                    Last edited by fotoflut; 20 december 2007, 07:46.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nieuwe Sony lenzen

                      Oorspronkelijk geplaatst door fotoflut Bekijk bericht
                      Ziet er mooi uit. En het ziet er blijkbaar ook naar uit dat deze lens snel in de winkels zal liggen. Of vergis ik mij hierin?
                      Jammer dat er nog geen richtprijzen bekent zijn voor deze lens.
                      Ik overweeg namelijk heel sterk om mij een CZ 16-80 te kopen.
                      Mocht ik nu echter weten wanneer en aan welke prijs deze 24-70/2.8 lens zal te kopen zijn dan zou ik misschien nog wel even mee wachten met die aankoop en voor de lichtsterkere "G"-lens kiezen.

                      Nu zou ik gaan voor de combinatie CZ 16-80f/3.5-4.5 tesamen met de 70-200/2.8 "G" maar een combinatie van de 14-24/2.8 G, een 24-70/2.8 G en de 70-200 G zou dus NOG mooier zijn hé .
                      Maar ook véél duurder (en echt véél duurder hé, de 16-80 is 700, de 14-24 en de 24-70, 2500? ), zwaarder en 3 lenzen i.p.v. 2

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nieuwe Sony lenzen

                        Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                        Maar ook véél duurder (en echt véél duurder hé, de 16-80 is 700, de 14-24 en de 24-70, 2500? ), zwaarder en 3 lenzen i.p.v. 2
                        Ik zou inderdaad ook wel verwachten dat beide lenzen elk toch zo'n €1500 minstens zullen gaan kosten. Als je naar de prijzen van Nikon kijkt, weet je al genoeg hé.
                        Er zijn nog altijd goedkopere oplossingen, bv. 28-70, 28-75 of 24-105, maar wie voor het nieuwste spul met snelle AF, SSM, enz. kiest, betaalt natuurlijk het prijskaartje dat daar aan hangt, tenzij je wat tijd hebt om te wachten tot de eerste prijsdalingen, cash back promoties of tweedehandslenzen er zijn.
                        Last edited by K-2; 20 december 2007, 09:04.
                        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nieuwe Sony lenzen

                          Dat ziet er idd een mooi lijstje uit, zeker de 14-24. De 24-70 ziet er groot uit!

                          Maar met de prijzen die Sony momenteel hanteert wacht ik nog een beetje.

                          Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                          ... tenzij je wat tijd hebt om te wachten tot de eerste prijsdalingen, cash back promoties or tweedehandslenzen er zijn.
                          Ik heb hiervoor tijd

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nieuwe Sony lenzen

                            Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                            Ik zou inderdaad ook wel verwachten dat beide lenzen elk toch zo'n €1500 minstens zullen gaan kosten. Als je naar de prijzen van Nikon kijkt, weet je al genoeg hé.
                            Er zijn nog altijd goedkopere oplossingen, bv. 28-70, 28-75 of 24-105, maar wie voor het nieuwste spul met snelle AF, SSM, enz. kiest, betaalt natuurlijk het prijskaartje dat daar aan hangt, tenzij je wat tijd hebt om te wachten tot de eerste prijsdalingen, cash back promoties of tweedehandslenzen er zijn.
                            De KM 28-75 F/2.8 die heb ik en daar ben ik dus héél erg tevreden over .
                            Een "G" lens die 4 à 5 maal duurder kost dan mijn KM zal dan ook wreed goed moeten zijn om zo'n investering te verantwoorden.

                            Jammer natuurlijk dat de meest interessante lens van allemaal, die 14-24 waarschijnlijk pas in 2009 op de markt gaat komen.
                            Dit lijkt me anders toch wel "DE" lens te zijn waar mensen het meest zitten op te wachten.
                            Een lens ook waar er momenteel bijna geen alternatieven voor te vinden zijn. In de lichtsterkte van F/2.8 is er zelfs helemaal geen alternatief.

                            Ik vraag me trouwens af wat die 400/2.8 G gaat moeten kosten.
                            De 300/2.8 kost momenteel al zo'n 6'000 Euro .

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nieuwe Sony lenzen

                              Oorspronkelijk geplaatst door fotoflut Bekijk bericht
                              Een lens ook waar er momenteel bijna geen alternatieven voor te vinden zijn. In de lichtsterkte van F/2.8 is er zelfs helemaal geen alternatief.
                              Primes hé : 16/2.8, 20/2.8 en evt. nog 35/1.4 (of de Sigma-alternatieven)
                              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                              Comment

                              Working...
                              X