Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon S 5 is

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon S 5 is

    Hey BDers,

    Is er iemand die ervaring heeft met de Canon Powershot S 5 is ?( heb de zoekfunctie al gebruikt , en er is weinig over te vinden )

    Kan deze camera gebruikt worden met een afstandsbediening ? zoja , welke ?
    Op de site van Canon wordt er niks over vermeld voor deze camera.
    Het enige wat ik terugvind is het type wl-dc 100 , maar is enkel geschikt voor de Powershot G3 , G5 , S1is en S2is.( mischien ook wel voor de S5is)

    Alle info is welkom ,
    Alvast bedankt !
    zou
    Last edited by Franciskine; 17 december 2007, 07:55.

  • #2
    Re: Canon S 5 is

    De canon S5 kan gebruikt worden met een afstandbediening echter alleen in samenwerking met het bijgeleverde software pakket.
    Dit houdt dus in dat de camera in verbinding moet staan met een computer.
    draadloze bediening is niet mogelijk.
    Bijna alle info over de S5 vind je op het S5 forum: http://www.s3users.com/forum/index.php (engelstalig)
    Janus.
    Canon S5 + Olympus TCON-17 TC
    Enkele van mijn foto's

    Comment


    • #3
      Re: Canon S 5 is

      Ben echt overtuigd over de kwaliteiten van deze camera ! ( lowbudget en toch kwalitatieve foto's )

      Bedankt Janus

      Comment


      • #4
        Re: Canon S 5 is

        Ik ben tevreden van de S5 IS.
        Foto's zijn van een goede kwaliteit.
        Wij gebruiken hem vooral om filmpjes mee te maken (werkt echt goed) en voor point-and-shoot.
        Voordelen:
        - IS
        - Je kan foto's nemen terwijl je filmt in max. kwaliteit (8Mpix)
        - Alles blijft werken tijdens het filmen (belichtingsregeling, AF, WB, IS, zoom, etc.). Dit lijkt evident, maar is het niet (vergelijk maar met andere toestellen)
        - Stereo geluid
        - zoom (12x): ideaal om van veraf "onopvallend" te werken
        - Draaibaar scherm in alle mogelijk richtingen
        - E-TTL flitsschoen

        Je kan er echter geen DSLR kwaliteit van verwachten (snel uitgebrande luchten of lichten, ruis op hogere ISO's, flare, contrast).
        Greetz Geert.
        Canon gerief...

        Comment


        • #5
          Re: Canon S 5 is

          Weet niet of dit waar voor z'n geld is ...

          The enduring popularity of Canon's 'big zoom' range began on the day the original PowerShot S1 IS was announced back at the start of 2004, heralding a return to a sector of the market many believed the photo giant had abandoned when the Pro 90 IS was discontinued a few years earlier. Since then it has been rare for there not to be an S series big zoom PowerShot in our top 10 most popular cameras (measured by clicks) despite stiff competition from Panasonic (responsible for the reinvigoration of the whole 'superzoom' sector), Sony and a handful of other players. Perhaps this is why Canon has been loathe to tinker too much with the formula established in the original model for subsequent generations. Sure, the S2 IS was a much-needed upgrade (bigger lens, big performance boost), but since then Canon has pretty much left well alone with fairly predictable upgrades to the sensor and screen, and minor feature tweaks.


          ".....
          So then, Canon took an already great camera and gave it a better screen, better viewfinder and a flash hot shoe, and made it a bit prettier to boot. They then put inside it a sensor that is noisier than its predecessor, meaning that - for the most part - the resolution increase simply isn't reflected in the output, thanks to the need for stronger noise reduction. It's certainly a better camera in most respects, but the improvements are about 'features' not 'picture quality', and we'd hoped for a little more from Canon this time around.
          ....."

          ziet ge wat ik bedoel ?

          Comment


          • #6
            Re: Canon S 5 is

            Heb de Canon sinds een week ben ni echt een kenner maar een grote fotografie-liefhebber ,kocht hem op Pixmania omdat ik de tijd niet heb om verschillende winkels af te schuimen ,lijkt een geweldig toestel ,display is nederlands handleiding darentegen in alles bijhalve nederlands en dat vind ik zéér spijtig ,je kan deze wel bestellen maar dat kost nog eens 25€ en voor een merk als CANON vind ik dat zéér bedroevend,wie kan mij helpen alle troeven van dit toestel te leren kennen in mijn moedertaal

            Comment


            • #7
              Re: Canon S 5 is

              Ik heb ook de S5 IS en heb er totaal geen klagen van. Ik ben neit zo voor DSLR met al die lenzen enzo, en ik kom echt wel aan m'n trekken.

              Scherpe foto's die toch wel qualitatief zijn vind ik. De IS werkt echt goed.

              Het is soms wel wat zoeken in de instellingen(ik heb hem een goeie maand), maar dat heb je met een DSLR zeker he

              En ik denk dat alles wat op de S3 en de S2 is past ook op de S5 past, want ik heb reeds bijna alle converters van canon die er voor die types te krijgen zijn, en die passen perfect op m'n S5.

              Als je een goei camera wil die net "iets" meer is dan een compact maar geen DSLR, dan heb je hier een goeie koop aan vind ik.
              Fotocollectie:
              http://s263.photobucket.com/albums/ii151/TomsonBE/
              http://www.flickr.com/photos/40502193@N08/

              Comment


              • #8
                Re: Canon S 5 is

                display is nederlands handleiding darentegen in alles bijhalve nederlands en dat vind ik zéér spijtig ,je kan deze wel bestellen maar dat kost nog eens 25€ en voor een merk als CANON vind ik dat zéér bedroevend,wie kan mij helpen alle troeven van dit toestel te leren kennen in mijn moedertaal
                Bij Pixmania staat duidelijk op de website dat de handleiding niet in het Nederlands is.
                Jij besteld daar wel je camera tegen een bodem prijs en gaat dan Canon de schuldt geven dat ze je geen NL handleiding opsturen.
                Vind ik een beetje een vreemde conclusie
                Maar goed, stuur me maar een pb
                Janus.
                Canon S5 + Olympus TCON-17 TC
                Enkele van mijn foto's

                Comment


                • #9
                  Re: Canon S 5 is

                  Oorspronkelijk geplaatst door carmareno Bekijk bericht
                  Heb de Canon sinds een week ben ni echt een kenner maar een grote fotografie-liefhebber ,kocht hem op Pixmania omdat ik de tijd niet heb om verschillende winkels af te schuimen ,lijkt een geweldig toestel ,display is nederlands handleiding darentegen in alles bijhalve nederlands en dat vind ik zéér spijtig ,je kan deze wel bestellen maar dat kost nog eens 25€ en voor een merk als CANON vind ik dat zéér bedroevend,wie kan mij helpen alle troeven van dit toestel te leren kennen in mijn moedertaal
                  ja dat is het probleem de mensen zoeken naar het goedkoop zoals bij pixmania en andere internetverkopers en klagen nadien dat ze geld dienen uit te geven voor een nederlandse handleiding,ik ken maar 1 verkoper die werkelijk een nl handleiding meeleverd.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon S 5 is

                    Hallo

                    Beschik over diverse toestellen : een Nikon D70 + D80, en een Canon Powershot A70, A540 en S5IS.
                    Om kort te zijn aangezien je vraag specifiek over de S5IS gaat : een dijk van een toestel. Mijn hobby is modelbouw (meer specifiek modeltreinen) en voor het bezoeken van beurzen en tentoonstellingen is dit toestel gewoon qua prijs/kwaliteit onklopbaar !
                    Met een D80 met een hele reeks lenzen (ook primes) lukt het me niet om zonder extra accessoires (tripod, extra flash, etc) betere opnames te maken dan met de S5IS; echt waar.

                    Nooit twijfelen, perfecte prijs/kwaliteit. Ik heb ook geen NL talige handleiding want kocht het mijne in Duitsland en het betrof daar ook een parallel import (rechtstreeks uit Japan). Maar gezien de perikelen die ik ondervond met de dienst naverkoop van Nikon in België (Procirep), koop ik liever zo'n Powershot voor ongeveer de helft van de belgische prijs in het buitenland, met zogezegd slechts 1 jaar internationale garantie. Het toestel zal wel zijn tijd meegaan. Binnen 3 of 4 jaar is het toch verouderd .... De LCD van mijn A70 heeft altijd kuren gehad, maar in België konden ze er zogezegd niets aan doen. Op toestellen van een grote 200 Euro moet je niet veel van de service verwachten.... heb ik ondertussen mijn lesje in gehad. De goedkoopste aankoop is meestal de beste. En iedereen begrijpt toch voldoende Engels om een toestel te bedienen, niet ? En anders vind je toch alles op het internet. Of bij vriendelijke collegas op dit forum !!!


                    Groetjes

                    Marc
                    NIKON D70 + D80 + 18-200 VR + 105 F2.8 Macro + Sigma 24 F1.8 + TOKINA 12-24 F4 + TOKINA 28-80 ATX-PRO F2.8 + Nikon 50 F1.8 / FLASH SB-900/ CANON POWERSHOT S5is + A540 / CANON HV 20 Camcorder + Panasonic GS320

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon S 5 is

                      Bedankt voor de info allemaal !

                      De S5 is ligt onder de kerstboom !

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon S 5 is

                        hehe

                        Veel plezier ermee, je zal er normaal gezien geen spijt van hebben
                        Fotocollectie:
                        http://s263.photobucket.com/albums/ii151/TomsonBE/
                        http://www.flickr.com/photos/40502193@N08/

                        Comment

                        Working...
                        X