Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lamp

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lamp

    De eerste keer dat in het forum 'Macro & Close-up' een foto post. Voor alle duidelijkheid: de lamp was een beetje vuil.


    Nikon D8x - Nikkor 12-1000 F1.4 en twee medewerkers om alles te dragen

  • #2
    Re: Lamp

    helaas vind ik dit niet zo geslaagd ,omdat :
    -de achtergrond niet volledig egaal donder is
    -flare is ook storend (wegwerken met ps)
    -probeer volgende keer met een lamp die geen lettesr bovenop heeft en gebruik een dimschakelaar zodat je mooi kunt focussen op het wolfraam bij een minimale stroomtoevoer
    mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

    IMac/IPad/Mac Air 
    D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

    Comment


    • #3
      Re: Lamp

      Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
      helaas vind ik dit niet zo geslaagd ,omdat :
      -de achtergrond niet volledig egaal donder is
      -flare is ook storend (wegwerken met ps)
      -probeer volgende keer met een lamp die geen lettesr bovenop heeft en gebruik een dimschakelaar zodat je mooi kunt focussen op het wolfraam bij een minimale stroomtoevoer
      Devid, bedankt voor je reactie. Ik wil wel even reageren op je opmerkingen:

      - Niet egaal donker: rechts is de schijn van de lamp op een witte muur (wandlicht), ik vind dit zelf helemaal niet storend, maar dat is natuurlijk iedereen zijn smaak.
      - Er is geen sprake van flare, het betreft een tweede lamp een viertal meters verder. Vond ik persoonlijk een meerwaarde voor de foto.
      - Het is al een dimschakelaar, indien nog donkerder was een statief noodzakelijk, en dat was moeilijk ivm de hoogte en plaatsgebrek. Wat betreft de letters heb je gelijk.

      Greetz
      Renaat
      Nikon D8x - Nikkor 12-1000 F1.4 en twee medewerkers om alles te dragen

      Comment

      Working...
      X