Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe digitale camera... advies nodig aub??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe digitale camera... advies nodig aub??

    De kerst is in aankomst en ik wil mezelf een nieuwe camera kado doen
    nu ja ik dacht voor de Panasonic Lumix FZ 50 te gaan..
    omdat ik denk dat deze het dichst tegen de reflexe aanleunt (zitk just of ni? )

    Nu ja is da toestel de moeite? tis voor amateur gebruik met oog op "miss wel hobby voor later "

    Groeten en alvast bedankt..

    ps: zouden er ng kerstacties komen die de prijzen doen dalen?
    want heb al gezien da overal andere prijzen zijn.. bij de een 403 en bij de ander 518..
    en is online bestellen betrouwbaar??

    GReetez
    Last edited by Peusy; 15 december 2007, 10:02.

  • #2
    Re: Nieuwe digitale camera... advies nodig aub??

    Niemand??

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe digitale camera... advies nodig aub??

      Als je nog een FZ50 wil, dan zal je die moeten kopen waar je er nog één kan vinden. Ze worden niet meer gemaakt.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwe digitale camera... advies nodig aub??

        Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
        Als je nog een FZ50 wil, dan zal je die moeten kopen waar je er nog één kan vinden. Ze worden niet meer gemaakt.
        is da een teken dat er een nieuw model van uitkomt of...?

        Comment


        • #5
          Re: Nieuwe digitale camera... advies nodig aub??

          Een blik op de site van Panasonic leverd je dit op:
          http://www.panasonic.be/servlet/PB/m..._l6/index.html
          Een test raport vind je hier:
          http://www.dpreview.com/reviews/panasonicfz18/
          Janus.
          Canon S5 + Olympus TCON-17 TC
          Enkele van mijn foto's

          Comment


          • #6
            Re: Nieuwe digitale camera... advies nodig aub??

            Oorspronkelijk geplaatst door Peusy Bekijk bericht
            is da een teken dat er een nieuw model van uitkomt of...?
            Er zou geen vervanger komen met een handmatige zoom, en dat is spijtig want net die handmatige zoomfunctie was voor velen de reden om die FZ50te kopen. Met een motorzoom is het vrij moeilijk om snel en juist in te zoomen op het onderwerp. Handmatig gaat dat véél beter.
            Canon heeft vroeger ooit een "gemotoriseerde zoomlens" voor reflexcamera's gemaakt, gelukkig is het bij één model gebleven...

            De FZ18 zou de opvolger zijn van de FZ50, die FZ18 zou wel een heel goede lens hebben.
            De meeste compacte digitale camera's beginnen vanaf zo'n 35mm (omgerekend naar een kleinbeeld analoge reflex of een full-frame digitale reflex), die panasonic begint al vanaf 28mm. En dat is ook een groot pluspunt.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: Nieuwe digitale camera... advies nodig aub??

              de fz50 is zeker een aanrader. Ik zou zeker niet zeggen dat fz18 opvolger is van fz50 want

              handmatig scherpstellen en zoomen is geen optie voor fz18
              zelfs de fz50 is nog iets rapper dan de fz18

              ik zou eerder de fz18 een uitbreiding van het gamma maken met meer trekken van de fz8 (kijk maar naar de bouw)

              en als je de fz50 zou nemen, kan je die gerust kopen bij digitalstreet, zeker te vertrouwen daar heb ik mijn tz2 gekocht van panasonic. en geloof dat de fz50 daar staat voor 403€.

              Dus de fz50 bij digitalstreet voor 403€ zeker DOEN.
              nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

              Comment


              • #8
                Re: Nieuwe digitale camera... advies nodig aub??

                Oorspronkelijk geplaatst door ducaudi Bekijk bericht
                de fz50 is zeker een aanrader. Ik zou zeker niet zeggen dat fz18 opvolger is van fz50 want

                handmatig scherpstellen en zoomen is geen optie voor fz18
                zelfs de fz50 is nog iets rapper dan de fz18

                ik zou eerder de fz18 een uitbreiding van het gamma maken met meer trekken van de fz8 (kijk maar naar de bouw)

                en als je de fz50 zou nemen, kan je die gerust kopen bij digitalstreet, zeker te vertrouwen daar heb ik mijn tz2 gekocht van panasonic. en geloof dat de fz50 daar staat voor 403€.

                Dus de fz50 bij digitalstreet voor 403€ zeker DOEN.
                OK dank u!! dan ga ik m een vn dees daar bestelle, want daar staat m idd voor 403 euro... vind t gek da m daar meer dan 100 euro goedkoper is dan op digicamshop

                greetz

                Comment


                • #9
                  Re: Nieuwe digitale camera... advies nodig aub??

                  Ik verstond het eerst ook niet dat het daar zoveel scheelde met hier in belgie. Dus heb ik een midweek in een centerparcs geboekt en een omweg genomen om eens te gaan kijken.

                  En goeie service, en de juiste (goedkoopste) prijs.

                  ps: Veel plezier met je camera
                  nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

                  Comment

                  Working...
                  X