Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Voorverkenningdag Cap gris nez

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Voorverkenningdag Cap gris nez

    Na enig overleg willen we een dag organiseren met de bedoelling :

    Een voorverkenningsdag die we wensen te organiseren op 9 maart naar de opaalkust waarbij we de bedoeling vermelden, nl:
    -voorafgaand individuele infogaring omtrent locaties
    - deze info te verspreiden via mail naar diegenen die zich willen meeengageren voor de "echte" SD om een selectie te maken (voorverkenners)
    - het doel van 24 feb is de locaties te bezoeken en niet echt om er een mini SD van te maken
    -we zoveel mogelijk proberen te carpolen
    -nadien de locaties evalueren en de echte SD in elkaar steken qua traject, vervoer, middagmaal, gidsen,....
    Ik zou de groep voorverkenners niet te groot willen maken (max 10).

    Waar we samenkomen en hoelaat we vertrekken laat ik hier nog weten

    Met speciale dank aan Devid
    Last edited by eric schroeyen; 30 december 2007, 12:44.
    Ik zal ooit zonder fout leren schrijven

  • #2
    Re: Voorverkenningdag Cap gris nez

    stuur een mail naar Eric of mij indien je wenst mee te gaan voor deze verkenningsdag met vermelding :
    -van je woonplaats en of je eigen vervoer hebt zodat we met het oog op Kyoto zo veel mogelijk kunnen samenrijden.
    - welke info jij reeds hebt omtrent mogelijke SD locaties Opaalkust of culineaire voltreffers

    devid
    mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

    IMac/IPad/Mac Air 
    D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

    Comment


    • #3
      Re: Voorverkenningdag Cap gris nez

      hi all

      ik ga mee op verkenning.

      Locatie: Tienen. Kan rijden (op kosten van de zaak )

      Comment


      • #4
        Re: Voorverkenningdag Cap gris nez

        Op verkenning?
        Graag .
        Mag ik mijn Prisma woordenboek NL-FR meenemen?

        Groetjes
        Skitch
        " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

        Comment


        • #5
          Re: Voorverkenningdag Cap gris nez

          paar tips :

          vanaf het vvv-kantoor van wissant vertrekt een rondwandeling van, ik denk een 5tal km : Le Sentier du Fartz. Deze komt langs een paar duinenmeren, met flink wat vogels..... http://www.terredes2caps.fr/ppal/Dir...RRE2CAPS_17340

          Plan je uiteindelijke dag goed tov de getijden. bij hoog water kan je bij geen van de caps op het strand (wat jammer is). als je het goed timed heb je wel witte kliffen vanaf het strand bij mooi licht (toch als je ook naar cap blanc nez gaat)

          als je vroeg genoeg gaat (zonsopgang) en bij helder weer kan je met beetje geluk mooie beelden van de britse kust schieten (vooral vanaf blanc nez)

          her en der langs de kustlijn zijn nog bunkers te vinden (sommingen zinken langzaam weg op de stranden). de meest interessante liggen volgens mij vanaf cap gris nez naar het zuiden... Je komt er ook een museum tegen (zelf nooit bezocht)

          het uit- en terug binnenvaren van de lokale vissers is ook een paar aktiefoto's waard (bootjes worden gestrand en dan opgepikt met een tractor. best eens informeren bij het toerismebureau wanneer ze meestal uitvaren

          kijk eventueel ook eens op volgende sites voor foto-ideeen
          Travel Photography - Welcome TrekEarth users! - Hello everyone, For those unaware, we recently, regrettably, shuttered another site. It was home to some of the best photos from around the world I've ever seen. We wanted to give the users of that site a second chance, where their diversity, worldliness, and talent would

          http://www.trekearth.com/gallery/Eur...Cap_Blanc-Nez/ en http://www.trekearth.com/gallery/Eur.../Cap_Gris-Nez/

          volgende sites kunnen nog wat ideeen geven waar precies te gaan kijken


          hier op het forum is ook al een hele hoop geschreven over de caps. bij zoekopdracht naar "blanc nez" krijg ik 67 topics voorgeschoteld, daar moet zeker een hoop bruikbaars tussenzitten

          Comment


          • #6
            Re: Voorverkenningdag Cap gris nez

            van harte bedankt voor de tips
            Ik zal ooit zonder fout leren schrijven

            Comment


            • #7
              Re: Voorverkenningdag Cap gris nez

              Oorspronkelijk geplaatst door lukkefluk Bekijk bericht
              paar tips :




              ... Je komt er ook een museum tegen (zelf nooit bezocht)


              ik wel , en het is niet het fotografisch hoogtepunt :-p tenzij het al heel veel is verandert.
              [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

              Comment


              • #8
                Re: Voorverkenningdag Cap gris nez

                Eric,

                Zoals aangehaald wil ik ook mee op voorverkenning. Hopelijk heb ik dan mijn nieuwe camera want een uurtje geleden is mijn huidige de deur uitgegaan. Zonder camera is alsof ik in mijn blootje zou gaan

                JanMetDePetenZonderCamera
                Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

                Comment


                • #9
                  Re: Voorverkenningdag Cap gris nez

                  voorverkennigsdag is voorlopig van 17 februari verplaatst naar 9 maart
                  mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

                  IMac/IPad/Mac Air 
                  D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

                  Comment


                  • #10
                    Re: Voorverkenningdag Cap gris nez

                    zeker van boven aan het standbeeld op Cap Blanc Nez de afdaling doen naar Escalles, en daar kan je héél simpel het strand op om fossielen, markasieten te zoeken of mooie prenten te schieten ...
                    embee ::: nikon stuff

                    Comment


                    • #11
                      Re: Voorverkenningdag Cap gris nez

                      thx voor de info
                      mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

                      IMac/IPad/Mac Air 
                      D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

                      Comment

                      Working...
                      X