Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke moet ik kiezen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welke moet ik kiezen?

    Hallo,

    Ik ben nieuw op het forum maar heb er wel al heel wat op gelezen. Na de feestdagen zal ik eindelijk genoeg geld bijeen hebben om mijn eerste dslr te kopen.
    Momenteel werk ik met een nikon f3 (nogal oud maar naar mijn mening toch goede camera) ik heb hier ook een heleboel goede lenzen voor, maar geen af. Daarnaast werk ik ook digitaal compact (pentax optio S40) maar deze twee kunnen me niet meer geven wat ik verder wil.
    Ik heb al heel wat gelezen en ik twijfel sterk of ik voor een tweedehands fuji S3pro of een nikon D80 zou gaan (de lens wordt waarschijnlijk 18-70af-s)

    kunnen jullie me mss wat helpen met mijn beslissing of stellen jullie iets anders voor

    groeten Cabi
    love and happiness!
    pentax k-7, sigma 30mm 1.4, 50-135 2.8, 50 1.7, 180 macro en 't kitlensje

  • #2
    Re: welke moet ik kiezen?

    Ik zou ook eens gaan onderzoeken met welke camera je favoriete lenzen kunnen meten(licht).
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: welke moet ik kiezen?

      Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
      Ik zou ook eens gaan onderzoeken met welke camera je favoriete lenzen kunnen meten(licht).
      Ja heb ik gedaan en voor zover ik kan vinden kan ik met mijn huidige lenzen bij geen van beide automatische lichtmeting krijgen
      Dit omdat mijn lenzen nog niet werken met contacten maar met een ringetje die het diafragma doorgeeft aan het toestel.
      bedankt voor de tip
      love and happiness!
      pentax k-7, sigma 30mm 1.4, 50-135 2.8, 50 1.7, 180 macro en 't kitlensje

      Comment


      • #4
        Re: welke moet ik kiezen?

        Oorspronkelijk geplaatst door Cabi Bekijk bericht
        Hallo,

        Ik ben nieuw op het forum maar heb er wel al heel wat op gelezen. Na de feestdagen zal ik eindelijk genoeg geld bijeen hebben om mijn eerste dslr te kopen.
        Momenteel werk ik met een nikon f3 (nogal oud maar naar mijn mening toch goede camera) ik heb hier ook een heleboel goede lenzen voor, maar geen af. Daarnaast werk ik ook digitaal compact (pentax optio S40) maar deze twee kunnen me niet meer geven wat ik verder wil.
        Ik heb al heel wat gelezen en ik twijfel sterk of ik voor een tweedehands fuji S3pro of een nikon D80 zou gaan (de lens wordt waarschijnlijk 18-70af-s)

        kunnen jullie me mss wat helpen met mijn beslissing of stellen jullie iets anders voor

        groeten Cabi
        Een 18/70 afs heb ik nog liggen,weinig gebruikt wegens aankoop 17/55 2.8
        Mvg.L.C

        Comment

        Working...
        X