Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

AF-S Teleconverter TC- 17- E2

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • AF-S Teleconverter TC- 17- E2

    Ik heb een AF-S Teleconverter TC- 17- E2 aangekocht voor op mijn schuifzoom AF-NIKKOR 80-200mm 1:2.8 Nikon ED te plaatsen. De converter past niet op deze lens, of doe ik iets verkeerd?

  • #2
    Re: AF-S Teleconverter TC- 17- E2

    Oorspronkelijk geplaatst door bouvelo Bekijk bericht
    Ik heb een AF-S Teleconverter TC- 17- E2 aangekocht voor op mijn schuifzoom AF-NIKKOR 80-200mm 1:2.8 Nikon ED te plaatsen. De converter past niet op deze lens, of doe ik iets verkeerd?

    Op het lijstje (zie handleiding TC) komt de AF 80-200 niet voor wel de AF-S 80-200. Je zou wel zeggen dat de vatting gelijk moet zijn.

    Je moet eerst de TC aanbrengen op de lens en daarna de lens + TC aan de camera bevestigen.
    Neem je wel de goede kant van de TC?
    mvgr
    antoine200

    Comment


    • #3
      Re: AF-S Teleconverter TC- 17- E2

      Oorspronkelijk geplaatst door antoine200 Bekijk bericht
      Op het lijstje (zie handleiding TC) komt de AF 80-200 niet voor wel de AF-S 80-200. Je zou wel zeggen dat de vatting gelijk moet zijn.

      Je moet eerst de TC aanbrengen op de lens en daarna de lens + TC aan de camera bevestigen.
      Neem je wel de goede kant van de TC?
      mvgr
      antoine200
      Ik heb alles gedaan volgens het boekje, TC gaat moeiteloos op toestel zelf, maar TC op de lens plaatsen gaat niet, er zit precies een rechtopstaand stopje in de weg.

      Comment


      • #4
        Re: AF-S Teleconverter TC- 17- E2

        Oorspronkelijk geplaatst door bouvelo Bekijk bericht
        Ik heb alles gedaan volgens het boekje, TC gaat moeiteloos op toestel zelf, maar TC op de lens plaatsen gaat niet, er zit precies een rechtopstaand stopje in de weg.

        Zoals ik al eerder schreef is de AF-S TC gemaakt voor hoofdzakelijk AF-S lenzen. Er kunnen maar enkele AF lenzen op worden geplaatst zie je handleiding TC.
        Jouw AF lens kom niet voor op dit lijstje.
        Nikon heeft ook AF Teleconverters. Ik denk dat je die voor jouw lens moet hebben.
        mvgr
        antoine200

        Comment


        • #5
          Re: AF-S Teleconverter TC- 17- E2

          Er zijn mensen op het internet - google maar eens - die het 'stopje' weggevijld hebben en met tevredenheid hun TC17E (of TC 14E) met volle tevredenheid gebruiken (mocht ik het zelf vinden post ik hier een update).
          De TC 14E, 17E en 20E zijn anders uitsluitend te gebruiken op AFs-lenzen (en dan nog niet allemaal). De compabiliteit van converters is normaal terug te vinden bij iedere lenzenbrochure van Nikon.
          Minder glas dan vroeger, maar beter.

          Comment


          • #6
            Re: AF-S Teleconverter TC- 17- E2

            Al gevonden (modificatie TC14E):

            http://photo.net/bboard/q-and-a-fetch-msg?msg_id=000cG0

            http://photo.net/bboard/q-and-a-fetc...ic=photo%2enet

            http://photo.net/bboard/big-image?bb...pload_id=28643

            en de beste van allemaal;

            http://nikonpages.heymanphotography.com/tcmod/
            Minder glas dan vroeger, maar beter.

            Comment


            • #7
              Re: AF-S Teleconverter TC- 17- E2

              Dank u voor de respons, ik denk dat ik beter deze TC terug verkoop, en voor een andere TC uitkijk. Wat zou dan de beste oplossing zijn qua kwaliteit ook?

              Comment


              • #8
                Re: AF-S Teleconverter TC- 17- E2

                Oorspronkelijk geplaatst door bouvelo Bekijk bericht
                Dank u voor de respons, ik denk dat ik beter deze TC terug verkoop, en voor een andere TC uitkijk. Wat zou dan de beste oplossing zijn qua kwaliteit ook?
                Zelfs indien je de nok wegvijlt zal je de lens enkel manueel kunnen scherpstellen.

                Op Nikonians kan je trouwens een mooi overzicht vinden over de compatibiliteit tss de versch. tc's op Nikon glas.

                Ik denk dat je voor jou objectief best uitkijkt naar een Kenko tc doch deze bestaan enkel in 1.4 X of 2X...

                Good luck

                Silent M.

                Comment


                • #9
                  Re: AF-S Teleconverter TC- 17- E2

                  Misschien een handig tabelletje voor in de toekomst.

                  BD0497BE : Nikon body + glas
                  www.RudyVerrijt.info

                  Comment


                  • #10
                    Re: AF-S Teleconverter TC- 17- E2

                    heeft iemand eigenlijk ervaring met de combinatie kenko tc14 of 20 met de 80-200 schuifzoom? gaat de kwaliteit danig achteruit of blijft deze binnen de perken?

                    Comment

                    Working...
                    X