Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Strepen in jpeg's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Strepen in jpeg's

    Mijn broer heeft een scanner (canon 4400F). Ik heb negatiefjes en enkele afbeeldingen uit een boek die ik digitaal zou willen hebben.

    Ik dus op familiebezoek. Op zijn pc waren de resultaten prima. Ik heb de ingescande negatiefjes en foto's daarna op een USB-stick en op een CD gekopieerd om ze op mijn pc te zetten.

    Vanaf dan beginnen de problemen:



    Het engeltje en de sprong zijn ingescande negatieven. "Chinatown" is een afbeelding uit een boek.

    Sommige JPEG's vertonen strepen of zijn helemaal beschadigd. Ik heb ze op verschillende pc's uitgeprobeerd met overal hetzelfde resultaat.

    Van de ingescande negatiefjes was ongeveer 50% gestreept. De rest was goed.
    Van de ingescande afbeeldingen (uit een boek) was er geen enkele goede bij.

    Ik dacht eerst dat het kwam omdat ik manueel contrast en helderheid van de scan had bijgeregeld. Maar ik heb ook strepen in negatiefjes waar ik gewoon op "scannen" geklikt heb.
    Het after-service departement van Canon heb ik ook al gecontacteerd. Hun antwoord was: Probleem van windows, contacteer microsoft.

    Iemand een suggestie?

    (de home editie van windows XP is het stuurprogramma van de pc waar de scanner op staat)

  • #2
    Re: Strepen in jpeg's

    Ik heb ook ooit eens strepen gehad. Met een betere USB-kabel waren ze verdwenen.

    Comment


    • #3
      Re: Strepen in jpeg's

      Topic verplaatst naar een meer passend forumonderdeel.
      Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
      --------

      Comment

      Working...
      X