Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dilemma camera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Dilemma camera

    Onlangs heb ik een Nikon D40 aangekocht, maar wat bleek, een week later won ik een Sony alpha 700. Nu vraag ik mij natuurlijk af welke ik best van de hand doe. Aangezien mijn kennis nogal beperkt is (ik begin pas in februari met mijn opleiding in avondschool) en ik van de technische kant nog niets begrijp, heb ik dus wat hulp nodig. Bedoeling is wel dat ik er later toch wat semi-professioneel mee ga werken, als aanvulling op mijn journalistiek werk. Iemand die wat goede raad voor mij heeft?

  • #2
    Re: Dilemma camera

    D40 buiten , A700 houden. Nikon D40 is een instapmodel. De A700 is een topmodel.
    Homo Sapiens Pentaxiensis

    Comment


    • #3
      Re: Dilemma camera

      Of beiden eruit en dan kopen wat je wil, misschien valt er ergens een goede deal te maken.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Dilemma camera

        Geen twijfel, D40 buiten en A700 houden.

        Comment


        • #5
          Re: Dilemma camera

          Misschien stom,

          Maar hou de D40 als backup. En de A700 als werkpaard.

          Grtz

          Bryan
          Nikon D3/D300/D200 met grip & wat AF-S glas; 50mm F1.8, Nikon 1.4/1.7x converter; SB900/SB800/2 SB600; Coolwalker I-tank. Panasonic Lumix TZ5 voor als elke gram er een te veel is

          Comment


          • #6
            Re: Dilemma camera

            De keuze ligt helemaal bij jezelf,
            voor de D40 krijg je minder terug dan voor de A700.

            Wat ik zou doen zijn 2 dingen aangezien je zelf zegt nog in een beginstadium te zitten qua fotografie.

            Of alles weg doen en een toestel en lenzen naar keuze aanschaffen wat ertussenin zit.

            Of de D40 houden en de A700 inruilen tegen goed glas.
            Tegen de tijd dat je weet wat de beperkingen zijn van je toestel kan je altijd nog upgraden naar een deftiger toestel die nu nog niet gemaakt is.
            Maw. als je over 2 jaar wilt veranderen zijn er weer nieuwere toestellen uit en vind je de "minder nieuwe" tegen voordeliger prijzen.

            Dit omdat je de vele uitgebreidde mogelijkheden van de toestellen waarschijnlijk niet of nouwelijks zult gebruiken.
            En de D40 heeft genoeg mogelijkheden om hiermee een opleiding te volgen.

            Je glas is de qualiteit, niet je toestel.

            Greetz rich
            D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

            Comment


            • #7
              Re: Dilemma camera

              Je noemt wel de toestellen, niet je glas. Je lenzen en eventueel aan te schaffen lenzen gaan de doorslag geven.
              Sony en Olympus
              Fotoseries

              Comment

              Working...
              X