Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

winkel die openstaat voor pentax

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • winkel die openstaat voor pentax

    ik bedoel dus :
    ik ga binnenkort een pentax dslr kopen en ben dus op zoek naar een winkel waar het personeel hier ook wat over kent of toch moeite willen doen mocht ik ooit een probleem ermee hebben.
    (dus geen internetwinkels...)
    liefst regio leuven - brussel
    ik wil gerust iets meer bealen voor service (voor en na verkoop) maar geen 100en euros natuurlijk (en als je even rond kijkt zijn er wel degelijk zulke grote verschillen)
    maar wat ik tot nu toegevonden heb van winkels die ook nog een mooie prijs hebben zijn : foto rubens en konijnenberg
    wat qua afstand nog wel te overbruggen valt! (in antwerpen ben je van hieruit ook op een halfuurtje)

    nog winkelsuggesties?

    alvast bedankt

  • #2
    Re: winkel die openstaat voor pentax

    Niet perfect in de buurt maar foto Graus in Maastricht heeft veel modellen uit de Pentax collectie en ten minste 1 verkoper die deskundig is op het gebied van Pentax.

    Comment


    • #3
      Re: winkel die openstaat voor pentax

      Ik zou in Antwerpen naar Grobet gaan (www.grobet.be). Als je zegt dat je een Pentax wil zullen ze je daar wel helpen. Wel duidelijk laten blijken dat je niet in de andere merken geïnteresseerd bent, dan helpen ze je zonder problemen aan je Pentax. Iemand die zegt dat hij een reflex wil en Pentax overweegt zonder meer zullen ze mss wel in een andere richting durven te duwen (hoewel...), maar over 't algemeen respecteren ze de klanten er meer dan op een ander...

      Ze hebben meestal ook wel meer op stock dan in de meeste andere winkels. Eventueel eerst eens proberen te bellen (op een kalme moment, anders nemen ze niet op) om te checken dat ze alles wat je wil bekijken in stock hebben...

      hth, Wim
      Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

      Comment


      • #4
        Re: winkel die openstaat voor pentax

        Ben inderdaad ook van mening dat je bij Grobet goed gesteld gaat zijn. Andere keuze waar ik de verkopers heel objectieve mensen vind is Foto Nelissen aan de Brusselpoort in Mechelen. Best ook daar eens even op voorhand bellen om te vragen wat ze binnen hebben.

        Anderzijds mag je bij het groot aantal kwaliteitsproducten op de DSLR markt niet verschieten dat men je misschien ook wel eens een ander merk wil aanraden. Ik zou zo'n gedrag niet direct veroordelen.

        Djienbe
        Last edited by djienbe; 13 december 2007, 17:17. Reden: taalfout

        Comment


        • #5
          Re: winkel die openstaat voor pentax

          Veel is er niet meer in Leuven. Fotokar heeft een slechte reputatie qua beleefdheid. Ik zou bij Vanbergen op de Tiensesteenweg gaan. Ik ken hem niet echt, maar hij is daar al zeker 30 jaar. En niet onvriendelijk. Maak gewoon van in het begin duidelijk dat je die Pentax en niets anders wilt.

          Comment


          • #6
            Re: winkel die openstaat voor pentax

            Oorspronkelijk geplaatst door stutteke Bekijk bericht
            ik bedoel dus :
            ik ga binnenkort een pentax dslr kopen en ben dus op zoek naar een winkel waar het personeel hier ook wat over kent of toch moeite willen doen mocht ik ooit een probleem ermee hebben.
            (dus geen internetwinkels...)
            liefst regio leuven - brussel
            ik wil gerust iets meer bealen voor service (voor en na verkoop) maar geen 100en euros natuurlijk (en als je even rond kijkt zijn er wel degelijk zulke grote verschillen)
            maar wat ik tot nu toegevonden heb van winkels die ook nog een mooie prijs hebben zijn : foto rubens en konijnenberg
            wat qua afstand nog wel te overbruggen valt! (in antwerpen ben je van hieruit ook op een halfuurtje)

            nog winkelsuggesties?

            alvast bedankt

            wat jij zegt , ik kocht mijn pentax K 10 D voor 899,-€ en kreeg er een bon bij van 95,-€ = ik betaalde dus 800,-€ bij Dixons en nu zag ik hem onlangs staan bij actionshop Cornelis voor 1200,-€ ... das gewoon te gek voor woorden. En er was nix speciaal bij of zo hoor !!!
            Met die 400,-€ verschil ga ik me lekker een objectief en een flitser kopen.

            Ik snap niet dat mensen niet eerst eens rondkijken of vragen of ze niet bedrogen worden.
            Kijk ik was nu net van plan om een objectiefje en een flits te kopen bij dixons en ishpuini wist me te vertellen dat ik te veel zou betalen .... na wat zoeken heb ik besloten om bij digitalstreet te gaan shoppen .... verschil in prijs van lens en flits samen = 230,-€ .... door een beetje rond te vragen en wat zoeken.

            samengevat doe ik mij 630,-€ winst op toestel , objectief en flits samen.
            nie slecht hé !!!
            Pentax K10D - 18-55mm en 50-200mm .
            Flitser Pentax AF 360 FGZ

            Comment


            • #7
              Re: winkel die openstaat voor pentax

              Er is een koopje te doen bij "Aangeboden". Hombre verkoopt zijn Pentax en de prijs ziet er héél redelijk uit.

              Comment


              • #8
                Re: winkel die openstaat voor pentax

                Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk bericht
                Er is een koopje te doen bij "Aangeboden". Hombre verkoopt zijn Pentax en de prijs ziet er héél redelijk uit.
                Denk ik niet... Hij verkoopt inderdaad z'n 10D, maar da's de Canon 10D (voorouder van de 40D), niet de Pentax K10D...

                Wim
                Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

                Comment


                • #9
                  Re: winkel die openstaat voor pentax

                  Pentax K100D + kitlens voor 399€ in Hasselt bij Bartok...
                  Misschien een klein tripje naar Limburg de moeite waard?

                  Comment


                  • #10
                    Re: winkel die openstaat voor pentax

                    Oorspronkelijk geplaatst door ishpuini Bekijk bericht
                    Denk ik niet... Hij verkoopt inderdaad z'n 10D, maar da's de Canon 10D (voorouder van de 40D), niet de Pentax K10D...

                    Wim
                    Oeps, vond het al zo goedkoop Mijn fout.

                    Comment


                    • #11
                      Re: winkel die openstaat voor pentax

                      Kijk eens bij
                      Foto-Studio L D BVBA Leuvensesteenweg 379 3070 Kortenberg
                      of telefoneer hem even.

                      Ik weet dat hij al jaren pentax verkoopt

                      Jo(han)
                      Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

                      Comment


                      • #12
                        Re: winkel die openstaat voor pentax

                        bij fotostudio ging ik vroeger (jaren geleden) om paspoortfototjes te laten maken
                        maar die hadden dacht ik toch nooit veel toestellen in de winkel staan...
                        maar ik zou daar eens kunnen binnenspringen

                        bedankt

                        andere adresjes zijn ook nog steeds welkom :-)

                        Comment


                        • #13
                          Re: winkel die openstaat voor pentax

                          Ik heb net bij Nelissen in Mechelen een k10d gekocht, met tamron 18-250 en battery-grip en extra batterij en een simpel statiefje.
                          Totale prijs: 1495€
                          Ik ben tot nu toe heel erg tevreden over dit materiaal én over de uitleg die ik daar gekregen heb ( trust me, als het slecht is zeg ik het ook )
                          St. Netels from Malinas a la Playa :-) PENTAX K10D & LEICA D-Lux 3 FavQuote: "There's nothing an agnostic can't do if he really doesn't know whether he believes in anything or not." http://flickr.com/photos/7385503@N05/

                          Comment


                          • #14
                            Re: winkel die openstaat voor pentax

                            Oorspronkelijk geplaatst door stutteke Bekijk bericht
                            ik bedoel dus :
                            ik ga binnenkort een pentax dslr kopen en ben dus op zoek naar een winkel waar het personeel hier ook wat over kent of toch moeite willen doen mocht ik ooit een probleem ermee hebben.
                            (dus geen internetwinkels...)
                            liefst regio leuven - brussel

                            nog winkelsuggesties?

                            alvast bedankt
                            Ik had graag dezelfde vraag gesteld voor regio Gent... goede Pentax-verdelers aldaar?

                            Comment


                            • #15
                              Re: winkel die openstaat voor pentax

                              waarschijnlijk te ver ...
                              in Beernem is een fotograaf die enkel voorraad heeft van ... Pentax (toestellen en objectieven) en die er vrij veel van kent. Een freak zou ik zeggen.

                              Beernem ligt op 25 km van Gent (richting Brugge) maar net aan de afrit E40... wie weet.

                              Als Olympus-bezitter weet ik wat het betekent als iedere verkoper automatisch teruggrijpt naar Nikon of Canon. De Olympus- en Pentaxbezitters worden een zeldzaam ras, geloof ik. Ik zou ook wat baan willen doen om iemand te spreken die echt wat kent van mijn merk...
                              Die merken zouden toch eens wat moeten doen aan hun distributiesysteem of invoerder. De kleinere merken krijgen niet eens een kans om te verkopen bij de doorsnee fotograaf. De verkooppunten zijn niet gemotiveerd om de kleinere merken te verkopen, laat staan om in voorraad te nemen.



                              sukses !


                              R
                              Nikon D7000/16-85mm / 70-300mm / 50 mm f1.8 / 85 mm f1.8 / Tamron 70-200 f2.8 / SB600

                              Comment

                              Working...
                              X