Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

help !

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • help !

    Hoi ,

    Ik had een objectief besteld voor mijn Pentax K10D maar het type was er niet en nu hebben ze een andere besteld voor mij en die gaat er even blijven liggen.
    Het gaat om het type " PEN FL 50-200mm DA "
    Ten eerste is dit een goeie , ten tweede waar is die goed voor en ten derde is de prijs een beetje OK = 260,- euro


    Dan hebben ze ook een flitser liggen voor mij , type "PEN FL 360 FGZ"
    Ook hier zou ik jullie willen vragen is die OK qua prijs / kwaliteit ? de prijs hiervan is : 369,- euro


    alvast bedankt en groetjes !!!
    Pentax K10D - 18-55mm en 50-200mm .
    Flitser Pentax AF 360 FGZ

  • #2
    Re: help !

    Oorspronkelijk geplaatst door gravis Bekijk bericht
    Hoi ,

    Ik had een objectief besteld voor mijn Pentax K10D maar het type was er niet en nu hebben ze een andere besteld voor mij en die gaat er even blijven liggen.
    Het gaat om het type " PEN FL 50-200mm DA "
    Ten eerste is dit een goeie , ten tweede waar is die goed voor en ten derde is de prijs een beetje OK = 260,- euro


    Dan hebben ze ook een flitser liggen voor mij , type "PEN FL 360 FGZ"
    Ook hier zou ik jullie willen vragen is die OK qua prijs / kwaliteit ? de prijs hiervan is : 369,- euro


    alvast bedankt en groetjes !!!
    Welk type objectief had je willen kopen? En het type wat ze nu aangeven is denk ik een smc DA 50-200 f4-5,6 ED. Maar 260,- voor deze lens zou veel te duur zijn. Deze is verkrijgbaar vanaf 149,-

    En een flitser met type FL 360 FGZ lijkt me ook niet correct. Dat zou de AF360FGZ moeten zijn. Maar 369,- voor deze flitser is véél te duur. Deze kost normaal rond 220,- Voor 369,- zou het de type AF540FGZ moeten zijn....
    www.indetailfotografie.nl

    Comment


    • #3
      Re: help !

      Mark is me net voor...

      Prijzen lijken me inderdaad veel te hoog!

      Dewelke had je gewillen ipv de DA50-200? Want die is het idd allicht. De DA50-200 is niet slecht, zelfs redelijk goed voor z'n prijs en klasse, maar 't blijft een consumententelezoom, dus verwacht er niet te veel van. Hij zou wel erg goed passen naast je DA18-55 hoor... maar dus niet voor die prijs...

      In het geval je de DA*50-135/2.8 bestelde (daarvan kan ik me inbeelden dat er leverproblemen zouden zijn, hoewel ik het nog maar enkel van de DA*16-50/2.8 hoorde), dan gaat deze DA50-200 geen alternatief zijn. De DA*50-135 is zonder meer de beste zoom die Pentax momenteel maakt, onevenaarbaar door de DA50-200...

      hth, Wim
      Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

      Comment


      • #4
        Re: help !

        Ik had de volgende besteld :

        Objectief : Pentax P-DA 50-200mm f/4-5.6 ED

        Flitser : Pentax AF 360 FGZ


        en zij hebben liggen : PEN FL 50-200mm DA en PEN FL 360 FGZ .

        ik vind die dingen zelfs niet met google , net even gekeken !
        Ik ga straks eens grondig googlen ....
        Pentax K10D - 18-55mm en 50-200mm .
        Flitser Pentax AF 360 FGZ

        Comment


        • #5
          Re: help !

          Oorspronkelijk geplaatst door gravis Bekijk bericht
          Ik had de volgende besteld :

          Objectief : Pentax P-DA 50-200mm f/4-5.6 ED

          Flitser : Pentax AF 360 FGZ


          en zij hebben liggen : PEN FL 50-200mm DA en PEN FL 360 FGZ .

          ik vind die dingen zelfs niet met google , net even gekeken !
          Ik ga straks eens grondig googlen ....
          Ach... geen zorgen maken hoor, dat zijn dezelfde producten!! De referenties zijn allicht gewoon interne codes uit hun order systeem. Straffe winkel... dat ze denken dat ze andere producten binnen kregen... De eerste keer dat ze daar Pentax verkopen?

          Rest dat de prijzen wel naar de hoge kant zijn...

          Wim
          Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

          Comment


          • #6
            Re: help !

            tja , ik zat namelijk met een bon van 95,- euro ziet ge ?
            en die moet dringend ingeruild worden.

            maar de prijzen zijn idd héél hoog hé ?
            Ik denk dat ik er beter aan doe ze bij Digitalstreet.nl te bestellen en met die bon van bij DIXONS me wat andere spulletjes ga kopen .

            maar ja dan zit ik weer met een andere vraag , wat is de beste all-round objectief tot zo'n 300 à 330 euro ???
            en zijn er betere types bij Tamron of sigma ???

            zelfde voor de flitser ... liefst de prijs wat laag houden ook hé ...

            zeg , en bedankt voor jullie snelle hulp hoor !!!

            Ik ken er echt nog nix van hoor
            Pentax K10D - 18-55mm en 50-200mm .
            Flitser Pentax AF 360 FGZ

            Comment


            • #7
              Re: help !

              Oorspronkelijk geplaatst door gravis Bekijk bericht
              tja , ik zat namelijk met een bon van 95,- euro ziet ge ?
              en die moet dringend ingeruild worden.

              maar de prijzen zijn idd héél hoog hé ?
              Ik denk dat ik er beter aan doe ze bij Digitalstreet.nl te bestellen en met die bon van bij DIXONS me wat andere spulletjes ga kopen .

              maar ja dan zit ik weer met een andere vraag , wat is de beste all-round objectief tot zo'n 300 à 330 euro ???
              en zijn er betere types bij Tamron of sigma ???

              zelfde voor de flitser ... liefst de prijs wat laag houden ook hé ...

              zeg , en bedankt voor jullie snelle hulp hoor !!!

              Ik ken er echt nog nix van hoor

              Bij Dixons zou ik zowiezo geen foto-apparatuur kopen, weinig vertrouwen in. (en niet geheel onterecht blijkt wel weer ) Wel kun je daar prima bijvoorbeeld geheugenkaartjes of oplaadbare batterijen (voor een externe flitser wellicht) aanschaffen.

              Wat bedoel je precies met all-round objectief? Een superzoom? Die zou ik per definitie links laten liggen omdat die over 't algemeen geen geweldige resultaten geven. (Alhoewel veel mensen overigens toch tevreden zijn over de Tamron 18-250, die inmiddels ook onder het Pentax merk verkrijgbaar is. Deze Tamron lens kost dan nog wel zo'n 415,-)

              Een lens die jouw 18-55 goed aanvult is denk ik een Sigma APO 70-300 f4-5,6. Dit is ook een consumer-lens vergelijkbaar met de Pentax 50-200 maar dan met een wat meer bereik. Ik heb zelf overigens geen ervaring met deze
              lens maar weet dat deze een goede reputatie heeft voor z'n prijs (rond 220,-) en ik heb al meerdere prima resultaten van deze lens voorbij zien komen op dit forum, zoals deze (overigens op een Nikon body). Mocht je deze lens overwegen, zorg er dan wel voor dat je de APO versie aanschaft. Deze schijnt een stuk beter te zijn. (maar daardoor ook iets duurder, de non APO versie kost zo'n 150,-) Het 'gat' tussen 50mm en 70mm zul je zeker niet missen.

              Heb je geen behoefte aan veel meer mm's, dan zou je ook kunnen overwegen om de kitlens te vervangen voor een betere, lichtsterkere lens zoals de Tamron 28-75mm f2.8.. Dit objectief heeft een héle goede reputatie. Nadeel van deze is dat je wel een stuk breedhoek mist, maar daarvoor zou je de kitlens uiteraard gewoon kunnen behouden......

              Qua flitser zou ik je in ieder geval adviseren een te kopen met een horizontaal draaibare kop. Ik heb uit kostenoverweging zelf de AF360 (die heeft dus geen horizontaal draaibare kop) gekocht en heb daar elke dag spijt van. In portretstand fotograferen met de AF360 op de camera is echt not done, omdat je de flitser niet via het plafond kunt bouncen. Resultaat; enorme slagschaduwen, 't zelfde als wanneer je de ingebouwde flash in de camera gebruikt. Wil je een Pentax flitser, kies dan een AF540. Eventueel zou je een Sigma EF 530 DG Super kunnen overwegen...
              Last edited by MarkEL; 14 december 2007, 23:01.
              www.indetailfotografie.nl

              Comment


              • #8
                Re: help !

                Pas op das niet altijd zo hoor , de richtprijs van m'n Pentax K10D is zo'n
                1000,-€ en bij Actionshop-Cornelis zag ik hem zelfs te koop staan voor 1200,-€, wel ... bij DIXONS betaalde ik 899 en kreeg bon van 95 dus eigenlijk betaalde ik maar 800,-€ en das toch nie duur hé ?

                maar idd , jullie hebben gelijk over die objectieven en flitsers die zijn ontzettend duur bij DIXONS , waarvoor mijn dank !

                ondertussen heb ik al mijn bestelling gedaan hoor ... het werd het volgende :

                objectief : Pentax DA 50-200mm F 4-5.6 ED 153,-€
                flits : Pentax AF 360 FGZ 202,-€



                ik betaal dus voor de twee samen bij Foto Konijnenberg 355,- €
                Bij dixons zou me dat 629,- gekost hebben !!! das bijna het dubbele zeg.


                bedankt voor alle hulp en info ...
                groetjes
                Pentax K10D - 18-55mm en 50-200mm .
                Flitser Pentax AF 360 FGZ

                Comment

                Working...
                X