Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nieuwe all-round lens (canon)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nieuwe all-round lens (canon)

    Hey,

    Ik heb al veel zitten rond kijken en zoeken maar raak er gewoon weg niet meer aan uit. Op dit ogenblik heb ik een EF-S 17-85 IS USM hangen aan een canon 350D. Nu vindt ik de foto's dat ik neem met die lens wel goed, maar ik wil terug een stapje verder gaan.

    Het mag gerust een lens zijn met L glas. De zoom range het liefst tussen die dat ik nu heb. Zolang het maar scherpe beelden produceert! Hoe minder bewerking, hoe liever!

    Prijs is niet echt belangrijk. Wat zijn jullie favo lenzen

    Greetz

    Shane

  • #2
    Re: nieuwe all-round lens (canon)

    Ik denk dat er maar 1 all round lens is:
    Canon EF 28-300mm F3.5-5.6 L IS USM, maar dan moet je er wel tegen kunnen van wat gewicht mee te sleuren. Anders moet je gaan kijken naar goede combinaties.
    Dank denk ik aan:
    16-35 F2.8
    24-70 F2.8
    70-200 F2.8 IS
    100-400 F4,5-5,6 IS
    Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
    http://www.stevevandegaer.be

    Comment


    • #3
      Re: nieuwe all-round lens (canon)

      canon 24-70 mm F2.8 L
      heb hem ook vanaf deze week, en razend content van,
      en als je dan wat meer groothoek wil, gebruikt je effe je kitlens he
      of je koopt je een 16-35 mm of een 17-40 mm .... ook van canon en L ...

      jakkes net te laat ...

      Comment


      • #4
        Re: nieuwe all-round lens (canon)

        Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
        Ik denk dat er maar 1 all round lens is:
        Canon EF 28-300mm F3.5-5.6 L IS USM, maar dan moet je er wel tegen kunnen van wat gewicht mee te sleuren. Anders moet je gaan kijken naar goede combinaties.
        Dank denk ik aan:
        16-35 F2.8
        24-70 F2.8
        70-200 F2.8 IS
        100-400 F4,5-5,6 IS
        Combinaties zijn altijd mogelijk. Zal even die lenzen checken dat je zegt.

        Comment


        • #5
          Re: nieuwe all-round lens (canon)

          Op een 1.6 cropcamera zou ik nu niet direct een alround lens aanbevelen die maar start op 24 of 28mm , hiermee heb je amper breedhoek. Ik denk dat als je het bij één lens wil houden dat de EF-S 17-55 2.8 IS de beste keuze is die je momenteel kan maken. Vlijmscherp , lichtsterk en laatste generatie IS , ideale alround waar je heel veel situaties mee zal aankunnen en die optisch ook een fikse verbetering zal zijn tegenover je 17-85.
          Als het perse L glas moet zijn dan zou ik de 17-40L ( of 16-35 indien je 2.8 nodig hebt ) in combinatie met één van de 70-200 versies aanbevelen.
          1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

          Comment


          • #6
            Re: nieuwe all-round lens (canon)

            Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
            Op een 1.6 cropcamera zou ik nu niet direct een alround lens aanbevelen die maar start op 24 of 28mm , hiermee heb je amper breedhoek. Ik denk dat als je het bij één lens wil houden dat de EF-S 17-55 2.8 IS de beste keuze is die je momenteel kan maken. Vlijmscherp , lichtsterk en laatste generatie IS , ideale alround waar je heel veel situaties mee zal aankunnen en die optisch ook een fikse verbetering zal zijn tegenover je 17-85.
            Als het perse L glas moet zijn dan zou ik de 17-40L ( of 16-35 indien je 2.8 nodig hebt ) in combinatie met één van de 70-200 versies aanbevelen.
            Kan het zijn dat deze staat voor 160 euro bij fotokonijnenberg? Heb al gehoord dat dit een zeer goede lens is.

            Comment


            • #7
              Re: nieuwe all-round lens (canon)

              Oorspronkelijk geplaatst door The_cobra666 Bekijk bericht
              Kan het zijn dat deze staat voor 160 euro bij fotokonijnenberg? Heb al gehoord dat dit een zeer goede lens is.
              Let op aub: de EFS 17-55 F2.8 USM IS niet verwarren met de nieuwe EFS 18-55 F3.5-5.6 IS.
              De eerste is kost € 862 bij Konijn, maar is dan ook volgens velen L - waardig.
              Die nieuwe wordt aangeboden voor € 167. Ik denk niet dat die als een upgrade te beschouwen is voor je bestaande EFS 17-85.


              Succes met je keuze
              Filip

              Comment


              • #8
                Re: nieuwe all-round lens (canon)

                Oorspronkelijk geplaatst door Filip1962 Bekijk bericht
                Let op aub: de EFS 17-55 F2.8 USM IS niet verwarren met de nieuwe EFS 18-55 F3.5-5.6 IS.
                De eerste is kost € 862 bij Konijn, maar is dan ook volgens velen L - waardig.
                Die nieuwe wordt aangeboden voor € 167. Ik denk niet dat die als een upgrade te beschouwen is voor je bestaande EFS 17-85.


                Succes met je keuze
                Filip
                Is wel raar dat hij geen L stempel krijgt. Aangezien zijn prijs en prestatie verdient ie dat wel vindt ik. Deze lens ga ik zeker eens checken

                Comment


                • #9
                  Re: nieuwe all-round lens (canon)

                  Oorspronkelijk geplaatst door The_cobra666 Bekijk bericht
                  Is wel raar dat hij geen L stempel krijgt. Aangezien zijn prijs en prestatie verdient ie dat wel vindt ik. Deze lens ga ik zeker eens checken
                  Krijgt volgens mij geen L label omdat het een EF-S en geen EF lens. Voor de rest zie ik geen reden.
                  Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                  http://www.stevevandegaer.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: nieuwe all-round lens (canon)

                    Mijn wandelsetje op de 5D wordt voorlopig een 17-40L, een 70-200L f4 IS en een 50mm, ik aarzel nog tussen de 3 verschillende versies 50mm omdat het altijd wat is met die dingen. Op een 350D heb je daar wat minder groothoek mee en wat meer tele, maar zeker een kwalitatief verantwoorde set.
                    Sony en Olympus
                    Fotoseries

                    Comment


                    • #11
                      Re: nieuwe all-round lens (canon)

                      ik heb die EFS 17-55 F2.8 USM IS, superlens, als je hem hier eens wil testen, you're welcome
                      Fuji XPRO1

                      Comment


                      • #12
                        Re: nieuwe all-round lens (canon)

                        Oorspronkelijk geplaatst door The_cobra666 Bekijk bericht
                        Is wel raar dat hij geen L stempel krijgt. Aangezien zijn prijs en prestatie verdient ie dat wel vindt ik. Deze lens ga ik zeker eens checken
                        Niet alleen is het geen EF lens (geen 24x36), de gebruikte materialen zijn vooral plastic voor de behuizing, terwijl dit voor L lenzen magnesium is.
                        Greetz Geert.
                        Canon gerief...

                        Comment


                        • #13
                          Re: nieuwe all-round lens (canon)

                          ons wandelsetje (ik&partner) is altijd vechten voor wie de 28-300 man hebben op z'n body ;-)))
                          Net terug van dagje parijs, en terug zelfde battle ;-)

                          veel mensen klagen erover, maar ik blijf bij m'n punt dat die lens echt superleuk is en ook wel mooie plaatjes geeft.
                          (op 5D moet ze echt super zijn)
                          Imagination is more important than knowledge...
                          http://www.kiekje.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: nieuwe all-round lens (canon)

                            Oorspronkelijk geplaatst door frankyds Bekijk bericht
                            ik heb die EFS 17-55 F2.8 USM IS, superlens, als je hem hier eens wil testen, you're welcome
                            Van waar ben je? Zou wel handig zijn om die lens even te kunnen testen Waarom maken ze eigenlijk zo weinig deftige ef-s lenzen?

                            Probleem is dat ik wel degelijk een breedhoek nodig heb. Meestal trek ik fuiven foto's en laat je daar nu niet altijd veel plaats hebben om even een stapje achter uit te zetten, meestal totaal niet... die breedhoek is dus echt nodig. Daarom dat ik een beetje twijfel om een EF lens te kopen.

                            Comment


                            • #15
                              Re: nieuwe all-round lens (canon)

                              breedhoek nodig?
                              mij lijkt de enige echte 10-22 mm
                              blijkbaar met resultaten die L-glas benaderen

                              staat op mijn lijstje !!!
                              en tweedehands moeilijk te vinden (moet reden voor zijn)
                              Peter
                              Canon eos 350D
                              kitlens & 28-135 mm IS USM & 70-300 mm IS USM

                              Comment

                              Working...
                              X