Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Plannen om mijn 17-55 AFS in te ruilen voor een 24-70 AFS.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Plannen om mijn 17-55 AFS in te ruilen voor een 24-70 AFS.

    Ik zit met de gedachte, om mijn nog splinternieuwe 17-55 AFS f2.8 in te ruilen voor een 24-70 AFS, dan ben ik volledig klaar voor Full Frame.


    Geert.
    Last edited by Guest42; 13 december 2007, 18:43.

  • #2
    Re: Plannen om mijn 17-55 AFS in te ruilen voor een 24-70 AFS.

    ja als je ff gaat een goede beslissing.
    Vraag is ga je investeren in die, nog te dure, ff??

    Doe je dat niet kan je natuurlijk ook nog met die 24-70 overweg, het hangt er ook een beetje vanaf waar je fotookes van neemt he..

    Je zal in alle geveel serieus wat breedhoek missen als je geen andere lens in je bezit hebt.
    maar misschien heb je die niet nodig maar 24 op crop is niet echt breed.

    Inderdaad een dilemma om eens rustig over na te denken.

    Ik persoonlijk zou het niet doen als je niet binnen korte tijd overschakelt naar ff.

    Risto
    Een veel te zwaar rugzakske met een toestelletje wat glas en een flitske,... Maar vooral veel te weinig tijd.

    Comment


    • #3
      Re: Plannen om mijn 17-55 AFS in te ruilen voor een 24-70 AFS.

      Oorspronkelijk geplaatst door Risto Bekijk bericht
      ja als je ff gaat een goede beslissing.
      Vraag is ga je investeren in die, nog te dure, ff??

      Doe je dat niet kan je natuurlijk ook nog met die 24-70 overweg, het hangt er ook een beetje vanaf waar je fotookes van neemt he..

      Je zal in alle geveel serieus wat breedhoek missen als je geen andere lens in je bezit hebt.
      maar misschien heb je die niet nodig maar 24 op crop is niet echt breed.

      Inderdaad een dilemma om eens rustig over na te denken.

      Ik persoonlijk zou het niet doen als je niet binnen korte tijd overschakelt naar ff.

      Risto
      Wanneer de D3 normaal verkrijgbaar is koop ik deze, dan gaat ook mijn D2X er uit, de rest van mijn objectieven is geschikt voor FF, gewoon nog een 17-35 aankopen, maar voorlopig wacht ik even af.

      Comment


      • #4
        Re: Plannen om mijn 17-55 AFS in te ruilen voor een 24-70 AFS.

        Ik heb zaterdag de 24-70 eens vastgehad, ben er al verliefd op.
        maar niet tegen de prijzen van cameranu.

        Bij
        Opzoek naar de beste links? Je vind ze op de Studio73.be Startpagina plaats nu ook je eigen links

        is toch iets gunstiger van prijs.
        Momenteel niet op stock maar het verschil in prijs is genoeg om wat geduld te hebben.
        BD0497BE : Nikon body + glas
        www.RudyVerrijt.info

        Comment


        • #5
          Re: Plannen om mijn 17-55 AFS in te ruilen voor een 24-70 AFS.

          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
          Wanneer de D3 normaal verkrijgbaar is koop ik deze, dan gaat ook mijn D2X er uit, de rest van mijn objectieven is geschikt voor FF, gewoon nog een 17-35 aankopen, maar voorlopig wacht ik even af.
          DAN zou ik niet twijfelen...
          Risto
          Een veel te zwaar rugzakske met een toestelletje wat glas en een flitske,... Maar vooral veel te weinig tijd.

          Comment


          • #6
            Re: Plannen om mijn 17-55 AFS in te ruilen voor een 24-70 AFS.

            Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
            Ik heb zaterdag de 24-70 eens vastgehad, ben er al verliefd op.
            maar niet tegen de prijzen van cameranu.

            Bij
            Opzoek naar de beste links? Je vind ze op de Studio73.be Startpagina plaats nu ook je eigen links

            is toch iets gunstiger van prijs.
            Momenteel niet op stock maar het verschil in prijs is genoeg om wat geduld te hebben.
            The 24-70 is sitting on my desk now..
            Very nice lens so far, I've still got to use it properly but it replaces my 17-55mm as standard lens on the D3.

            I've also found a 17-35mm for wider angle work.

            However.. I know i'm going to miss the 17-55mm for the D2X but yeah, can't have everything.. and my bag isn't big enough to fit all that stuff in.

            Comment


            • #7
              Re: Plannen om mijn 17-55 AFS in te ruilen voor een 24-70 AFS.

              Oorspronkelijk geplaatst door trebs Bekijk bericht
              However.. I know i'm going to miss the 17-55mm for the D2X but yeah, can't have everything.. and my bag isn't big enough to fit all that stuff in.
              En daardoor maak je anderen gelukkig
              Bedankt voor de vlotte en leuke ontvangst - leuk om je nog eens terug te zien
              Greetz, Kariboe
              * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
              Euh... deze quotering is zeer subjectief !

              Comment


              • #8
                Re: Plannen om mijn 17-55 AFS in te ruilen voor een 24-70 AFS.

                Geert,

                je weet beter dan ik wat je gewoonlijk gebruikt als lenzen.
                Maar nou ga ik eens iets geks zeggen: gebruik je echt vaak 'normale' brandpuntsafstanden? Ik stel de vraag omdat ik mezelf erop betrap dat ik vaak aan de uitersten van mijn 28-70 zit, en achteraf gezien vraag ik me af of ik (als ik in jouw plaats was, en als ik moest kiezen) niet eerder een 14-24 of eerder nog een een 17-35 zou kopen dan wel een 24-70: zit je echt vaak tussen 35 en 70? Ik persoonlijk zou eerder de range 17-24 missen dan wel de range 35-70... Maar ja, ik zeg maar wat geks, he
                erik, Nikon materiaal

                'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

                Comment


                • #9
                  Re: Plannen om mijn 17-55 AFS in te ruilen voor een 24-70 AFS.

                  Oorspronkelijk geplaatst door erikdk Bekijk bericht
                  Geert,

                  je weet beter dan ik wat je gewoonlijk gebruikt als lenzen.
                  Maar nou ga ik eens iets geks zeggen: gebruik je echt vaak 'normale' brandpuntsafstanden? Ik stel de vraag omdat ik mezelf erop betrap dat ik vaak aan de uitersten van mijn 28-70 zit, en achteraf gezien vraag ik me af of ik (als ik in jouw plaats was, en als ik moest kiezen) niet eerder een 14-24 of eerder nog een een 17-35 zou kopen dan wel een 24-70: zit je echt vaak tussen 35 en 70? Ik persoonlijk zou eerder de range 17-24 missen dan wel de range 35-70... Maar ja, ik zeg maar wat geks, he
                  is niet zo "raar", met mijn tamron 28-75mm miste ik ook de breedhoek kant het meest..
                  Photography helps people to see
                  -Berenice Abbott-
                  BD1050BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Plannen om mijn 17-55 AFS in te ruilen voor een 24-70 AFS.

                    Oorspronkelijk geplaatst door erikdk Bekijk bericht
                    Geert,

                    je weet beter dan ik wat je gewoonlijk gebruikt als lenzen.
                    Maar nou ga ik eens iets geks zeggen: gebruik je echt vaak 'normale' brandpuntsafstanden? Ik stel de vraag omdat ik mezelf erop betrap dat ik vaak aan de uitersten van mijn 28-70 zit, en achteraf gezien vraag ik me af of ik (als ik in jouw plaats was, en als ik moest kiezen) niet eerder een 14-24 of eerder nog een een 17-35 zou kopen dan wel een 24-70: zit je echt vaak tussen 35 en 70? Ik persoonlijk zou eerder de range 17-24 missen dan wel de range 35-70... Maar ja, ik zeg maar wat geks, he
                    Ja Erik,
                    Maar dat is dan normaal gezien alleen als ik echt van plan ben om op termijn naar Full Frame te gaan, met een crop camera is die 17mm ook maar 25,5mm,
                    en 24mm op full frame is voor het soort fotografie wat ik doe eigenlijk breed genoeg, ik hou niet zo erg van de vervorming die superbreedhoek met zich meebrengt
                    De twijfel slaat terug toe, want meer dan 6.000 € is verdomd veel geld voor een D3 met een 24-70 erbij we moeten toch nog wat realistisch blijven hé

                    Comment


                    • #11
                      Re: Plannen om mijn 17-55 AFS in te ruilen voor een 24-70 AFS.

                      Ik zou op een cropcamera nooit een lens gebruiken die pas vanaf 24mm start ( als het over een standaard zoom gaat ), blijkbaar is die 17-55 heel erg goed dus blijft idd de vraag of het dan zoveel beter zou worden… Daarentegen werk ik ook FF en ik geef eerlijk toe dat ik er tegenop zie om nog met cropcamera’s te werken en dan niet alleen omwille van beeldkwaliteit maar eerder om een goede grote en heldere zoeker te hebben .
                      Waarom niet gewoon wachten tot Nikon met een betaalbare FF ala 5D komt aandraven ? Volgens mij zullen ze wel moeten met zo iets op de markt komen, niet iedeeen wil/kan 4000 euro neertellen voor een body ….
                      1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                      Comment


                      • #12
                        Re: Plannen om mijn 17-55 AFS in te ruilen voor een 24-70 AFS.

                        Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
                        ...knip...Waarom niet gewoon wachten tot Nikon met een betaalbare FF ala 5D komt aandraven ? Volgens mij zullen ze wel moeten met zo iets op de markt komen, niet iedeeen wil/kan 4000 euro neertellen voor een body ….

                        ik zit hier al weken te toeteren dat de D400 over 3 jaar wel een FF zal zijn. De enige vraag in deze is of ze inderdaad wel 3 jaar zullen kunnen wachten om zoiets uit te brengen: only time will tell...
                        Anderzijds, als canon zijn lensvatting voor de nikkorlenzen helemaal voor mekaar heeft ... een 5D met mijn nikonservies? zou ik nog wel eens willen over nadenken...
                        erik, Nikon materiaal

                        'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

                        Comment

                        Working...
                        X