Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EF 70-300mm F4-5.6 IS USM

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon EF 70-300mm F4-5.6 IS USM

    Ben van plan om me deze lens aan te schaffen voor sportfotografie en in mindere mate dierenfotografie. Zijn er hier soms mensen die met deze lens werken of gewerkt hebben en wat zijn de bevindingen van deze lens?
    MVG

  • #2
    Re: Canon EF 70-300mm F4-5.6 IS USM

    Hangt er een beetje van af hoe dicht je bij het onderwerp kan komen,
    onlangs stond ik voor dezelfde keuze,maar ben uiteindelijk toch voor de 70/200 L f4 gegaan van canon.
    Heb er nog geen seconde spijt van gehad, en vond zelfs de ik in de rally du condroz (die wel vrij bewolkt was) nog maar net gepast had ivm lichtsterkt.
    De 70-300 ken ik persoonlijk niet maar ook ivm de focus is de 70-200 zeer snel.

    Comment


    • #3
      Re: Canon EF 70-300mm F4-5.6 IS USM

      Ik heb de Canon 70-300 f/4-5.6 IS al een paar dagen en ben daar heel tevreden over. Het is een enorme verbetering tov. mijn Sigma 70-300 waar ik eigenlijk alleen in bijna perfecte omstandigheden (veel licht) mooie foto's kan maken.

      Voor een budget van 400-500 euro denk ik dat dit objectief de beste all-round telezoom is waar je in de meeste situaties degelijke beelden mee kunt schieten.
      Voor specifieke situaties heb je echter betere lenzen.
      Zoals bij rally's. Daar is een 70-200 f/4 meer geschikt omdat die iets lichtsterker is en sneller focust. Het kleinere bereik is hier dan geen nadeel.
      Canon 500D + Sigma 17-70 f/2.8-4.5 + Canon 70-300 f/4-5.6 IS + Sigma 30 f/1.4 + Canon 85 f/1.8

      Comment


      • #4
        Re: Canon EF 70-300mm F4-5.6 IS USM

        Ik gebruik de 70-300 vooral voor motorcross-foto's (dus voldoende licht aanwezig) en ben daar zeer tevreden van.
        Scherpe foto's, AF is snel genoeg en een heel mooi bereik.
        Voor stilstaande objecten is de IS dan weer heel handig, dat scheelt echt een heel stuk.
        Voor z'n geld krijg je een degelijke lens met IS en groot bereik, maar 70-200 F4 is iets lichtsterker en heeft een nog betere bouwkwaliteit.
        www.bigducksix.be

        Comment


        • #5
          Re: Canon EF 70-300mm F4-5.6 IS USM

          Ik heb zelf een 70-300 zonder IS en ben daar voor sportfotografie tevreden over.
          Hoewel ik deze lens nog nauwelijks gebruik na aanschaf van een L lens.
          Voor buiten opnames is ze zeker geschikt en zéér budgetvriendelijk.
          canon
          www.Pictostijn.net
          https://www.facebook.com/Pictostijn

          Comment


          • #6
            Re: Canon EF 70-300mm F4-5.6 IS USM

            Bedankt voor de reacties allemaal. Ga me de komende dagen dit lensje aanschaffen. Is tot 31/12/2007 nog met €60 cashback te verkrijgen.
            MVG

            Comment

            Working...
            X