Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

clicks opvragen eos 350d

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • clicks opvragen eos 350d

    Hallo,

    Er daar een manier om de clicks op te vragen van mijn eos 350d?

    ./steven

  • #2
    Re: clicks opvragen eos 350d

    Wat denk je ??

    Comment


    • #3
      Re: clicks opvragen eos 350d

      Met een 350 kan je dat helaas niet echt achterhalen.
      De hierboven aangehaalde draad gaat over Nikon en dus niet relevant voor een Canon.

      Als je nooit met de settings van de nummering hebt gespeeld kan het misschien wel.

      De eerste folder noemt ..101 en daar komen foto's van IMG_0001 tot en met IMG_9999 in. Weet niet echt zeker of er ook een foto IMG_0000 is?

      Dan maakt het toestel de folder ..102 aan. En weer 10.000 foto's (of zijn het er 9.999?).

      Dus als je daar nooit iets aan gewijzigd hebt dan is het folder nummer waar je 101 van aftrekt maal 10.000 plus het nummer van de laaste foto.

      Dus bv: komen de foto's terecht in folder 103 en is de laatste IMG_1234. Dan heb je zo'n 21.543 foto's gemaakt. Maar 100% correct is dat niet want je kan je instellingen aanpassen zodat je terug van 0001 begint te tellen.

      En als je een kaartje van een ander in je toestel steekt, dan kan het zijn dat je toestel vanaf die nummer begint door te tellen.
      Tot sluitertijd, Dirk

      Comment


      • #4
        Re: clicks opvragen eos 350d

        Is dit op de een of andere manier ook mogelijk bij de Canon 5D?

        In KUSO exif viewer geen shutter aantallen tegengekomen.

        Comment


        • #5
          Re: clicks opvragen eos 350d

          oei .. ik acht dat dat "chinees" ding universeel was

          Comment


          • #6
            Re: clicks opvragen eos 350d

            De 5D is eerder een professionele camera. Daar zal het wel mee kunnen.
            Hier een topic waar het destijds over de 1D ging, ik denk dat dit ook voor de 5D werkt.
            http://forum.belgiumdigital.com/show...ight=clicks+1D
            Tot sluitertijd, Dirk

            Comment


            • #7
              Re: clicks opvragen eos 350d

              Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
              Met een 350 kan je dat helaas niet echt achterhalen.
              De hierboven aangehaalde draad gaat over Nikon en dus niet relevant voor een Canon.

              Als je nooit met de settings van de nummering hebt gespeeld kan het misschien wel.

              De eerste folder noemt ..101 en daar komen foto's van IMG_0001 tot en met IMG_9999 in. Weet niet echt zeker of er ook een foto IMG_0000 is?

              Dan maakt het toestel de folder ..102 aan. En weer 10.000 foto's (of zijn het er 9.999?).

              Dus als je daar nooit iets aan gewijzigd hebt dan is het folder nummer waar je 101 van aftrekt maal 10.000 plus het nummer van de laaste foto.

              Dus bv: komen de foto's terecht in folder 103 en is de laatste IMG_1234. Dan heb je zo'n 21.543 foto's gemaakt. Maar 100% correct is dat niet want je kan je instellingen aanpassen zodat je terug van 0001 begint te tellen.

              En als je een kaartje van een ander in je toestel steekt, dan kan het zijn dat je toestel vanaf die nummer begint door te tellen.
              ok, als ik het goed begrijp dan kan je niet exact weten hoeveel clicks ik juist heb.
              mijn folder is 166canon en foto IMG_6691, wat wil dat dan juist zeggen?

              Comment


              • #8
                Re: clicks opvragen eos 350d

                Och dat is waar ook, bij de 350D konden er maar 100 files in een folder.
                Dus volgens mij ben je zowat aan foto 6691. Want 100 foto's per folder dat wil zeggen dat je nu al aan folder 166 bent en dat blijkt zo te zijn.

                Maar echt exact is dat nummer niet noodzakelijk.
                Tot sluitertijd, Dirk

                Comment


                • #9
                  Re: clicks opvragen eos 350d

                  Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
                  De 5D is eerder een professionele camera. Daar zal het wel mee kunnen.
                  Hier een topic waar het destijds over de 1D ging, ik denk dat dit ook voor de 5D werkt.
                  http://forum.belgiumdigital.com/show...ight=clicks+1D
                  met mijn versie van cancount kon ik mijn 1D mk2 uitlezen, bij de 5D lukt 't me niet
                  maar verwijderd aangezien ik'r niks mee ben

                  Comment


                  • #10
                    Re: clicks opvragen eos 350d

                    Waarom niet gewoon met PHOTOSHOP???

                    Doe het volgende:

                    *formatteer je geheugen kaart
                    *maak een foto in RAW-formaat
                    *open deze in photo shop
                    *klik op openen
                    *ga naar bestand > bestandsinfo > geavanceerd je krijgt dan een hele lijst met gegevens met + tekens er voor
                    *klik op + teken bij http://ns.adobe.com/exif/1.0/aux/ [dit is geen link zo staat het er]
                    *kijk dan bij aux:imagenumber: en daar is je tellerstand

                    Werkt bij de 1D maar wssl ook met andere modellen...


                    M.v.g.
                    CANON Inc. Made In Japan

                    Comment


                    • #11
                      Re: clicks opvragen eos 350d

                      Oorspronkelijk geplaatst door Spy-Glass Bekijk bericht
                      Waarom niet gewoon met PHOTOSHOP???

                      Doe het volgende:

                      *formatteer je geheugen kaart
                      *maak een foto in RAW-formaat
                      *open deze in photo shop
                      *klik op openen
                      *ga naar bestand > bestandsinfo > geavanceerd je krijgt dan een hele lijst met gegevens met + tekens er voor
                      *klik op + teken bij http://ns.adobe.com/exif/1.0/aux/ [dit is geen link zo staat het er]
                      *kijk dan bij aux:imagenumber: en daar is je tellerstand

                      Werkt bij de 1D maar wssl ook met andere modellen...


                      M.v.g.
                      Er staat inderdaad een getal achter aux:imagenumber, maar dat is dus helemaal niet het totaal aantal fotos, bij mijn 350D.
                      Vb: foto is _MG_6610.CR2, getal achter die aux is 210. Ik heb heus al wel meer dan 210 fotos gemaakt met die 350D .
                      David Leemans
                      Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

                      Comment

                      Working...
                      X