Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EOS 450d

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon EOS 450d

    Op het internet doen "geruchten" de ronde dat er een Canon 450d zou aankomen begin volgend jaar (februari-maart 2008)... op verschillende websites zegt men dat de instap-reflexcamera's van Canon elke +/- 18 maanden vernieuwen en aangezien de 400d uitgekomen is 08/2006 zou een nieuwe release uitkomen op 02/2008.

    Is het verstandig hierop te wachten ? (als je nu de keuze tussen Canon EOS 400d en Nikon D40x overweegt), ik dacht het wel !

    Wat denken jullie ?

  • #2
    Re: Canon EOS 450d

    Ja op oa dpreview zijn er weer een paar sullen die over een 450D zijn beginnen zeveren en nu lees je daar de meest absurde veronderstellingen van wat die camera zal hebben of zou moeten hebben .. bij mijn weten is dit vaporware van het zuiverste water .. maar misschien ben ik slecht ingelicht .. grapjassen hebben ook al de modellen 500-600-700 en 800D "gelanceerd" .. PMA 2008 zal al vroeg genoeg zijn om hoedanook iets concreets te horen en mogelijk komt er niet eens iets uit de bus voor augustus 2008, naar goede Canon gewoonte ..

    Comment


    • #3
      Re: Canon EOS 450d

      Dat er met PMA een opvolger is voor de 400D is waarschijnlijk juist vermits dit de termijn is waarop canon in het verleden in deze klasse nieuwe modellen lanceert. En PMA is on februari.

      Maar of dit de moeite waard is of niet dat weet niemand. En sowieso wat is de moeite waard. Als de 400D vandaag aan je behoeftes voldoet zal die dat in februari nog steeds doen.

      Comment


      • #4
        Re: Canon EOS 450d

        Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
        Dat er met PMA een opvolger is voor de 400D is waarschijnlijk juist vermits dit de termijn is waarop canon in het verleden in deze klasse nieuwe modellen lanceert. En PMA is on februari.

        Maar of dit de moeite waard is of niet dat weet niemand. En sowieso wat is de moeite waard. Als de 400D vandaag aan je behoeftes voldoet zal die dat in februari nog steeds doen.
        Voilà dat vind ik ook. De 450D zal wel héél veel goeie nieuwe features moeten hebben om me te kunnen verleiden. Ik heb bijna een jaar geleden bewust voor de 400D gekozen ipv de 30D (vooral owv praktische redenen). En die 400D heeft me sindsdien goed gediend. Zelfs voor live-view zou ik het niet doen.
        equipment: camera's, lenses & some imagination

        Comment


        • #5
          Re: Canon EOS 450d

          De eerste geruchten van de 400D kwamen ongeveer een halfjaar voordat deze echt uitkwam... Ook bij de 40D waren de eerste geruchten de echte lancering ver vooruit. Natuurlijk is Canon allang bezig aan de opvolgers,laar iedere keer wachten met de aankoop totdat de nieuwere versie uitkomt.... Ik denk dat je dan nooit een camera kan kopen... ALs je nu voor de feestdagen graag een camera wil, kun je die beter nu kopen dan lang wachten....
          Photoshop en The Gimp voor beginners

          Comment


          • #6
            Re: Canon EOS 450d

            Hoi,

            Verkocht vandaag m'n Powershot S3 IS Compact superzoom, en wacht ook af tot eind januari voor EOS400D of toch net niet, spannend, feestdagen toch voorbij en geen fotos meer te nemen, zeer grote kans dat nieuwe EOS 450D gelanceerd wordt. Indien niet koop ik de 400D (kan niet blijven wachten), maar dan kans dat ik na aankoop toch opeens 450D zie

            Een liveview + grotere zoeker + filmfunctie (betwijfel ik) zouden super zijn, laat de megapixelgekte maar voorbij gaan, en meer innovatieve vernieuwingen brengen in de camera's...

            Op naar de PMA2008, by the way, waar zouden de verslagen gepubliceerd worden (gratis), op de site van PMA zelf moet je je registreren. Waarschijnlijk of vele foto-review-sites. Op de PMA site zijn ze al aan het aftellen, 34days to go...

            Greetz,
            Innovator

            Comment


            • #7
              Re: Canon EOS 450d

              Ik meen ergens een reclame van canon zelf gezien te hebben waar ze aankondigen dat er iets nieuws komt tegen pma.

              Maar ik vind ze niet meer terug dus misschien heb ik het gedroomd.
              President Merkin Muffley: Gentlemen, you can't fight in here! This is the War Room.

              Comment


              • #8
                Re: Canon EOS 450d

                Ik heb bijna een jaar geleden bewust voor de 400D gekozen ipv de 30D (vooral owv praktische redenen).
                Je hebt dus (verstandig) geprofiteerd van 2 trends:

                - features van een hoger model dalen af (400D heeft AF van 30D)
                - nieuwe features worden eerst uitgetest op consumermodellen (10MP sensor, anti-dust)

                Dit bovenop de normale evoluties (displaygrootte, shooting speed, ...)

                Gezien de felle concurrentie kan de opvolger van de 400D de moeite van het wachten wel waard zijn

                Langs de andere kant (en hier steek ik mijn nek uit) wordt de concurrentie in 2 segmenten gevoerd, enerzijds de echte consumer instap, anderzijds de betere amateur
                Voor de eerste tellen gadgets en prijs, de tweede moet meer geld opbrengen
                De "fout" van de 400D was dat hij eigenlijk teveel bood voor zijn prijs en dat zijn opvolger daarom een lager geprijsd instapmodel zal zijn, om de pas uitgekomen 40D niet te kannibaliseren

                De 400D gaat dan de geschiedenis in als een volks-5D

                Tot zover "palombians 2008 forecast"

                Comment


                • #9
                  Re: Canon EOS 450d

                  Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                  Gezien de felle concurrentie kan de opvolger van de 400D de moeite van het wachten wel waard zijn
                  En als die dan uit is even wachten tot er geen kinderziekten zijn en dan sta je weer voor hetzelfde dilemma met de 500D.
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon EOS 450d

                    Oorspronkelijk geplaatst door schtein Bekijk bericht
                    Ik meen ergens een reclame van canon zelf gezien te hebben waar ze aankondigen dat er iets nieuws komt tegen pma.

                    Maar ik vind ze niet meer terug dus misschien heb ik het gedroomd.
                    ja .. en Canon afficionados zeggen zelf dat de meeste kans bestaat dat het een opvolger is voor de 5D so what ? meer vaporware & wishfull thinking ?

                    Leuk toch dat er ergens een interview verschijnt met de Zweedse canon CEO die zegt dat er iets nieuws komt en iedereen begint te broebelen over een 450D ? Zoals iemand op dpreview zei .. misschien gaat het wel over een nieuwe Canon fotokopie-machine

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon EOS 450d

                      Ik gebruik nu al een jaar de 400D met grote tevredenheid maar er zijn toch een paar zaken voor verbetering vatbaar:
                      • zoeker: veel te donker
                      • maar tot ISO1600
                      • waardeloze witbalans binnenshuis
                      • geen spot focus


                      Moesten die zaken verbeterd worden zou ik de opvolger toch serieus overwegen
                      Canon 500D + Sigma 17-70 f/2.8-4.5 + Canon 70-300 f/4-5.6 IS + Sigma 30 f/1.4 + Canon 85 f/1.8

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon EOS 450d

                        Maar 1600 iso??
                        Als het resultaat deftig is is dit toch meer als voldoende? Er bestaat ook een opzetflits voor iets hé

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon EOS 450d

                          Oorspronkelijk geplaatst door Mimo Bekijk bericht
                          Ik gebruik nu al een jaar de 400D met grote tevredenheid maar er zijn toch een paar zaken voor verbetering vatbaar:
                          • zoeker: veel te donker
                          • maar tot ISO1600
                          • waardeloze witbalans binnenshuis
                          • geen spot focus


                          Moesten die zaken verbeterd worden zou ik de opvolger toch serieus overwegen
                          spotmeting zul je bedoelen daar opt einde
                          5DmkIII en wat glas

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon EOS 450d

                            Een uitklapbaar scherm met live view en een lage prijs zouden mij al heel gelukkig maken.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon EOS 450d

                              Blijkbaar wordt de canon 400d niet meer geproduceerd.
                              Was van plan om een 400d te kopen, maar de winkelier liet mij weten dat de 400d niet meer in zijn winkel te koop is omdat het niet meer geproduceerd wordt. Misschien is dit een teken dat een nieuw model op komst is?

                              Wat denken jullie? Ik denk toch dat ik ga wachten tot het nieuwe model uitkomt. Zou maar dom zijn om nu een 400d te kopen.

                              Comment

                              Working...
                              X