Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Iso 3200 op Nikon D3

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Iso 3200 op Nikon D3

    Op 26 november heb ik deelgenomen aan een fotografisch event waar ik
    o.a. met een Nikon D3 kon spelen . Ik was erg nieuwsgierig naar de
    kwaliteit van de beelden op iso 1600 en 3200. Om de één of andere
    onduidelijke reden heb ik toen scherpgesteld op de trapleuning. Dit terzijde.
    Ik wou even twee crops met jullie delen. Deze foto is zeker niet gemaakt
    onder ideale omstandigheden en is uit de hand gefotografeerd, maar
    misschien dat dergelijke situatie toch enigszins representatief kan zijn om
    de hogere iso’s aan de tand te voelen?


    D3, 14-24mm f2.8, iso 3200, 1/40 at f4.0, in-camera sharpening none
    Post-processing in Lightroom: witbalans minimaal gecorrigeerd, exposure + 0,10,
    fill light +15, sharpening none

    100% crop trapleuning
    100% crop persoon in zwart kostuum


  • #2
    Re: Iso 3200 op Nikon D3

    en ben je zelf nu ook iets wijzer geworden?

    want daar gaat het toch om he...
    some toys 4 big boys
    http://www.gerthuygaerts.com - my facebook - my twitter

    Comment


    • #3
      Re: Iso 3200 op Nikon D3

      Jaja zeker
      Ik kan niet vergelijken met Canon, maar ik weet wel dat dit een hele stap
      vooruit is t.o.v. de huidige reeks Nikons. Mijn nieuwe D300 is op iso 800
      en 1600 al een verbetering t.o.v. mijn D200 en de D3 is nog 1 tot 1,5 stops
      beter dan de D300. Het werd stilaan tijd dat Nikon hun grootste concurrent
      bijbeende, niet?

      Comment


      • #4
        Re: Iso 3200 op Nikon D3

        Ik ben niet de grote expert hier maar ik zie niks op die foto. Kan je die foto niet op een link zetten waar we deze op volledig formaat kan zien?

        Comment


        • #5
          Re: Iso 3200 op Nikon D3

          Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk bericht
          Ik ben niet de grote expert hier maar ik zie niks op die foto. Kan je die foto niet op een link zetten waar we deze op volledig formaat kan zien?
          Ik zal eens zien of ik een groter formaat kan posten zonder dat mijn limiet van
          het maandelijkse dataverkeer opgebruikt wordt Er staan trouwens links
          naar 100% crops uit de foto. Is dat niet voldoende?

          Comment


          • #6
            Re: Iso 3200 op Nikon D3

            Oorspronkelijk geplaatst door svc Bekijk bericht
            Ik zal eens zien of ik een groter formaat kan posten zonder dat mijn limiet van
            het maandelijkse dataverkeer opgebruikt wordt Er staan trouwens links
            naar 100% crops uit de foto. Is dat niet voldoende?
            Ik heb die crops is eens bekeken: de trapleuning is OK maar de mijnheer in het zwarte kostuum is toch maar een zwarte vlek hoor.
            BD0497BE : Nikon body + glas
            www.RudyVerrijt.info

            Comment


            • #7
              Re: Iso 3200 op Nikon D3

              Oorspronkelijk geplaatst door svc Bekijk bericht
              Jaja zeker
              Ik kan niet vergelijken met Canon, maar ik weet wel dat dit een hele stap
              vooruit is t.o.v. de huidige reeks Nikons. Mijn nieuwe D300 is op iso 800
              en 1600 al een verbetering t.o.v. mijn D200 en de D3 is nog 1 tot 1,5 stops
              beter dan de D300. Het werd stilaan tijd dat Nikon hun grootste concurrent
              bijbeende, niet?

              Zonder weer een flame te starten, ik ben nog niet zeker of dat zo is. De D300 is zeker nog niet op niveau van de beter Canon's, de D3 misschien, maar op gebied van detail ben ik bang dat Nikon teveel NR gebruikt. Afwachten, maar deze beelden geven mij voorlopig nog geen hoop! (hoop is voor mij dat je vrij tussen de Canon en Nikon kan kiezen op basis van body, zoals vroeger in analoog tijdperk, de fotos uit een body van 1000fr waren evengoed als eentje van 100000fr)

              Comment


              • #8
                Re: Iso 3200 op Nikon D3

                Oorspronkelijk geplaatst door svc Bekijk bericht
                Op 26 november heb ik deelgenomen aan een fotografisch event waar ik
                o.a. met een Nikon D3 kon spelen . Ik was erg nieuwsgierig naar de
                kwaliteit van de beelden op iso 1600 en 3200. Om de één of andere
                onduidelijke reden heb ik toen scherpgesteld op de trapleuning. Dit terzijde.
                Ik wou even twee crops met jullie delen. Deze foto is zeker niet gemaakt
                onder ideale omstandigheden en is uit de hand gefotografeerd, maar
                misschien dat dergelijke situatie toch enigszins representatief kan zijn om
                de hogere iso’s aan de tand te voelen?


                D3, 14-24mm f2.8, iso 3200, 1/40 at f4.0, in-camera sharpening none
                Post-processing in Lightroom: witbalans minimaal gecorrigeerd, exposure + 0,10,
                fill light +15, sharpening none

                100% crop trapleuning
                100% crop persoon in zwart kostuum
                Er wordt veel gesproken over iso (kennelijk de pk's van de huidige cameras hoewel niet zo gemakelijk objectief te meten) maar heb je de kleuren van de D3 (en D300) wel eens goed bekeken?
                Die vind ik uitstekend in de standard settings en dat was 'vroeger' wel eens anders!

                hg,
                Karel

                Comment


                • #9
                  Re: Iso 3200 op Nikon D3

                  Oorspronkelijk geplaatst door Peekaa Bekijk bericht
                  Er wordt veel gesproken over iso (kennelijk de pk's van de huidige cameras hoewel niet zo gemakelijk objectief te meten) maar heb je de kleuren van de D3 (en D300) wel eens goed bekeken?
                  Die vind ik uitstekend in de standard settings en dat was 'vroeger' wel eens anders!

                  hg,
                  Karel
                  eindelijk

                  iedereen zit nu over iso 3200, iso 6400 en zelfs hoger bezig...

                  terwijl er al jaren aan iso 100 en 200 geschten wordt ....soms ne keer op 400 en zelden op 800 (hoger hoeft voor mij echt nie!) en dan...wat brengen de nieuwe body's dan beter dan de D200 of D2x?

                  kweenie...'k stel het me in vraag...maar iedereen heeft zijn eigen goeie redenen natuurlijk he... dat maakt ieder voor zich uit of de ene eigenschap beter is dan de andere...
                  some toys 4 big boys
                  http://www.gerthuygaerts.com - my facebook - my twitter

                  Comment


                  • #10
                    Re: Iso 3200 op Nikon D3

                    Oorspronkelijk geplaatst door Huggy Bekijk bericht
                    eindelijk

                    iedereen zit nu over iso 3200, iso 6400 en zelfs hoger bezig...

                    terwijl er al jaren aan iso 100 en 200 geschten wordt ....soms ne keer op 400 en zelden op 800 (hoger hoeft voor mij echt nie!) en dan...wat brengen de nieuwe body's dan beter dan de D200 of D2x?

                    kweenie...'k stel het me in vraag...maar iedereen heeft zijn eigen goeie redenen natuurlijk he... dat maakt ieder voor zich uit of de ene eigenschap beter is dan de andere...
                    Grenzen verleggen heet dat dan. Of met goedkoper en lichter glas dezelfde resultaten dan met lichsterk glas op lage iso. Maar dat was vroeger niet anders, we waren blij toen er en goede iso 400 film was! en wilden toen al meer.
                    Ik bezie het zo, liever ne nieuwe body met zeer goede high iso, en wat minder duur glas, dan dure lenzen met een body die slechts op iso 100 echt goed is.
                    Het voordeel van 2.8 zooms verdwijnt toch meer en meer, stel je voor dat je binnen in een sporthal kunt fotograferen op f5.6 1/400 iso 6400. waarom dan nog dure onhandige 2.8 lenzen met zeer beperkte scherptediepte.
                    Uiteraard hebben lichtsterke lenzen altijd nog een voordeel (vooral dan dieptescherpte kontrole), maar toch...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Iso 3200 op Nikon D3

                      Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                      Grenzen verleggen heet dat dan. Of met goedkoper en lichter glas dezelfde resultaten dan met lichsterk glas op lage iso. Maar dat was vroeger niet anders, we waren blij toen er en goede iso 400 film was! en wilden toen al meer.
                      Ik bezie het zo, liever ne nieuwe body met zeer goede high iso, en wat minder duur glas, dan dure lenzen met een body die slechts op iso 100 echt goed is.
                      Het voordeel van 2.8 zooms verdwijnt toch meer en meer, stel je voor dat je binnen in een sporthal kunt fotograferen op f5.6 1/400 iso 6400. waarom dan nog dure onhandige 2.8 lenzen met zeer beperkte scherptediepte.
                      Uiteraard hebben lichtsterke lenzen altijd nog een voordeel (vooral dan dieptescherpte kontrole), maar toch...
                      Dan heb ik een mooi voorstel zie hier: http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=192031

                      Comment


                      • #12
                        Re: Iso 3200 op Nikon D3

                        Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                        Grenzen verleggen heet dat dan. Of met goedkoper en lichter glas dezelfde resultaten dan met lichsterk glas op lage iso. Maar dat was vroeger niet anders, we waren blij toen er en goede iso 400 film was! en wilden toen al meer.
                        Ik bezie het zo, liever ne nieuwe body met zeer goede high iso, en wat minder duur glas, dan dure lenzen met een body die slechts op iso 100 echt goed is.
                        Het voordeel van 2.8 zooms verdwijnt toch meer en meer, stel je voor dat je binnen in een sporthal kunt fotograferen op f5.6 1/400 iso 6400. waarom dan nog dure onhandige 2.8 lenzen met zeer beperkte scherptediepte.
                        Uiteraard hebben lichtsterke lenzen altijd nog een voordeel (vooral dan dieptescherpte kontrole), maar toch...
                        Ieder zijn ding natuurlijk, maar die grensverleggende technologie laat toe om met deze lichtsterke objectieven situaties te fotograferen die voorheen als onmogelijk werden beschouwd

                        MVG,

                        Comment


                        • #13
                          Re: Iso 3200 op Nikon D3

                          Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                          Zonder weer een flame te starten, ik ben nog niet zeker of dat zo is. De D300 is zeker nog niet op niveau van de beter Canon's, de D3 misschien, maar op gebied van detail ben ik bang dat Nikon teveel NR gebruikt. Afwachten, maar deze beelden geven mij voorlopig nog geen hoop! (hoop is voor mij dat je vrij tussen de Canon en Nikon kan kiezen op basis van body, zoals vroeger in analoog tijdperk, de fotos uit een body van 1000fr waren evengoed als eentje van 100000fr)
                          http://raw.fotosite.pl/ Lijkt me een leuke site om eens te kijken hoe verschillende camera's presteren in RAW.

                          MVG,

                          Comment

                          Working...
                          X