Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

dure compact of "goedkope" DSLR

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • dure compact of "goedkope" DSLR

    Hallo,
    Ik ben van plan een nieuwe camera te kopen maar weet niet goed welke. Momenteel neem ik fotos met een Minolta reflex analoog. Ik Zou graag een toestel kopen met max budget van 600€. Koop ik nu een duurdere compact (pana FZ50,Canon G9 of Sony H9 of 5)
    Of een goedkope DSLR NikonD40 Sony 100a , Canan eos) Het voordeel voor mij is dat ik mijn Minolta lenzen op de Sony kwijt kan. Ik wil fotos kunnen trekken in alle omstandigheden ook ´s avonds desnoods met extra flits, en wil ook dat dat er geen lange wachttijd zit tussen afdrukken en het nemen van de foto. Verder wil ook zwart wit kunnen nemen en uitvergroten tot een redelijke grootte.
    Groeten

  • #2
    Re: dure compact of "goedkope" DSLR

    als je(zo als je schrijft) een reflex gewend bent, zou ik voor de DSLR gaan.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: dure compact of "goedkope" DSLR

      Oorspronkelijk geplaatst door spikelings Bekijk bericht
      Hallo,
      Ik ben van plan een nieuwe camera te kopen maar weet niet goed welke. Momenteel neem ik fotos met een Minolta reflex analoog. Ik Zou graag een toestel kopen met max budget van 600€. Koop ik nu een duurdere compact (pana FZ50,Canon G9 of Sony H9 of 5)
      Of een goedkope DSLR NikonD40 Sony 100a , Canan eos) Het voordeel voor mij is dat ik mijn Minolta lenzen op de Sony kwijt kan. Ik wil fotos kunnen trekken in alle omstandigheden ook ´s avonds desnoods met extra flits, en wil ook dat dat er geen lange wachttijd zit tussen afdrukken en het nemen van de foto. Verder wil ook zwart wit kunnen nemen en uitvergroten tot een redelijke grootte.
      Groeten
      Sony A100, zonder enige twijfel. een compakt is een serieuze stap terug ( traag, weinig flitsmogelijkheden)

      Comment


      • #4
        Re: dure compact of "goedkope" DSLR

        Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
        Sony A100, zonder enige twijfel. een compakt is een serieuze stap terug ( traag, weinig flitsmogelijkheden)
        Mee eens.
        Ik kom ook van Minolta af ( Staan nu alle in de vitrine, mijn laatste was de Dynax 9).
        Ik heb eerst gedacht het loopt niet zo een vaart dat digitale. Ik heb mij toen de Olympus C8080 ZW erbij gekocht. Het is een dijk van een camera maar hij ligt toch bijna nieuw in de doos. Als je namelijk Reflex camera's gewend bent dan moet je erbij blijven want al het andere is idd een behoorlijke stap terug.

        De Sony maakt het mogelijk om de minoltalenzen te blijven gebruiken.
        Tevens is de Sony geen slechte camera.

        mvgr
        antoine200

        Comment


        • #5
          Re: dure compact of "goedkope" DSLR

          Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
          weinig flitsmogelijkheden)
          Een G9 heeft meer dan voldoende flitsmogelijkheden als je er een externe flitser opzet. Maar met de 580EX is het geheel wel zwaar uit balans, en daardoor is het een heel onhandige combinatie.

          Een G9 met akku, draagriem en SD-kaartje weegt 380gr, een 580EX met een setje akku's weegt 492gr (als mijn keukenweegschaaltje niet teveel liegt).
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: dure compact of "goedkope" DSLR

            Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
            Een G9 heeft meer dan voldoende flitsmogelijkheden als je er een externe flitser opzet. Maar met de 580EX is het geheel wel zwaar uit balans, en daardoor is het een heel onhandige combinatie.

            Een G9 met akku, draagriem en SD-kaartje weegt 380gr, een 580EX met een setje akku's weegt 492gr (als mijn keukenweegschaaltje niet teveel liegt).
            Idem met mijn CP P5100 : die flitst met de SB600, geen probleem, alleen : de SB600 is drie keer zo groot en zo zwaar dan het toestel zelf. 't Is niet alleen geen zicht, het is ook hoogst onhandig
            fotosite

            Comment


            • #7
              Re: dure compact of "goedkope" DSLR

              Ik heb de G9 als compact en ben er zeer tevreden van. Ik heb deze week een DSLR bijgekocht, een Nikon D40x (entry-level maar voor mij meer dan genoeg) en ik moet zeggen dat de verschillen tussen mijn D40x en mijn G9 toch zeer duidelijk merkbaar zijn. De redenen die je opgeeft en uit eigen ervaring zou ik zeggen...ga voor de D40(x). Vooral het snelle afdrukken is een hele verandering/pluspunt tov een compact toestel zoals bvb de G9 (wat toch al als één van de beste compactjes wordt omschreven). De scherpte van de foto's, de weergave van de kleuren en de sterkte van de flits van de D40(x) staan toch nog een trapje hoger waardoor je zelfs als amateur toch zeer mooie foto's kan maken met een entry-level toestel.

              Succes met je zoektocht.

              Comment


              • #8
                Re: dure compact of "goedkope" DSLR

                Ik heb een FZ8 en een 350D, misschien geen van beiden waar jij over nadenkt maar 't is een serieus stapje lager zelle zo'n FZ8. Als ik jou was zou ik niet nadenken, neem een instap DSLR en voorzie om gespreid in de tijd, nu en dan eens, een lensje bij te kopen.

                Djienbe

                Comment


                • #9
                  Re: dure compact of "goedkope" DSLR

                  Bekijk ook eens de Fuji s9600
                  Ben der heel content van
                  Fuji S9600 2gb Sandisk UltraII / 1gb Fuji XD H-type / Raynox DCR-250 Macro - Canon Powershot A720IS / 2gb SD Sandisk
                  Have a look at http://www.flickr.com/photos/7770276@N07 and leave comments please.

                  Comment


                  • #10
                    Re: dure compact of "goedkope" DSLR

                    Eens een reflex, altijd een reflex.

                    Heb het indertijd ook eerst geprobeerd met een "duurdere" digitale compact na jaren met een analoge reflex gewerkt te hebben en heb uiteindelijk toch weer een (digitale) reflex gekocht.
                    Greetz Geert.
                    Canon gerief...

                    Comment


                    • #11
                      Re: dure compact of "goedkope" DSLR

                      Ik zie dat er ergens een tweedehans Canon G5 te koop staat voor 200 euro, wat denken jullie hierover en over tweede hands camera's? Deze prijs lijkt mij wel erg aanlokkelijk.

                      Comment


                      • #12
                        Re: dure compact of "goedkope" DSLR

                        Ze zitten tussen de € 150 en de € 250 :http://www.marktplaats.nl/index.php?...tml%3Fxref%3D1
                        Janus.
                        Canon S5 + Olympus TCON-17 TC
                        Enkele van mijn foto's

                        Comment


                        • #13
                          Re: dure compact of "goedkope" DSLR

                          Ik had hier al jaaaaaaren een analoge Minolta...... in de kast liggen. Omdat ik ertegen op zag om een hele resem lenzen mee te sleuren. Ik heb dan de FZ30 gekocht (en binnenkort de FZ18 als aanvulling of vervanging).

                          Als ik dezelfde mogelijkheden met een DSLR wil dan ben ik toch gauw een kleine 2000 euro kwijt denk ik. Ik heb dan in slechte lichtomstandigheden zeker betere foto's, bij goed licht is het verschil nauwelijks zichtbaar (tenzij je gaat pixelpeepen natuurlijk).

                          Mijn stelregel:
                          Is of wordt fotografie DE hobby: koop zeker een DSLR, maar hou dan iets meer geld beschikbaar voor je hoofdhobby (iets betekent dan wel 2 à 3 keer je huidig budget.
                          Is fotografie één van je hobby's: koop gerust een FZ50, leunt van alle non-DSLR's het dichts aan bij een reflex.
                          Mocht je dan later toch upgraden dan kan de FZ50 nog altijd dienen voor de keren dat je niet wil "sleuren".
                          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                          Comment

                          Working...
                          X