Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

macrofotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • macrofotografie

    Hey all,

    Ik zou graag eens beginnen experimenteren met macrofotografie. Nu, ik ben een absolute beginneling, dus wou hier eens horen voor tips.

    'k Doe dit allemaal voor mijn plezier, dus op technisch vlak ben ik van niet veel op de hoogte... en wil het liefst ook niet te duur maken...

    Ik heb momenteel een Nikon D50 met een 18-55mm lens en een 55-200mm.
    Maar ik heb dus geen idee wat ik mij het beste kan aanschaffen. Had al eens even gezocht op internet en kwam terecht op tussenringen, wat volgens mij veel goedkoper zou uitkomen dan een nieuw objectief? Maar weet ook hier niet echt wat ik dan juist zou moeten kopen, waar ik op moet letten, hoe 't juist werkt en wat de voor-en nadelen zijn tov een objectief.

    Dus 'k hoop dat ik hier wat respons kan krijgen

  • #2
    Re: macrofotografie

    welkom, al eens zoeken gebruikt, zelf net even gedaan voor u en vond een hoop info hoor.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: macrofotografie

      Frantix,
      Stel voor om even op mijn site te kijken, je zult er al een tijdje zoet mee zijn.
      Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

      Comment


      • #4
        Re: macrofotografie

        tussenringen lukken niet op je kitlens gezien je de diagframma niet manueel kunt instellen (G lens). waar ik zelf zeer tevreden over was voordat ik mijn macrolens kocht was een gewone macro voorzetfilter, die in feite puur werkt als een vergrootglas op je kitlens. je autofocus blijft perfect werken maar meestal werk je manueel bij het scherpstellen bij macro.
        die macrofilter kun je voor enkele €'s kopen op ebay (zoek op macro 52 mm) enig nadeel is dat je moet vrij dicht zitten van je object dus moeilijk bij schuchtere diertjes maar toch vrij nuttig en zeer goedkoop om te beginnen met macro

        devid
        mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

        IMac/IPad/Mac Air 
        D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

        Comment


        • #5
          Re: macrofotografie

          Oorspronkelijk geplaatst door Beertje2 Bekijk bericht
          Frantix,
          Stel voor om even op mijn site te kijken, je zult er al een tijdje zoet mee zijn.

          Interessante uitleg op het macro gedeelte!
          Nikon D200 | 8/3,5 | 35/2.0 | 50/1,8 | 90/2,8 | 28-75/2,8 | 18-270 | 100-300/4 | 1,4 tc | SB600

          Comment


          • #6
            Re: macrofotografie

            als je echt macrofotografie wil doen zou je best een macrolens kopen met een 1:1 vergroting.

            en wil je niet veel geld uitgeven, kijk dan eens naar de tokina 100mm f2.8

            Ik ben er zeeeeer tevreden over, zeer scherp en goede prijs/kwaliteit
            Heb die kunnen kopen voor 200 euro 2dehands.
            nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

            Comment

            Working...
            X