Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 18-200 bij Saturn...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma 18-200 bij Saturn...

    Ik zie dat er nog geen melding over gemaakt is hier, dus doe ik het dan maar... (mijn excuses indien dubbele post)

    Zie de folder, derde pagina: http://www.saturn.be/promo/folder_nl

    Ze hebben daar een Sigma 18-200 OS staan voor 319,-

    Alles wijst er op dat het een drukfout is, en dat het moet gaan om de niet OS (Optical Stabilsor) versie, maar in de folder staat twee maal de vermelding dat het om de OS versie gaat, dus je gaat naar daar en eist voor 319,- de OS-versie. Goed van je tak maken, indien ze met foefkens afkomen. Wettelijk gezien zijn ze verplicht deze (dus OS-versie) te verkopen tegen 319,-

    Je doet er een zaakje aan (heb geen idee wat de OS versie moet kosten, maar zeker meer dan 319,-!)

    Zou hem mij zelf aanschaffen, maar de OS-versie bestaat jammer genoeg alleen voor Canon of Nikon...
    http://www.digifotofreak.nl

  • #2
    Re: Sigma 18-200 bij Saturn...

    En als je kijkt op pagina 1 zie je staan "Zetfouten en prijswijzigingen voorbehouden." Dus is het een fout, zijn ze niet verplicht om jou deze lens aan die prijs te moeten leveren. Er staat ook bij dat deze lens voor Canon, Nikon en Pentax is . Er staat ook een codenummer bij .
    Indien het een fout is kan je proberen, maar zij zijn niet wettelijk verplicht om jou deze lens aan de foute prijs te leveren.

    Comment


    • #3
      Re: Sigma 18-200 bij Saturn...

      Oorspronkelijk geplaatst door beeldmaker Bekijk bericht
      En als je kijkt op pagina 1 zie je staan "Zetfouten en prijswijzigingen voorbehouden." Dus is het een fout, zijn ze niet verplicht om jou deze lens aan die prijs te moeten leveren. Er staat ook bij dat deze lens voor Canon, Nikon en Pentax is . Er staat ook een codenummer bij .
      Indien het een fout is kan je proberen, maar zij zijn niet wettelijk verplicht om jou deze lens aan de foute prijs te leveren.
      Een foute prijs is geen zetfout, en een codenummer hoef je als klant niet te kennen. Indien het een foute prijs is, kan je zelfs gaan denken aan bedrieglijke praktijken.

      Comment


      • #4
        Re: Sigma 18-200 bij Saturn...

        http://forum.belgiumdigital.com/show...ghlight=saturn

        Comment


        • #5
          Re: Sigma 18-200 bij Saturn...

          Oorspronkelijk geplaatst door beeldmaker Bekijk bericht
          En als je kijkt op pagina 1 zie je staan "Zetfouten en prijswijzigingen voorbehouden." Dus is het een fout, zijn ze niet verplicht om jou deze lens aan die prijs te moeten leveren. Er staat ook bij dat deze lens voor Canon, Nikon en Pentax is . Er staat ook een codenummer bij .
          Indien het een fout is kan je proberen, maar zij zijn niet wettelijk verplicht om jou deze lens aan de foute prijs te leveren.
          Als je dat aankaart bij de economische inspectie wil ik nog wel eens komen zien wat het resultaat zou zijn

          Comment


          • #6
            Re: Sigma 18-200 bij Saturn...

            enkele dagen geleden was er een radio-programma waar een vergelijkbaar onderwerp aan bod kwam (foute prijsaanduidingen in een folder)
            Iemand van Ecomomische Zaken deed een uitgebreide uitleg, die kort samengevat hier op neer komt:
            In geval van betwisting gaat de overheid er van uit dat de verkoper ter goeder trouw is. Pas als je kan bewijzen dat de verkoper ter kwader trouw is ( bijvoorbeeld als dit herhaaldelijk voorkomt) kun je eisen om iets aan de "verkeerde" prijs te kunnen kopen.

            groetjes
            Filip

            Comment


            • #7
              Re: Sigma 18-200 bij Saturn...

              Oorspronkelijk geplaatst door Filip1962 Bekijk bericht
              enkele dagen geleden was er een radio-programma waar een vergelijkbaar onderwerp aan bod kwam (foute prijsaanduidingen in een folder)
              Iemand van Ecomomische Zaken deed een uitgebreide uitleg, die kort samengevat hier op neer komt:
              In geval van betwisting gaat de overheid er van uit dat de verkoper ter goeder trouw is. Pas als je kan bewijzen dat de verkoper ter kwader trouw is ( bijvoorbeeld als dit herhaaldelijk voorkomt) kun je eisen om iets aan de "verkeerde" prijs te kunnen kopen.

              groetjes
              Filip
              Inderdaad, deze uitzending heb ik ook gehoord.
              Het is wel zo dat indien een verkoper dat goed verkocht heeft voor
              die onjuiste lagere prijs en dat achteraf beseft hij géén verhaal meer heeft.
              Proberen misschien?
              Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

              Comment


              • #8
                Re: Sigma 18-200 bij Saturn...

                Oorspronkelijk geplaatst door dyafani Bekijk bericht
                Inderdaad, deze uitzending heb ik ook gehoord.
                Het is wel zo dat indien een verkoper dat goed verkocht heeft voor
                die onjuiste lagere prijs en dat achteraf beseft hij géén verhaal meer heeft.
                Proberen misschien?
                Jij gaat er in die redenering van uit dat je het aan die lagere prijs gekocht hebt. Dat is wel het omgekeerde scenario. Verkocht blijft verkocht, uiteraard.
                Filip

                Comment


                • #9
                  Re: Sigma 18-200 bij Saturn...

                  Oorspronkelijk geplaatst door Filip1962 Bekijk bericht
                  Jij gaat er in die redenering van uit dat je het aan die lagere prijs gekocht hebt. Dat is wel het omgekeerde scenario. Verkocht blijft verkocht, uiteraard.
                  Filip
                  Je weet maar nooit dat er een "dom blond verkoopstertje"
                  ( excuses voor deze uitdrukking ) aan de kassa zit!
                  Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sigma 18-200 bij Saturn...

                    Oorspronkelijk geplaatst door dyafani Bekijk bericht
                    Je weet maar nooit dat er een "dom blond verkoopstertje"
                    ( excuses voor deze uitdrukking ) aan de kassa zit!
                    Das dan de tweede, de eerste heeft die folder al in mekaar geprutst.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sigma 18-200 bij Saturn...

                      Ik wist dat het te mooi om waar te zijn was... Niettemin ga ik er toch eens mijn licht opsteken...
                      http://www.digifotofreak.nl

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sigma 18-200 bij Saturn...

                        Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto Bekijk bericht
                        Ik wist dat het te mooi om waar te zijn was... Niettemin ga ik er toch eens mijn licht opsteken...
                        Whatch it Marc, same boss....

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sigma 18-200 bij Saturn...

                          :d:d:d
                          http://www.digifotofreak.nl

                          Comment

                          Working...
                          X